Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Flueknepper kongen

Jeg har i længere tid arbejdet på en koncis, dansk DXM-FAQ. Det har så mundet ud i:

http://veracis.org/dxm_oss.html

Jeg ville sætte stor pris på ris/ros, rettelser og/eller generelle kommentarer om, hvordan den kunne forbedres.

:)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Din FAQ ser umiddelbart RET gennemarbejdet ud, godt arbejde. :)

Du skal i øvrigt være meget velkommen til at poste den i "Bidrag til Leksikon".

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det ser faktisk rigtig godt ud!
Jeg synes dog der mangler en del om bivirkningerne, dvs. opkast, stærk kvalme osv. i starten af trippet.

Titel:
Flueknepper kongen

@Jespar:
Tak :)

Jeg ville lige lægge den ud her til kritik osv. før jeg postede den der :)

@Stonez:
Ja, det har du helt ret i. Jeg retter den snarligst... :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Meget godt skrevet, det mener jeg ikke findes så veldetaljeret, og især ikke på dansk... Thumbs up

Men det med at det kan være forkert at gå i bad når man får kløen, det ved jeg nu ikke. Før jeg vidste at det kunne ske, så fik jeg kløet ½-delen af min krop igennem, hvilket resulterede i at hele min krop kløede VOLDSOMT efter 30 sek. Det klør så meget at man er ved at blive sindsyg hvis man prøver at ignorere det.

På mig har det hjulpet alle gange med et iskoldt bad, det er helt fantastiskt på DXM

Derudover synes jeg du mangler størrelses- og perspektivændringerne

Når jeg indtager 600mg DXM på tom mave, (vejer 75 kilo) kommer jeg op på et niveau med hallu'er utrolig livagtige. Du kan fokusere på dem, flytte dig og se dem fra en anden vinkel, med samme eller ændret forvrængning.

Kan godt lide at se TV på den dosis, efter noget tid med konstant kiggen på TV'et (få sek til min) begynder det at ændre form, rammen bliver ligepludselig meget større, men alligevel ikke, sekundet efter føles det som om skærmen er blevet til en 12", varierer lidt i størrelse og drøner så op i 40" eller lign...

Måden hvorpå du ser andre mennesker bliver ændret. Tit så bliver hovederne normalt størrelse, men kroppen bittelille, og omvendt, totalt groteskt. Har stået i 53 min. (kiggede på uret) og gloet på mig selv inde i et spejl og moret mig kosteligt over halluerne...

Generelt bliver omgivelserne ændret, og tit kan jeg ikke finde ud af hvor jeg er, selvom jeg måske var på mit værelse eller mine forældres stue da jeg boede hjemme. Det var som om man ikke havde været der før

DXM indeholder så mange sider og muligheder for rejser i sind og krop, men er 100% ikke et lammestof man kan tage til en fest.

Efter et DXM trip føler jeg mig totalt lettet, klar i hovedet og med ny energi, glæde og forståelse for verden.

Du har helt ret i det med at man kan komme til at fortælle om nogen ting man måske ikke ville

Når jeg er på DXM, bliver jeg mere selskabelig og "kærlig" end på en god dosis E, mere snakkesalig og har lyst til at snakke med alle folk, fortælle alt til dem som du er glad for i dit liv, bare lyst til at købe ting til personer du holder af helt vildt, gøre alt, bare for at glæde personen...

Det er helt vildt synes jeg... Man har bare lyst til at tale med alle

Har ik taget DXM i lang tid, og det varer nok også rigtig rigtig lang tid før jeg gør, hvis jeg overhovedet gør det igen

/edit: 600mg til mig betyder 8mg/KG, hvilket er lige i starten af et tredje pleateu. Du skriver at man ikke har lyst til at bevæge sig... Det har jeg ! Jeg har så meget energi at jeg ikke kan sidde stille overhovedet. Har godt nok ikk taget over 600mg samtidigt, men så kan jeg godt forstå at man ikke gider at bevæge sig hvis det bliver voldsommere end 600mg...

