Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
http://www.cuscotrips.net/peru/kuelap.htm

Prøv at gå lidt ned på siden.

Der er nogle statuer, som minder utroligt meget om de statuer som findes på Påskeøerne.

Er der nogen spansk læsende her på psyk, der kan forklare mig eller skyde på hvad der står ud for billedet?

/Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Oversæt hele siden med babelfish!

http://babelfish.av.com/

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd for storstrømmen
Pajatien’en og Charcas ”glemte” byer
Siden man i 1964 opdagede den store Pajatén i San Marints nabodepartament har mange ”opdagere” søgt mod denne del af det nordøstlige peru for at søge ”tabte” byer dybt i junglen. Senere tiltrak opdagelsen af Karajílas sarkofager, Gene Savoys expeditioner til Gran Vilaya og fundet af næsten hundrede mumier i en lagune ved Los cóndores verdens opmærksomhed mod Los Chacharpoyas.
Sproget som de brugte tabtes for altid i de første år efter spaniernes erobring, men sprog undersøgelser indikerer at der har existeret et sprogligt slægtskab mellem de (topónimos?) pre-inkaiske kulturer sammen med Chibchas’erne fra Columbia. På den anden side, hvis tilfældet er, at keramikken er tæt beslægtet med bestemte typer pottemagerkunst fra de dybe/lave amazoneområder, så tilbyder de sofistikerede monumenter ganske simpelt en andinsk patron(aka ”fællefader”). Det synes at Chachapoyerne var en stærkt expanderende etnisk gruppe som migrerede fra Andes for at bosætte sig i de uvejsomme bjerg-jungleskove og med succes slå nabogruppernes angreb tilbage. De naturlige

-her har du en del af det. kan godt nok ikke lige sse hvad fanden du egentlig skal med det..men det er selvfølgelig din sag. og så er det min sag, at jeg i min stædighed er så dum at give mig i kast med at dyrke den. hvis du skal have mere må du sige til...
kh. -buddha

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Google kan også oversætte, eller noget der ligner i alt fald:

http://translate.google.com/translate?u ... uage_tools

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd for storstrømmen
hmm...ganske imponerende. Måske er det fordi det er en fagtext; men synes ellers altid at de kære oversættermaskiner kludrer helt rundt så et 'tillykke' bliver til et rundstykke eller noget andet noget.
men..summa summarum, der nævnes i hvert fald ikke noget om påskeøerne. og så synes jeg egentlig ikke at de ligner så forfærdelig meget. Så skulle du hellere rette focus mod højandinske Tiwanaku fx. -eller noget centralamerika.
-ZdePhn..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]