Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 13:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=321727

Pas på den nye umotiverende x... :roll:

Citat:
- Vi vurderer ikke, at der er tale om to grupper, som har været oppe og slås. I vores øjne er det et umotiveret slagsmål og kan tilskrives brug af ecstasy. De unge tændte fuldstændig af og havde ingen realitetssans, fortæller Ole Schier.

Citat:
Unge på ecstasy i masseslagsmål

Brug af ecstasy fik sent lørdag nat 30-40 unge mennesker fra Fredericia til at slå løs på hinanden

/ritzau/ - 13:16 - 20. nov. 2005

Et slagsmål af hidtil usete dimensioner udspillede sig lørdag nat på Diskotek Nellys i Fredericia.

Omkring 30-40 unge mennesker kastede sig cirka klokken 04.30 umotiveret ud i et masseslagsmål, som Fredericia Politi forsøgte at stoppe. Det var dog lettere sagt end gjort, da uromagerne var påvirkede af ecstasy.

Vicepolitikommissær Ole Schier forklarer, at det lokale politi måtte have hjælp fra Vejle og Middelfart, før de fik stoppet optøjerne.

- Det var helt grotesk. Da politiet nåede frem til Nellys og prøvede at stoppe slagsmålet, så havde det nærmest den modsatte effekt. De unge var umulige at komme i kontakt med på grund af alle de stoffer, som de havde taget. Først efter en time lykkedes det i alt 16 politifolk at få skabt ro og orden, siger Ole Schier.

Tre mennesker blev anholdt, og to af dem er sigtet for vold. Men ifølge Fredericia Politi er der tale om ganske almindelige gæster på omkring 20 år, som ikke er kendt af politiet. Derfor blev de også løsladt i løbet af søndagen efter afhøring.

- Vi vurderer ikke, at der er tale om to grupper, som har været oppe og slås. I vores øjne er det et umotiveret slagsmål og kan tilskrives brug af ecstasy. De unge tændte fuldstændig af og havde ingen realitetssans, fortæller Ole Schier.

Så sent som i fredags anholdte Fredericia Politi to mænd på 18 og 20 år, der havde solgt 500-600 ecstasypiller i nattelivet. Ecstasy er generelt i stort problem for det lokale politi, der forgæves kæmper for at komme det ulovlige stof til livs.

- Vi er massivt til stede i nattetimerne ude i byen og går runder på diskoteker og værtshuse. Ecstasy er et stigende problem for os, og selv om vi var heldige og dygtige i fredags, så har vi åbenbart ikke fået det hele med. Nattens slagsmål er helt ekstraordinært stort med så mange mennesker på en gang, men vi oplever unge påvirkede af ecstasy hver eneste weekend, forklarer Ole Schier.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Slagsmål på ecstasy??? Haha, den var god :lol:

Kan også godt lide politiets faste tro på at ecstasy forsvinder, bare de buster nok dealere... Tro på det!

Hele artiklen er fandme en vittighed :D

Titel:
Medlem

Når jeg har fået en go gang knalder sker det også tit jeg kaster mig over fremmede folk men det er ikke for at slås :P

Mvh. Tom

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@tezcatlipoca: Husk at smide artiklen ind også - jeg har gjort det for dig. Læs regelsættet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Og de har garanteret kun tjekket en af dem der var med i slagsmålet og han havde måske e i blodet, så må de jo alle ha det :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Selvfølgelig var de ikke alle påvirket af ecstacy, det ville sku være mærkeligt og selv hvis de var ville man ikke kunne skyde skylden på stoffet. Jeg kender ikke én eneste der nogensinde har reageret voldeligt under påvirkning af mdma, så ville da være mærkeligt hvis 30-40 mdma-påvirkede mennesker pludselig skulle gøre det umotiveret som de skriver.
Det har nok enten været aftalt slåskamp eller nogen grupper der gik mod hinanden.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
det virker ulogisk at sige kex/mdma sku gøre en voldlig.... :? det ku måske os tænkes det bare var en combo af steoide tyber på coke og så masser af alkohol..hvem ved :o

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
@ali - ups sorry den havde jeg sq ikke set, men så ved jeg det nuh!