Derudover så synes jeg også du skal skrive noget omkring kombi af forskellige stoffer.

Har prøvet med hash, og det fjernede fuldstændig den psykoaktive effekt, og giver kun en humørløftninger og en uro i kroppen, samt hashens normale egenskaber, bare på en helt anden måde. Kan ikke beskrives ordentligt.

Men jeg vil ikke anbefale at blande de to ting, hvis du har i sinde at bruge DXM til andet end drop-og-tag-i-byen/fest-totalt-blææææst så lad være...

Alt det der gør DXM noget værd, rejserne i sindet, halluer og alt det andet, forsvinder ved et par hvæs af en joint

Har så ved et uheld blandet E og DXM, hvilket nok er det dummeste jeg nogensinde har gjort

ADVARSEL!!! Bland ALDRIG DXM og E...

Vil jeg ikk komme ind på, men det var en uhyggelig oplevelse, som varede mange mange flere timer end et normalt trip. Så hut jeg hvisker var det 17... Har skrevet det et andet sted mener jeg prøver lige at finde det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg synes at små mængder DXM og hash fungerer fortrinligt sammen (skal ikke kunne sige noget om det er en potentiel farlig kombo) men bare et par DXM og nogle joints og man får det ret lækkert. En lidt mere oppet hashrus, er det jeg vil mene beskriver det bedst

Titel:
Flueknepper kongen

@Xp3rt:

Tak for det :)

Jeg tror, at der ved DXM er stor individuel forskel mht. den oplevelse, man har med stoffet... Jeg vejer selv 80kg, og 600mg har slet ikke den effekt på mig... Mine hallucinationer er ikke realistiske, men næsten himmelske... Klatter af lys, ansigter, osv.

Har heller ikke selv manglen til lyst til bevægelse, men det er det, jeg hører fra venner, osv. der tager det, samt ved læsning på internet og samtale med brugerne den fine kanal #DXM på IRC-nettet EFnet. :)

Du har ret mht. til E/DXM-synergien... E er også et phenethylamin som amfetamin, men bør nok listes lidt mere eksplicit end det er.... :)

DXM og hash sammen har jeg og mine venner kun haft dårlige oplevelser med... Max kvalme osv... DXM og en smule therma-power (Efedrin+koffein, som jeg ellers blacklister i OSS'en) er også en højest besynderlig blanding...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.dextromethorphan.ws ville være passende at smide ind under "videre læsning også"

Og hvad så med de doser der er mellem 7 og 7,5 mg/kg kropsvægt, er de ikke aktive? Måske en svipser? ;)

Titel:
Flueknepper kongen

eti skrev:
www.dextromethorphan.ws ville være passende at smide ind under "videre læsning også"

Og hvad så med de doser der er mellem 7 og 7,5 mg/kg kropsvægt, er de ikke aktive? Måske en svipser? ;)

De er vist transitionelle :wink: En bette svipser ja, den skal vist også rettes ;)

Senest rettet af Slettet 29 dec 2005 22:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det er rigtig godt lavet. Og jeg synes det er positivt at du nævner antidepressiva og grapefrugt som hæmmere af CYP2D6-enzymet.

Måske du også skulle nævne, at der er nogle der har en defekt i dette enzym-system? Hvis disse mennesker tager DXM, kan de meget let risikere at overdosere og dermed komme galt afsted eller trippe i flere dage.

Titel:
Flueknepper kongen

aliaarhus skrev:
Det er rigtig godt lavet. Og jeg synes det er positivt at du nævner antidepressiva og grapefrugt som hæmmere af CYP2D6-enzymet.

Måske du også skulle nævne, at der er nogle der har en defekt i dette enzym-system? Hvis disse mennesker tager DXM, kan de meget let risikere at overdosere og dermed komme galt afsted eller trippe i flere dage.
Jeg har skrevet det under 4.1:

" ADVARSEL: Nogle personer er født med en svækket udgave af omsættelsesenzymet CYP2D6, der omsætter DXM. Start derefter altid med en lille førsteplatau-dosis, første gang du tager DXM."

