Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

TimeKiller skrev:
Treasure skrev:
Det værste man kunne forestille sig er, at de inaktiverer ionkanaler og receptorer som i sidste ende vil neuronet ufunktionsdygtigt og det vil dermed gå hen og dø. Og som bekendt bliver neuroner ikke gendannet - undtagen i hippocampus (søhesten).

Hvis en masse serotoninneuroner bliver ufunktionsdygtige, vil det vel også give en depression?

Ja, men effekten af at mangle serotonin sker forholdsvis hurtigt, i forhold til nedbrydningen af neuronerne, hvor manglen på serotonerge neuroner vil give effekten. Så effekten pga. neurotoxicitet sker altså først efter lang tid - hvis altså der overhovedet er noget i det :).

Titel:
Junior medlem

Okay, well er ikke ekspert, prøver bare at passe på mig selv og dem omkring mig, og som sagt så er det jo ikke ligefrem noget vi lærer i skolen.. :roll: men skal man ikke tage meget store mængder af amfetamin og mdma før at man bliver psykotisk.. :?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Treasure skrev:
Ja, men effekten af at mangle serotonin sker forholdsvis hurtigt, i forhold til nedbrydningen af neuronerne, hvor manglen på serotonerge neuroner vil give effekten. Så effekten pga. neurotoxicitet sker altså først efter lang tid - hvis altså der overhovedet er noget i det :).

Ja men manglene serotonin efter MDMA, har jo ikke meget med amfetamin at gøre.. Og så er det jo heldigvis kun midlertidigt, hvilket døde neuroner desværre ikke er..

Titel:
Insane psychedelia user!

Smølfetøzen skrev:
Okay, well er ikke ekspert, prøver bare at passe på mig selv og dem omkring mig, og som sagt så er det jo ikke ligefrem noget vi lærer i skolen.. :roll: men skal man ikke tage meget store mængder af amfetamin og mdma før at man bliver psykotisk.. :?

Du bliver sikkert heller ikke psykotisk første gang du blander MDMA og amfetamin, men efterhånden som en tolerance opstår både over for amfetamin og MDMA vil det begynde at tage til. Du kan også risikere at blive psykotisk ved pludseligt ophør dvs. hvis du har taget amfetamin hver dag i et stykke tid og stopper brat, kan det medføre psykotiske symtomer i form af dem jeg nævnte før. Men altså de psykotiske symptomer kan være et symptom på overbelastning, f.eks. hvis man har kørt i flere dage uden hvile. Men hvis man holder sit forbrug rimelig pænt med at tage amf f.eks. max en gang hver anden weekend el. lign., så er der ikke noget at være bange for, ihvertfald mht. psykose. Der kan dog imidlertid opstå depressioner.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Smølfetøzen skrev:
grunden til at jeg følte at den combo var ok var at mange af de kiks som er i omløb er med amf i..

Du skal ikke tro at det er en sikker kombination fordi der er nogen der har valgt at proppe det i en ecstasy-tablet.
Tænk på at i de fleste tilfælde hvor der har været ecstasy-relaterede dødsfald har det været pga. dårlige kombinationer i pillen som fx. PMA eller en utrolig stor mængde MDMA i forhold til normalt, som i de grønne VW hvor der var 134 mg MDMA.
Producenterne tænker ikke på om det er farligt for dig, i de fleste tilfælde handler det om hvor meget overskud de kan få ... og det kan forøges med fx. at putte dårligt producerede eller billigere stoffer som amfetamin/DXM/PMA i.

Hvis man vil have ecstasy så anbefaler jeg kraftigt at man skaffer noget rent MDMA.
Så kan man dosere præcist, man ved hvor meges man får og kan evt. dosere noget amfetamin på sidelinjen hvis det er det man vil - pointen er at man ved hvad man tager og at man ikke får en masse andre biprodukter med, som man ikke bad om eller vidste var i pillen.

Mvh Jonas!

Titel:
Junior medlem

Okay.. har det sidste år lige så stille nedsat mit forbrug af begge dele.. så det sker måske engang hver anden måned, men da jeg var yngre var jeg ret slem til at tage hvad jeg kunne af alt..!! og når man har kørt sådan i lang tid så slår det også, i mit tilfælde dog kun i form af virkelig nederen.. har aldrig oplevet vrangforestillinger, eller andre psykotiske symptomer

Titel:
Junior medlem

Men hvis man vil tage ren mdma, hvor meget skal man så dosere med, første gang, da jeg aldrig har prøvet ren mdma, det er temmelig svært at få fingre i her i området. så hvis i har prøvet det hvad vil i så anbefale

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
selvom jeg ik er den storer fan af amfetamin..så syndes jeg 150mg MDMA og 100mg god amf i en kapsel er okay combo eks vis...det gir et godt rush dog uden at man vælter bagover :wink:

men ellers en MDMA dosis fra 100-150mg til at begynde er fin syndes jeg :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

