Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Har haft nogle meget kraftige anfald med hovedpine de sidste 4-5 mdr .. Min mor ,, som godt ved det med stofferne ,, har så ringet til lægen og spurgt hvad det kunne være .. Hun spurgte så også om det kunne have noget med amfetaminen at gøre ,, til dette sagde lægen ,, at det kunne de sagtens ?! Nogen der har hørt om det før eller ved hvad det kan være ?

mvh Mette

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Måske du vil fortælle nogle flere detaljer om dit forbrug, såsom hvor tit du indtager de forskellige ting, og i hvor store mængder? Hvis du tager meget amfetamin, kan jeg forestille mig at det godt kan skyldes forhøjet blodtryk forårsaget af dit forbrug... Sagde lægen mere end bare "ja"?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
kan du præcisere det lidt mere? hvornår får du hovedpine "anfaldene" er det om søndagen efter en lang weekend med for lidt søvn? eller kommer det helt spontant f.eks midt i ugen?

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu er der ingen grund til panik, det kunne sagtens være et standardsvar fra lægen :) Et for højt blodtryk kan godt manifestere sig i kraftig hovedpine, og amfetamin kan godt forårsage et for højt blodtryk. Vil du være på den sikre side, så gå til lægen og få det målt. Han har tavshedspligt, og du behøves jo heller ikke at sige hvorfor du vil have det målt.

Det er gør det lettere at bestemme årsagen til hovedpinen ved at se på faktorer som hyppighed, varighed, smerteområdet, og styrken. Ting som får hovedpinen til at aftage og tiltage, og associerede symptomer som feber, nakkestivhed, kvalme og opkastninger.

Titel:
Medlem

Min mor ved kun at jeg har taget det 6 gange fra marts-juni måned 05 ,, og det var ud fra det forbrug ,, at lægen sagde ja .. Jeg har holdt pause i næsten et halvt år nu ,, så forstår ikk hvorfor anfaldene skulle have noget at gøre med stofferne .. Det starter med en mild hovedpine ,, men udvikler sig på ca. 15 min til at være fuldstændig uudholdelig ,, dette fortsætter så en time indtil pamolerne begynder at virke ..

Kan ikk huske hvor mange gange jeg har taget amf ,, men hvertfald meget ,, men gør det ikk mere .. den sidste gang var for næsten en måned siden nu .. Og det var kun den ene gang ..

Har haft ca 5 anfald siden juli ..

Titel:
Insane psychedelia user!

Af de hovedpinetyper som jeg kender til lyder det mest som spændingshovedpine. Klyngehovedpine er det i hvert fald ikke.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, det synes jeg mest lyder som et standardsvar fra lægens side. Har du taget andre stoffer i den periode du nævner?

Titel:
Medlem

ecstasy -- eller kiks ... Hm ,, ved ikk hva det kan være .. Skal til undersøgelse hos lægen d. 22 dec ,, men er sq lidt nervøs for at han kan se at jeg ikk kun har taget det de der 5-6 gange ?!

Titel:
Medlem

btw det kan ikk være spændingshovedpine ,, da jeg har meget kraftig kvamle samtidig med ..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
kiksehoved skrev:
ecstasy -- eller kiks ... Hm ,, ved ikk hva det kan være .. Skal til undersøgelse hos lægen d. 22 dec ,, men er sq lidt nervøs for at han kan se at jeg ikk kun har taget det de der 5-6 gange ?!

Nu ved jeg ikke om din mor ligefrem følger med dig til lægen, men ellers vil jeg kraftigt anbefale dig at fortælle sandheden. Jo flere oplysninger du giver til lægen, des større er chancen for at han kan give ordentligt svar. Lægen har somsagt tavshedspligt, så hvis du fortæller ham at det skal blive imellem jer to, så har han ingen ret til fortælle det til nogen uanset hvor meget de så tigger ham. Hvis han absolut ikke må vide, at du har prøvet det mere end 5-6 gange, så har du AFAIK heller ikke noget at frygte. Jeg tvivler stærkt på, at han kan afgøre hvor mange gange du har taget amfetamin. Han kan tilgengæld drug-teste dig, så læs lige på erowid, hvor længe amf/ecstasy kan spores i urin.

