Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 12:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg leder efter frø til en hamp plante (indendøres) som skal være af den ikke for høje (gerne busket) slags, den skal være kraftig i virkning og så skal den ikke lugte særligt meget så den er nemmere at holde skjult.

Er der muligvis nogen som kender en sådan plante og kan skaffe et par frø jeg kan købe?

Jeg har nogle gode pot frø oppe fra thy-lejren som jeg måske kan bytte lidt med, eller smide et par med i handlen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dio skrev:
Jeg leder efter frø til en hamp plante (indendøres) som skal være af den ikke for høje (gerne busket) slags, den skal være kraftig i virkning og så skal den ikke lugte særligt meget så den er nemmere at holde skjult.

Er der muligvis nogen som kender en sådan plante og kan skaffe et par frø jeg kan købe?

Jeg har nogle gode pot frø oppe fra thy-lejren som jeg måske kan bytte lidt med, eller smide et par med i handlen.

Både http://www.dcfonline.dk og http://www.topskud.dk har frøbanker, der sælger meget billige frø. Kig efter sådan noget som lowryder eller andre skunk-typer til indendørsbrug - problemet er nok, at de lavstammede sorter har en tendens til at lugte kraftigere end pot/sativaerne. Hvis du ikke får svar her, så spørg på disse lidt mere hardcore dyrkerfora, eller check de forskellige frø hos frøbankerne op mod denne strainguide: http://www.overgrow.com/strainguide/

Efter at have dyrket et par større potplanter på terrassen her i år, må jeg dog advare om, at selv en almindelig sativa kan stinke rimelig mærkbart. Du burde overveje i stedet at bruge et aktivt kulfilter, hvis stealth er vigtigt for dig. Kulfilter giver Stealth +10 :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Ja du bliver nok nødt til at gå "Indi-style".

Alle former for Indica vil gå her, men som Malk sagde så har de nu en tendens til at have en lidt mere mærkbar aroma end Sativa arten.

Indica +12 Stealth med kulfiter. Jeg har selv Magickortet ^^

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har tænkt lidt på at prøve at dyrke Northern lightz for det jeg har fundet om den på zenseeds.dk svare lidt til hvad jeg søger efter.

På zenseeds.dk står følgende:

Northern lightz er specialt udviklet til indendørs vækst - og lang de fleste af nye hollandske sorter benytter denne plante som udgangspunkt. Planten er robust, kraftfuld og kompakt med en særdeles neutral aroma.

Er der evt. nogen med erfaring omkring dyrkningen af denne Plante?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Ja det er en god plante at vælge :)

Men synes nu ikke den var særlig kompakt da jeg groede den :S
Fyldte ret meget.

Men det kan jo være det er en ny hybrid? :?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Glad for at få ros for mit valg af plante :D

Det kunne da være en mulighed at det er det, men for at være på den sikre side, må jeg bare sørge for den kommer til at vokse næsten ligende nede ved jorden. At gro den på den måde sikre jeg mig også flere store topskud ved at der kommer lys til hele planten.

Jeg skal bare ha en enkel plante til at stå under lampen til mine kaktuser. Det er så meningen at den aldrig skal høstes helt, men ha et godt liv hvor den engang imellem giver lidt gaver til mig som tak :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Paris +
enten vegger man en hampplante ex. 18/6, ELLER man blomstrer den 12/12.
når den så er færdigblomstret høster man hele planten.
derfor blir det svært kun at høste lidt engang imellem. :wink:

tjek dcfonline.dk ud

iøvrigt har jeg selv dyrket Northern Lights og de gir en glimrende røg og er samtidig rimelig stealth.

Jim

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dio skrev:
Jeg skal bare ha en enkel plante til at stå under lampen til mine kaktuser. Det er så meningen at den aldrig skal høstes helt, men ha et godt liv hvor den engang imellem giver lidt gaver til mig som tak :)

Hvad Jim M. sagde :) og så bare at man godt teoretisk set kan køre en plante ind og ud af den vegetative tilstand. Det betaler sig dog næppe ikke. For det første bliver jorden og potterne rimelig brugte i længden, og for det andet er det nok bedre at høste et svin af en høst og så give den en lang, grundig curing. Det kan - alt efter dit forbrug - give dig nok til et års tid.

Potensen falder lidt, og virkningen bliver lidt mere stener med tiden. Til gengæld bliver smagen blødere.

Du kan evt. tage en enkelt stikling eller to af din hun så du har til senere.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror jeg vil følge jeres råd for vil helst ikke ende med noget dårligt rygelse.
Jeg er iøvrigt glad for der er nogle mere erfarende hamp farmere som giver mig gode råd, for ved mere om dyrkning af andre sjove ethnogener.

Malk: Tror den eneste måde høsten vil holde længe på er ved at jeg kun bruger den ved specielle lejligheder. Jeg har nemlig et rimeligt stort forbrug af tjald. Hver gang jeg er nede i et rimeligt røgforbrug kommer jeg til at besøge mine venner i thy-lejren og så ved man jo godt hvad der sker....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]