Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Når jeg drikker en genstand, om det så er en øl eller et shot, så kan jeg mærke den første genstand, nærmest blive sendt ud i kroppen. Der breder sig en lille varme rundt i hele kroppen, kan bedst beskrive på den måde at jeg kan mærke alkoholet komme ud i blodet. Er jeg den eneste der oplever det? Altså jeg bliver ikke påvirket af den genstand, men jeg kan "mærke" den komme ud i kroppen.

Mhv ZachyOn.. :P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det kan jeg også :) .

Hilsen Fanny

Junior medlem

Det kan jeg skam også ... bedst med skarpe shots :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ka jeg os' og det er sku en go følelse :)

desværre ka man ik mærke de næste på samme måde...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Sjovt og høre at der er andre der også mærker det, men havde godt regnet med det, fordi der er en del af mine bekendte der har det på samme måde.

Confusion: Ja det er meget sjovt, det kun er den første genstand man kan mærke, ved de efterfølgende bliver man selvfølgelig mere og mere fuld, men man ikke "mærke" genstandene på samme måde. Og ja det er dejlig følelse, en dejlig varme der spreder sig i kroppen.. :)

Er der eventuelt noget der har en lidt videnskabelig forklaring på at man kan mærke den første genstand, og ikke de næste?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
zachyon skrev:
Sjovt og høre at der er andre der også mærker det, men havde godt regnet med det, fordi der er en del af mine bekendte der har det på samme måde.

Confusion: Ja det er meget sjovt, det kun er den første genstand man kan mærke, ved de efterfølgende bliver man selvfølgelig mere og mere fuld, men man ikke "mærke" genstandene på samme måde. Og ja det er dejlig følelse, en dejlig varme der spreder sig i kroppen.. :)

Er der eventuelt noget der har en lidt videnskabelig forklaring på at man kan mærke den første genstand, og ikke de næste?

Det er vel det samme princip, som hvis lader en dråbe vand falde på sin tørre hånd - man kan mærke den tydeligt. Hvis man så lader en til dråbe falde på det samme sted, vil den ikke kunne mærkes lige så tydeligt. 20 dråber senere vil en lille sø have dannet sig i sin hånd og en dråbes impakt ved et fald vil næsten slet ikke kunne mærkes direkte.

Altså en eksponentielt faldende mærkbarhed der gør at det er forholdsvist nemt at drikke sig selv i gulvet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Alkohol udvider blodkarrene og giver således varme. Det er vist kun de yderste blodkar - dem nærmest huden, der udvides, men det er jeg ikke helt sikker på. Det er klart, at udvidelsen er størst ved den første genstand, og derfor er det også den, der giver den stærkeste følelse af varme

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
der er ikke noget som folelsen af en god genstand i ny og næ

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]