Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 11:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Har selv dyrket her sidste år, og er blevet helt hooked på det at dyrke sin egen røg. Så ved man hvad man har, det er møg potent, man har haft glæden af og se det vokse op, og det allerbedste man skal ikke ned til pusheren for at hente sin røg mere, man kigger bare lige ind i skabet til sin store dejlige glas krukke... :twisted:
Men lad os høre folkens, hvad er jeres planer for grow her i 06??
Skal det være indendørs, udendørs i haven, guerilla eller noget helt tredje.. :)
Fortæl gerne om hvilke sorter i har tænkt jer at satse på,growmetode o.s.v. Synes sku der er for lidt gang i psychedelia´s cannabis sektion, der må være nogen mennesker der har gang i en hel masse cannabis i dette år, jeg kan ikke være den eneste... :lol:

Mhv ZachyOn

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Når jeg har sat min lejlighed i stand, og vundet i Lotto køber jeg en HPS og smider op indenfor i noget jord-grow for at starte. Evt. nede i kælderen, men der er ret koldt. Isolering kan vel godt komme på tale, med kulfilter og en HPS i et lille skab, så skal det nok holde sig varmt

På et tispunkt i april skal der sættes guerilla planter i gang, en helvedes masse, som skal sås sådan lidt rundt omkring, og forhåbentligt ikke mugne som i år... grrrr

Udegrow i min have har jeg tænkt på, men det er for farligt og der bor en sur kælling ovenover mig som tramper rundt med træsko eller værktøjskasser på fødderne kl. 2 om natten, og hun er ret provo, og synes at der altid stinker af tjald i opgangen (må se at få de lister sat op... De ligger bare og venter ;))

Af gorillaplanter så skal jeg have en goril abekatus, og en orangu tangeris

Af guerillaplanter tror jeg at jeg vil forsøge mig med nogle frø fra sidste år, MR. GROWs planter kan jeg godt lide (pot)

Buskede, tætte buds med lime/pikant aroma og masser af krystaller.

Jeg tror også planter nogle af eb's 27 års som jeg også har frø tilbage af fra sidste år.

Bwanas finest skal have en chance til, flotte flotte planter, hurtigstvoksende og kraftig stamme. Desværre alle hanner i år

Så har jeg også nogle meget små lave planter, som jeg fik fanget 2-3 frø fra, højst sandsynligt krydset med en Bwanas Finest han. Aner ikke hvad det er for en sort, men den er lille, busket og dufter ret godt. Bliver ikke særlig høje og fungerer egentligt ret godt

Spændende gener i hvertfald, vil prøve at se om jeg kan få noget ud af de frø der, og se hvor gode de er, og om det er noget jeg gider at avle på

Inde har jeg ikke nogen idéer endnu, men det tager jeg til den tid

Godt groheld i år, der er jo faktisk ikke så lang tid til som der har været :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder cool Xp3rt... :)

Selv vælger jeg også at satse på guerilla grow her i år, har desværre ikke mulighed for at gro i en have.
De sorter jeg satser på er:

Top44
HH
Leb27
Royal Dane
Mors 30års
+ plus nogen gode kryds som jeg får tilsendt af en flink gut... :wink:

Så skal der bare sås en hel masse planter engang i maj/april, har desværre ikke mulighed for at forspirre dem indenfor(bor på et kollegie). Men det kunne selvfølgelig være fedt hvis jeg kunne finde en have et sted, hvor der kunne stå nogen af planterne, der er man jo trods alt lidt mere sikker på et godt resultat end guerilla.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Har tænkt mig at dyrke i exkærestens have (hvis man ka få banket lidt fornuft i hovedet på hende)....

Og så pynser os her på kollegiet på at lave et stealthgrow på loftet og evt et par stykker på taget, men sådan noget har jo konsekvenser hvis man bliver opdaget...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

jeg skal lige høre jer der dyrker guerillia om i gør noget ved jorden eller i bare finder nogle spots med god jord... det er jo noget af en investering at gå og smide gødning og div. í en jord der måske bliver fundet... ellers har i bare nogle kodylt robuste sorter eller hva?????