Som de andre allerede har været inde på, så virker det meget som et standardsvar, og man bør huske på at langtfra alle læger ved noget om stoiffer, og det er heller ikke alle, der har en objektiv, naturvidenskabelig tilgang til emnet. Det er FUSKs forældre et glimrende eksempel på.
Hold hovedet koldt og vent på prøverne - og lad lige stofferne være indtil du ved mere, aye? ;)

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Havde nær glemt...Hvis du får et nyt anfald af hovedpine så ring til mig...Derefter tager du alt tøjet af, lægger dig på sengen og spreder benene - jeg er der indenfor tyve minutter.

;)

Titel:
Medlem

mm ,, ja ja .. Psyko - tror jeg ikk blir nødvendigt .. hehe ..

Nej ,, jeg skal nok la vær med at røre nogle stoffer indtil d.22 ...

Men tak for svarene ,, må jo bare vente på undersøgelsen ..

Titel:
Dedikeret medlem

Når du får kvalme er det sandsynligvis migræne. Det kan komme af en hel masse ting, men det er der nu mange, der har uden stoffer.
Til gengæld har spændinger i kæbemuskler enormt meget at gøre med muskulaturen omkring kraniet, så det kan helt sikkert godt have noget med det at gøre, hvis du vrider meget kæber.

Titel:
Insane psychedelia user!

Tjaeh, hvis du (eller andre) er nervøse for blodtrykket, så kan jeg nævne at Netto har en blodtryksmåler på tilbud til hundrede kroner. Tilbuddet starter i dag. Se den her.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg mener 100% at det er migræne. Jeg har selv haft det i et par år, men hovedpinen kom heldigvis kun en gang eller to om året. Typisk efter hårdt fysisk arbejde eller mangel på mad/vand/luft kunne sætte det igang. Det varede også en times tid. Jeg havde tit et område på mit synsfeldt som "forsvandt" inden hovedpinen og kvalmen kom. Min læge sagde at unge godt kan få migræne som så forsvinder igen senere. Det behøver ikke skyldes stoffer. Man ved vist ikke hvorfor og hvordan man får det.

Jeg har ikke haft migræne lige siden jeg startede med at ryge hash for godt 1½ år siden, så jeg har tit spekuleret lidt på om det måske har en effekt...(er lidt spændt på om den kommer igen, nu hvor jeg holder pause) det kunne jo være nice hvis det hjalp, for mange mennesker lider af migræne og man har vist ikke fundet nogen "kur" mod det endnu.

Titel:
Medlem

Hasse -- > Har haft præcis det samme med ,, at områder af mit syn forsvandt .. :o
Så er det sikkert migræne ..

Mange tak for jeres svar ! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kiksehoved skrev:
Hasse -- > Har haft præcis det samme med ,, at områder af mit syn forsvandt .. :o
Så er det sikkert migræne ..

Mange tak for jeres svar ! :)

Som regel kan man mærke når migrænen kommer, man kan se at ens syn bliver dårligere og mere uklart. Så er det bare at hoppe i seng, droppe sine aftaler og tage en af de der migræne piller...

Held og lykke, ellers ta en kiks og tør øjnene ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med Hasse.
Det første jeg tænkte på da jeg læste symptomerne,var migræne.

Prøv næste gang,at lægge dig i et rum med dæmpet lys,og ingen støj.Hvis det hjælper er det så godt som sikkert det er migræne.

God bedring. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

God Have Been on GHB skrev:

Som regel kan man mærke når migrænen kommer, man kan se at ens syn bliver dårligere og mere uklart. Så er det bare at hoppe i seng, droppe sine aftaler og tage en af de der migræne piller...

Tilsæt evt. lidt morfin efter eget ønske.. :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Alexander teknikken ;)

http://www.alexandertechnique.com/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]