Jah man, hvad er det for en lorte hjernevasket war-on-drugs artikel?
Kunne mere lyde som om det var alkohol der var skylden i slagsmålet hvis det da overhovedet var en berusende substans som var skyld i det...
Og da slet ikke vidundermedicinen MDMA.
Hvorfor skal det være så snævert at bare alkohol er accepteret, når der findes så mange andre lækre droger man kan nyde? Ikke kom og sige at alkohol er nemmere at kontrollere end så meget andet.

:evil:

Medlem

Geografisk sted: Als
Jeg har bedt Vicepolitikommissær Ole Schier om en nærme forklaring. Mærkeligt at aviserne ikke stiller spørgsmål.....

M.v.h

Benneke

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Journalisterne fatter ligesom politiet ikke en bønne af hvad de skriver om. Jeg tvivler på panserne har nogen som helst anelse om hvad de folk havde indtaget, de har bare øjnet en mulighed for at stille ecstasy i dårligt lys. Det er så lavt som det kan blive. :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan de har fundet på Ecstasy skulle have noget med masseslagsmålet at gøre.

Jeg har aldrig set nogen reagerer aggressivt pga. MDMA/Ecstasy. Man kunne forstå hvis de var påvirkede af kokain eller amfetamin med en masse alkohol oveni.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
EN af mine venner har reageret aggrasivt på E.. Men det var også en kombination af at han godt kan være lidt foldelig på forsekllige rusmidler, og på anden måde aggresiv og så en syg syg kæreste han dengang havde..

Men ellers har jeg heller aldrig oplevet det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Et slagsmål af hidtil usete dimensioner

Jeg vil også være med til værtshusslagsmål på kæx! Øv! Hvorfor går jeg altid glip af de sjove events! :D

Citat:
Tre mennesker blev anholdt, og to af dem er sigtet for vold. Men ifølge Fredericia Politi er der tale om ganske almindelige gæster på omkring 20 år, som ikke er kendt af politiet. Derfor blev de også løsladt i løbet af søndagen efter afhøring.

Vildt nok at der er 2 der er sigtet for vold når der var 30-40 (meget præcist antal...eller...) indvolveret i slagsmålet :?

Er det bare mig eller er der noget rådent ved det?

Titel:
Dedikeret medlem

fuldstændig råddent, fredericia politi er vidst nogle typer, når de ikke engang kan stoppe et masseslagsmål, og må give skylden videre til "ecstacy" pga. manglende overblik og sikkert for lidt personale.

for at lægge en dæmper på deres største svaghed , masse slagsmål med over 10 implicerede. så alle de gamle se&hør kællinger kan få lidt ro i sjælen ved at stole på deres lokale politi kan klare ærterne, selvom de ikke kan!

sålænge vi har politi folk der tror de er en mediavirksomhed så kan vi kun forvente et hav af løgnhistorier fra dem, om alt hvad de kan få vendt til at være til deres fordel, ex oplyse om et problem som ikke er et reelt problem, så folk får noia på og begynder at melde hianden... mega usselt ligefrem at hædre stikkere.

hvorfor får alkohol ikke en del af skylden det bliver der garanteret solgt lovligt og ulovligt på det pågældende diskotek. jeg aldrig set folk blive aggresive når de har været på mdma, set i forhold til alle de tåber man kan gå ned i byen hver weekend som er møg stive, og ik fatter andet end at slås eller drik mere eller være et svin.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

de var ikke på esctacy nogle af dem, det er nogle af mine kammerater, de er bare syge i hovedet, og på robber...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FLIPLISMC'S skrev:
de var ikke på esctacy nogle af dem

Nej, for det er der ikke noget der hedder.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
FLIPLISMC'S skrev:
de var ikke på esctacy nogle af dem

Nej, for det er der ikke noget der hedder.

Haha rimelig flabet alligevel :D Vær sød ved de nye :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
på robber???

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bøh skrev:
på robber???

Jeg tror det menes rohypnol'er, som er en benzodiazepin, og som virker meget kraftigt sammen med sprit :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja de fleste var på rohypnol, alkohol og steoider...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]