Skal det skrives, evt. mere eksplicit under potentielle farer? :)

Og må jeg i øvrigt sige at jeg fik incitamentet fra din glimrende gym-opgave om LSD ;)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

veritas skrev:
aliaarhus skrev:

" ADVARSEL: Nogle personer er født med en svækket udgave af omsættelsesenzymet CYP2D6, der omsætter DXM. Start derefter altid med en lille førsteplatau-dosis, første gang du tager DXM."

Og må jeg i øvrigt sige at jeg fik incitamentet fra din glimrende gym-opgave om LSD ;)

Hov, jeg var lige blind et øjeblik. Må have overset det. Det skader ikke at advare to steder :) Jeg synes helt klart det også hører til under potentielle farer.

Og tak :) Dejligt at høre at man kan inspirere andre til at arbejde på lignende projekter!

Senest rettet af syreperlen 29 dec 2005 22:01, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

veritas skrev:
Start derefter altid med en lille førsteplatau-dosis, første gang du tager DXM.

Skulle det ikke rettes til "Start derfor"?

Iøvrigt synes jeg det er rigtig god stil, det er fedt at se at der er begyndt at komme en masse gode bidrag til leksikonet! Keep'em coming! :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

eti skrev:
veritas skrev:
Start derefter altid med en lille førsteplatau-dosis, første gang du tager DXM.

Skulle det ikke rettes til "Start derfor"?

Iøvrigt synes jeg det er rigtig god stil, det er fedt at se at der er begyndt at komme en masse gode bidrag til leksikonet! Keep'em coming! :)

Enig. Måske vi skulle samle dem samme sted, istedet for at have dem spredt rundt omkring?

Jeg foreslår en flytning af det her topic.

Titel:
Flueknepper kongen

aliaarhus skrev:
veritas skrev:
aliaarhus skrev:

Hov, jeg var lige blind et øjeblik. Må have overset det. Det skader ikke at advare to steder :) Jeg synes helt klart det også hører til under potentielle farer.

Og tak :) Dejligt at høre at man kan inspirere andre til at arbejde på lignende projekter!

Så er der hermed advaret under potentielle farer...! Og...

@eti:
"derefter" -> "derfor" nu ;)

Måske hensigtsmæssigt at flytte indlægget? Jeg lagde det som sagt herop først for at få lidt konstruktiv kritik, osv :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Fandt også dette link:
http://www.third-plateau.org/

Det er ret godt.

Titel: Plateau Sigma
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det Grønne Rum.
Fremragende OSS. Overskuelig og med en masse relevant information.

Men, Plateau Sigma er ikke nævnt. Plateau Sigma kan findes ved at øge dosis og forlænge indtagelsen af dextromethorphan. Dem der har fundet det, har beskrevet fænomener som virkelighedstro hallucinationer (spøgelser der gik igennem dem og samtaler med væsener ikke fra denne verden) og psykotiske og skizofrene tankemønstre ved fuld bevidsthed.

Fra William Whites DXM FAQ:
Citat:
5.9 Plateau Sigma
A few people have independently contacted me about an additional plateau -- one reached not by increasing the dosage but by prolonging the experience. I searched for some time for a name before settling on "Plateau Sigma", both because it seems to be related to sigma activity (see Section 10.2) and because it occurs as one sums up small doses (sigma being the mathematical symbol for summation). This summation may lead to a strong potentiation of the psychotomimetic effects of DXM (227). Over half the people who had a Plateau Sigma experience have said it was extremely unpleasant and that they would never repeat it.

The most commonly reported dosage regimen for Plateau Sigma is given below. However, before giving it, I warn you strongly against making this sort of attempt. DXM at high dosages is probably hard both on the brain and the body, and extending the experience is likely to increase the chance for dangerous side effects. Furthermore, one must be experienced enough with DXM, with the psychedelic experience in general, and with one's own mind, to be able to understand the experience. Everyone who has reported a successful experience with this dosage regimen has been at least 23 years of age. While I do not doubt that some younger people may be capable of having a good experience at this plateau, most seem to be unable to understand it and unable to control it, and there may be a real danger of psychotic breaks. Finally, the experience is in some ways acutely uncomfortable, as one's contact with inner and outer reality seems to break down entirely.

