Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 14:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Citat:
Tre unge døde af falske piller

19-11-05: 10:55 | af: olst

Det var en falsk og livsfarlig udgave af det beroligende middel Rohypnol, der var årsag til tre unge mænds død i Sønderjylland i oktober.

Det oplyser DR Syd på baggrund af den foreløbige udtalelse fra de retskemis­ke analyser af de tre dødsfald.

Tre mænd på 21, 22 og 25 år døde samme weekend, men i hver sin by, Gram, Sønderborg og Vojens. Og da de tre tilsyneladende ikke havde relationer til hinanden, besluttede myndighederne at undersøge de mystiske dødsfald nærmere.

Undersøgelserne viser at de tre har taget stimulerende stoffer som f.eks. ecstasy, amfetamin eller svampe.

Men ifølge politiets rapporter troede de tre også, at de tog det beroligende middel Rohypnol. Men analyserne viser ingen spor af stoffet flunitrazepam, som de berolingede piller indeholder.

Derimod er der fundet spor af nitrazepam. Og da virkningen af de falske piller muligvis har været længe undervejs, har de unge mænd så taget mere af stoffet. Det har i sidste ende kostet dem livet.

Derfor advarer embedslægen nu mod de falske piller, der er i omløb.

"De indeholder noget andet helt andet og i en helt anden mængde end man tror. Vi kender ikke mængden af nitrazepam i de falske piller. Men i kombination med andre stoffer bliver virkningen uforudsigelig," siger embedslægen i Sønderjylland, Jens Asbjørn, til DR Syd.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3217259

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Benzoer dør man da ellers ikke lige umiddelbart af, selvom man overdoserer heftigt..!?

Titel:
Insane psychedelia user!

...the plot thickens! :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Dextrose skrev:
Benzoer dør man da ellers ikke lige umiddelbart af, selvom man overdoserer heftigt..!?

Jeg tror bestemt ikke at kombinationen af en større dosis benzodiazepin og en mindre mængde amfetamin og/eller MDMA, skal undervurderes mht. akut risiko for helbredet.

Jeg fik heldigvis selv udskudt min død, men vågnede alligevel op ved nogenlunde bevidsthed på hospitalet ca. 10-16 timer efter at have indtaget en større mængde diazepam(en dosis, som sikkert ville kunne banke selv den sygeste dommedagsprofetiende angstneurotiker med over i drømmeland), lidt meth samt en mindre mængde ketamin(<30 mg).
Jeg skulle åbenbart ud og cykle(???), da jeg var blevet fundet bevidstløs ca. 1 km fra mit hjem?
...hvem snakker om at lamfighte?

Jeg er overbevist om, at de forskellige substanser, indtaget hver for sig, ikke ville have udøvet samme effekt, da det først var efter indtaget af meth og ketamin jeg husker hat og ca. 4 timer efter, blackouter...

Det er nok overflødigt at nævne, hvad jeg har fået respekt for :)

Titel:
Tidligere holdmedlem

Black Rhino>>>> Hvilken dose DZP tog du?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Rex Mundi skrev:
Black Rhino>>>> Hvilken dose DZP tog du?

Det har uomtvisteligt været over STD´en!
Jeg skulle opereres tirsdag, hvor jeg resten af ugen skulle holde min hånd i absolut ro. Desuden havde jeg fri fra job den pågældende uge, hvorfor jeg fik den brilliante idé, at køre et dzp binge.
Mandag startede jeg med ca. 30 mg og vil skyde på, at jeg de efterfølgende dage t.o.m. fredag aften, i alt havde taget +250 mg.
De ca. 30 timers plasmahalveringstid for dzp, resulterede i, at jeg havde en "fornuftig" mængde tilbage om fredagen hvor jeg, efter indtagelse af meth+ketamin, tiltede.

Sick Boy!!!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
Sad tilfældigvis og browsere forummet for et par dage siden og faldt over den her tråd. Og så under mit daglige nyhedsfix faldt jeg i dag over det her:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3993926

Citat:
Apoteker solgte "festnarkopiller"

En apoteker fra Flensborg har ved retten i Kiel erkendt at have tjent 800.000 kr. på at sælge en halv mio. "festnarkopiller", hvoraf en del endte hos danske bagmænd og kostede tre unge danskere livet.
rohypnolFoto: TV 2

Tre sønderjyske mænd på 21, 22 og 25 år døde samme weekend i efteråret 2005, men i hver sin by, Gram, Sønderborg og Vojens. Og da de tre tilsyneladende ikke havde relationer til hinanden, besluttede myndighederne at undersøge de mystiske dødsfald nærmere.

De unge havde alle rohypnol i blodet, og den ene havde taget piller, der ligner dem, man køber på apoteker.

Rohypnol er et sovemiddel, der forøger virkningen af andre stoffer.

Kolding Politi har ingen kommentarer til sagen, men ifølge det tyske nyhedsbureau DPA er fem danske bagmænd foreløbig anholdt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
maesse skrev:
Sad tilfældigvis og browsere forummet for et par dage siden og faldt over den her tråd. Og så under mit daglige nyhedsfix faldt jeg i dag over det her:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3993926

Citat:
Apoteker solgte "festnarkopiller"

En apoteker fra Flensborg har ved retten i Kiel erkendt at have tjent 800.000 kr. på at sælge en halv mio. "festnarkopiller", hvoraf en del endte hos danske bagmænd og kostede tre unge danskere livet.
rohypnolFoto: TV 2

Tre sønderjyske mænd på 21, 22 og 25 år døde samme weekend i efteråret 2005, men i hver sin by, Gram, Sønderborg og Vojens. Og da de tre tilsyneladende ikke havde relationer til hinanden, besluttede myndighederne at undersøge de mystiske dødsfald nærmere.

De unge havde alle rohypnol i blodet, og den ene havde taget piller, der ligner dem, man køber på apoteker.

Rohypnol er et sovemiddel, der forøger virkningen af andre stoffer.

Kolding Politi har ingen kommentarer til sagen, men ifølge det tyske nyhedsbureau DPA er fem danske bagmænd foreløbig anholdt.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=13761

Browse On! ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]