Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Avanti skrev:
Måske fordi det ikke nytter noget at prioritere afvænnelse af alle alkoholikere højere end løsningen af de allestedsnærværende indvandrerproblematikker...

Muligvis ikke. Men den kan vendes og drejes på utroligt mange måder, synes jeg.
En ting er sikkert: Alkoholmisbrug koster os milliarder af kroner hvert år, og de kunne sgu bruges noget mere konstruktivt.

P.s. Sundhedsstyrelsens statistikker er bedre at gå ud fra mht. korrekte tal.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
TheBo skrev:
En ting er sikkert: Alkoholmisbrug koster os milliarder af kroner hvert år, og de kunne sgu bruges noget mere konstruktivt.

Grunden til at man kan sige, det koster så og så meget, er i tabt arbejdsindsats. Men det er et idiotisk argument, for jeg mener ikke, det var særlig meget federe, hvis alkoholikerne i stedet for at drikke blev en del af den psykopatiske arbejdsmoral/-kultur i dette land, og knoklede så samfundet kunne få flere milliarder. Jeg vil næsten sige, at det er de milliarder af kroner værd, hvis man sidder lidt på en bænk for pengene :-) Dog helst uden at ødelægge sig selv og sin familie ved det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Malkavian skrev:
Jeg er slet ikke uenig, og det hjælper bestemt heller ikke at en bivirkning ved alkhol er lavt blodsukker. Man kan satme blive gnaven af lavt blodsukker.

Ja, det er lige netop grunden til, at jeg ikke drikker i denne tid - jeg vil simpelthen ikke gøre noget, for at gøre mit humør dårligt, og alkohol er slemt på den måde. Kaffe og almindeligt sukker (sodavand) er også skidt for mig, i en periode, hvor jeg er nødt til at gøre, hvad jeg kan, for at holde mit mentale helbred i orden.

Man skal selvfølgelig være ganske fintfølende og bevidst om sit kropslige og mentale befindende, for at opdage den type virkninger ved alkohol (og andre ting). Den konkrete bevidsthed føler jeg, jeg har opnået ved hjælp af psykedeliske stoffer. De fleste mennesker der drikker kaffe, sodavand eller alkohol oplever den følelsesmæssige kurve, det giver, mange gange i løbet af dagen, men hvis man ikke ved, hvad den kommer af, tror man bare, det er ens omverden, der er noget galt med. Man tror, man er i dårligt humør, fordi børnene roder og fordi der er for meget trafik, eller man tror, man er trist, fordi konen er grim. Dermed ikke sagt, at der ikke også kan være ting galt med verden...! (Bare fordi, man er paranoid, skal man ikke tro, der ikke er nogen, der følger efter én.;-))

Titel:
Dedikeret medlem

Avanti skrev:
Grunden til at man kan sige, det koster så og så meget, er i tabt arbejdsindsats. Men det er et idiotisk argument, for jeg mener ikke, det var særlig meget federe, hvis alkoholikerne i stedet for at drikke blev en del af den psykopatiske arbejdsmoral/-kultur i dette land, og knoklede så samfundet kunne få flere milliarder.

Arj, det er uholdbart, for alkoholen passificerer jo også enhver konstruktiv tankegang. De fleste alkoholikere er jo på arbejdsmarkedet, men i stedet for at tænke over "den psykopatiske arbejdsmoral" og gøre noget ved det, så drukner de tankerne i stedet.
I øvrigt er det ikke kun i tabt arbejdsindsats. Der går sindssygt mange penge til behandling, indlæggelser osv.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Homer Simpson skrev:
To alcohol, the cause of, and solution to, all of life's problems.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]