Combining suggestions from others I have come up with the following dosage regimen. Start relatively early in the day (the experience degrades if one is too fatigued), at about 6 to 10 hours after awakening. It helps tremendously if one is in good physical shape and not under emotional stress. Take a low second plateau dose. In three hours (or about 1 hour after the peak), take a second low plateau dose. At three more hours (or, again, 1 hour after second peak) take a high second plateau or low third plateau dose. After coming down from the third plateau, instead of going back to the second plateau and down to baseline, you may be left in Plateau Sigma. Drugs which inhibit cytochrome P450-2D6 seem to enhance the duration and intensity of the experience. Nicotine is reported to inhibit it, and may even prevent it entirely.

At Plateau Sigma interesting things happen to reality. Some have reported vivid, entirely realistic contacts with alien entities, spirits, gods and goddesses. Unlike the fourth plateau, these contacts often take place with eyes open, immersed in everyday reality. Although none of the people who reported these experiences to me had bad trips, most related that the experiences were so real that they felt they easily could have.

Vision suffers a curious change, seeming to consist of well-processed but highly strobed images; so strong is the effect that it seems as if one is looking at the world under a fast strobe light. The eyes don't seem to track in synch with the inner 3D model of the world, so that when one looks to one side or another, the world lurches back and forth for a moment. Interestingly, it almost seems as if one is looking at the world from an inner vision with the eyes closed (see Section 5.11).

Finally, thoughts can be totally deranged. Connections between entirely unrelated ideas form, causality goes out to lunch, and one's personality seems pretty much dissolved into the universe. Expect to hear a lot of voices; some people find themselves totally obedient to them. There seems to be a "tireless" quality to the experience, as if one does not feel either fatigue or emotion directly, but only receives information from the inner voices ("sit down now, you're tired"). There are interesting comparisons both to accounts of acute schizophrenia and to Jaynes' postulated bicameral mind (350).

Again, let me warn you of the dangers here. You are probably stepping head first into psychosis, and unless you've got a very good trip sitter, you might end up coming back to reality in a padded room. Or, if you're really unlucky, you might freak out, have a hypertensive crisis, and end up in the hospital. Chronic high-dose use of PCP has been implicated both in deterioration of some brain areas and in cerebral hemorrhages. While PCP stands somewhat alone among dissociatives due to its additional and peculiar pharmacology, one should always be cautious when blazing trails in uncharted territory.

One last time: Be Careful!

Titel:
Flueknepper kongen

@gobeliner:

Jeg har valgt at undlade information om plateau σ på grund af DXM-brugernes sikkerhed! Det er ganske enkelt livsfarligt at forsøge at nå derop, primært fordi DXM og også DXO er særdeles potente respirationsreflekshæmmere gennem deres effekt på netop σ-receptorerne.

Hvis denne holdning er forkert, kan jeg da godt modificere OSSen så information om σ er med.

Titel: Plateau Sigma
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det Grønne Rum.
Jeg vil mene Plateau Sigma har sin plads i det dokument.

Der kan ikke herske nogen tvivl om, at det er et farligt plateau, men det er også de færreste som forsøger at nå det. Mange vil blive skræmt eller føle ubehag under selv mindre doser og højst sandsynligt ikke have lysten til at indtage mere DXM.

Men, for dem som forsøger at nå det, er det bedre de finder information i et dokument som dette, end middelmådig information og myter via USENET og andre mindre seriøse forummer. Det kan ske det afskræmmer dem, og de ikke forsøger sig. Det kan ske det er første gang de støder på information om Plateau Sigma.

Men jeg skal ikke gøre mig til dommer om, om det er korrekt eller ikke korrekt. Det er blot mit synspunkt. ^^

En fremragende OSS, er det jo stadig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]