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil da lige sige at det nok er en meget dum idé at gro på kollegiet i det hele taget, lad hellere vær med det vaishiyas... :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

vaishiyas skrev:
jeg skal lige høre jer der dyrker guerillia om i gør noget ved jorden eller i bare finder nogle spots med god jord... det er jo noget af en investering at gå og smide gødning og div. í en jord der måske bliver fundet... ellers har i bare nogle kodylt robuste sorter eller hva?????

Et par sække spaghnum hos Silvan her til foråret koster da ikke meget over 20kr. for 100L

Jeg vil da gerne betale 100kr for at få en rigtig god høst hamp :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Zachyon>> Har du noget baggrundshistorie på de der danske sorter? Altså Royal Dane og Mors 30års. Lyder interessante. Er de rene sativaer? Her i år blev jeg ganske positivt overrasket over kraftige pot-sorter der dyrkes i DK, altså sativa-wise.

Må FSM's nuddel kilde dig.. Yarrr!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ashoka>>

Royal Dane info:
Royal Dane - Baseret på "Indica fra Langeland" i 1979. Siden krydset med Afghan, Chitral og Hindu Kush. Det menes at der samlet ligger op mod 50 års dansk avlsarbejde i denne danske super pot

Blomstrer fra start af juli. Ca. 8-10 uger. Efterhånden som blomstringen skrider frem vil planten udvikle store hvide topskud indsmurt i hvid resin og hen mod slutningen skifte farve til en mørk resinbrun farve. Udplantning: Start maj. Høst: August/September størrelse 140-170 CM, juletræsformet.

Mors 30års: 31 år i Danmark, "Mors 30" giver en god energisk røg. Absolut en pot der minder meget om skunk i virkningen. Har en fin krydret duft

Begge to sorter er inde fra dcf´s frøbank, Mors 30års skulle jeg mene er ren sativa. Som der står i beskrivelsen til Royal Dane er den startet som en indica, og så vidt jeg kan se, er det også indica der er blevet krydset ind i den, planlægger du et grow her i år Ashoka? Selvom mange ikke er glade for Dcf´s frøbank, så synes jeg altså man skulle tage at kigge derind i år, der er virkelig gode frø imellem, både i udeskunk og pot sektionen, der er lavet af gode erfarne growers.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, jeg vil da helt sikkert lige tjekke dcf ud. Takker..

Citat:
Her i år blev jeg ganske positivt overrasket over kraftige pot-sorter der dyrkes i DK, altså sativa-wise.

Forresten mente jeg sidste år, der var vidst et eller andet med årskifte for et par dage siden.. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ashoka skrev:

Citat:
Forresten mente jeg sidste år, der var vidst et eller andet med årskifte for et par dage siden.. :)

Hehe, ja der var godt nok også en hel masse raketter her for et par dage siden, men jeg tænkte også bare - hmm - Der må være nogen der har besøg af en fyrværkeri fabrik... :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den der Royal Dane lyder lækker, hvor mange frø har du ?

Hvis du er interesseret i at sælge nogen, ville jeg da gerne købe lidt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skrev skrev:

Royal Dane info:
Royal Dane - Baseret på "Indica fra Langeland" i 1979. Siden krydset med Afghan, Chitral og Hindu Kush. Det menes at der samlet ligger op mod 50 års dansk avlsarbejde i denne danske super pot

Blomstrer fra start af juli. Ca. 8-10 uger. Efterhånden som blomstringen skrider frem vil planten udvikle store hvide topskud indsmurt i hvid resin og hen mod slutningen skifte farve til en mørk resinbrun farve. Udplantning: Start maj. Høst: August/September størrelse 140-170 CM, juletræsformet.