ARK skrev:
selvom jeg ik er den storer fan af amfetamin..så syndes jeg 150mg MDMA og 100mg god amf i en kapsel er okay combo eks vis...det gir et godt rush dog uden at man vælter bagover :wink:

Jeg ville fandme vælte bagover hvis jeg tog den dosis... :shock:

100 mg MDMA giver en god rus, hvis man har erfaring med ecstasy/MDMA vil man nok foretrække lidt mere dog.
120-140 er en ret kraftig dosis og personligt ville jeg ikke gå over, men jeg har heller ikke noget MDMA-tolerence overhovedet da det er et års tid siden sidst.

Titel:
Medlem

jo altser he nu sprugt hun jo til hvad man sku ligge ud med eks vis.., jeg ville vis det var mig selv ligge ud med 150 mg... jeg har det såen med MDMA at vis jeg ik starter ud med en ordenlig dosis fra start af så kan jeg lige så godt glemme at få et nice trip ud af det.. så derfor den dosis..og det nu ik fordi jeg tager MDMA så tit igen.. såen er det vist bare :D

Titel:
Junior medlem

men hvis i syntes at det er meget at der i VW var 134 mg MDMA
er det så ikke meget at dosere 150 mg når man aldrig har taget ren mdma eller tænker i her på at der er puttet forstærkere i VW knapperne og at det derfor slår kraftigere..

Titel:
Insane psychedelia user!

@ARK: Hvor tit tager du det? Man behøves ikke at tage MDMA særlig tit for at udvikle en tolerence, men alle påvirkes jo forskelligt...
Men hvis Smølfetøzen ikke tager det oftere end hver anden måned ville jeg nok ikke lægge ud med 150 mg, better safe then sorry - og for meget MDMA skulle være pænt ubehageligt.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

jeg skal ik ku gøre mig klog på hvad de VWér mere indholdte men formenlig os andet end MDMA...folk blev sku underlige af dem..jeg husker det tydligt :? ..,..jeg har skrevet 100-150mg.. ingen siger jo man skal ligge ud med max vel :wink: .., jeg mener der igennemsnittede er et sted mellem 50-60mg MDMA i en e pille.. , det tal fra sundhedstyrelsen sidste år..

og nok kex klapper snak til mig.. det ik mit hjørne :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Smølfetøzen skrev:
men hvis i syntes at det er meget at der i VW var 134 mg MDMA
er det så ikke meget at dosere 150 mg når man aldrig har taget ren mdma eller tænker i her på at der er puttet forstærkere i VW knapperne og at det derfor slår kraftigere..

Problemet med de grønne VW var at folk der var vant til at tage 2-3 af gangen lige pludselig fik en meget stor dose ind fordi de var vandt til kiks der indholdt 50-100 mg og førstegangsbrugere fik også en halvstor dosis af 1.
Så vidt jeg ved indeholdt de ikke andet end MDMA.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et godt eksempel på hvofor k3x er noget lort..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
amf og knalder kan sagtens være fedt sammen. Bare sørg for at tage amf´en først og derefter dit MDMA.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Smølfetøzen skrev:
Men hvis man vil tage ren mdma, hvor meget skal man så dosere med, første gang, da jeg aldrig har prøvet ren mdma, det er temmelig svært at få fingre i her i området. så hvis i har prøvet det hvad vil i så anbefale

Det kommer jo an på hvor tit du tager MDMA, og hvordan du vil have dit trip.
Jeg synes at 100 mg er en passende dosis ren MDMA.

Titel:
Dedikeret medlem

passion skrev:
amf og knalder kan sagtens være fedt sammen. Bare sørg for at tage amf´en først og derefter dit MDMA.

Sikkert meget fedt... men tag lige og læs lidt om eventuelle skadevirkninger ved blanding af de to substanser... MDMA og amf er begge amfetaminer og trækker derfor på de samme ting, så vær varsom med doseringen.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
passion skrev:

Dårligt råd IMO! Det kan godt være at det er FEDT... Men der er mange ting som tyder på at det er en usund kombination.
Amfetamin hæver dopaminniveauet i hjernen, og med MDMA's effekt på serotoningenoptagelsen kan det føre til oxidativt stress = øget risiko for neurotoxicitet. En del piller indeholder både amfetaminer og MDMA, men det er absolut ikke noget man frivilligt bør blande!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Prometheus skrev:
En del piller indeholder både amfetaminer og MDMA, men det er absolut ikke noget man frivilligt bør blande!

Dér til kommer det vel, at de fleste piller kun indeholder forholdsvis små mængder amf, hvorimod man ofte sniffer mindst 150 mg. på en aften (gadekvalitet)

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]