Mors 30års: 31 år i Danmark, "Mors 30" giver en god energisk røg. Absolut en pot der minder meget om skunk i virkningen. Har en fin krydret duft

Begge to sorter er inde fra dcf´s frøbank, Mors 30års skulle jeg mene er ren sativa. Som der står i beskrivelsen til Royal Dane er den startet som en indica, og så vidt jeg kan se, er det også indica der er blevet krydset ind i den, planlægger du et grow her i år Ashoka? Selvom mange ikke er glade for Dcf´s frøbank, så synes jeg altså man skulle tage at kigge derind i år, der er virkelig gode frø imellem, både i udeskunk og pot sektionen, der er lavet af gode erfarne growers.

Hehe, så du går bare ind og bestiller nogen Xp3rt... :lol:

Mhv ZachyOn

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Han skrev skrev:
Du skrev skrev:

Begge to sorter er inde fra dcf´s frøbank, Mors 30års skulle jeg mene er ren sativa. Som der står i beskrivelsen til.

Hehe, så du går bare ind og bestiller nogen Xp3rt... :lol:

Ups... :oops:

Kan godt være jeg skal bruge pengene på at begynde at ryge oregano i stedet :lol:

Må indrømme at det er et stykke tid siden jeg var forbi Frøbanken... Har masser af frø (fra banken) lige nu

Plejer der egentligt ikke først at blive åbnet for udendørs pot senere ?

Nå fuck det, det kan godt være at jeg ska købe nogen så ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har også planer om at dyrke i år.

Har scoret en gang blandede udendørs frø, ved ikke hvilke og hvor mange der er, men de fylder et "filmetui" ud, så der er en del :)

De skal så plantes forskellige steder rundt omkring, da jeg bor i midtbyen og ikke har mulighed for at plante dem herinde. Har et sikkert sted de kan stå, men derfra kan de langtfra allesammen være.
Kunne da godt bruge nogle idéer og råd til denne slags dyrkning, da jeg ikke har praktiseret den før.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Regner med at sætte 8 planter på terassen i år, frøene er fra min høst sidste år, og sorten er ukendt, men bestøvet med orange haze, så er meget spændt på resultatet.
Derudover regner jeg også med at lave et stort eller flere forskellige små guerillagrows.

Thomhash skrev:
De skal så plantes forskellige steder rundt omkring, da jeg bor i midtbyen og ikke har mulighed for at plante dem herinde. Har et sikkert sted de kan stå, men derfra kan de langtfra allesammen være.
Kunne da godt bruge nogle idéer og råd til denne slags dyrkning, da jeg ikke har praktiseret den før.

Når du har fundet et godt sted, hvor du er ret sikker på at der ikke kommer mennesker vil jeg råde dig til følgende:

Grav et bed, altså fjern græs og ukrudt så du har et stykke med bart jord.
Alt efter jordkvaliteten plejer det at være en god invistering at blande noget spagnum/blomstermuld i bedet.
Derefter er det bare at sætte dine spirer ud, eller så frøene hvis du ikke har plads til at spire dem hjemme.
Husk at vande og gøde regelmæssigt, og også at luge, især når planterne er små, så de ikke kvæles.
Det er en god ide at "gemme" sit grow så godt som muligt, dette kan bl.a. gøres ved at så brændnæller eller lignende naturlige planter rundt om.
Hvis du vil plante i en skov, så husk at tage højde for hvor solen står op, og evt. kan du beskære nogen træer for at give ekstra lys.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder spændende allesammen, håber i laver nogen gode billedtråde fra jeres grow´s, der er sku lidt tomt i cannabis sektionen her på Psy... :cry: Lad os sætte gang i den med nogen growtråde, her til sommer... :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Fluffy McPooch skrev:
Lyder spændende allesammen, håber i laver nogen gode billedtråde fra jeres grow´s, der er sku lidt tomt i cannabis sektionen her på Psy... :cry: Lad os sætte gang i den med nogen growtråde, her til sommer... :P

Hørt..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
satser på at få gang i noget guerilla her til foråret... tager nok bare de frø, der ligger rundt omkring og ser hvad der sker! go' dyrker til alle...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Jeg har overvejet at få et par planter eller tre, ikke noget vildt...
Men jeg har fået et frø (ja, kun et) fra den ledeste urt jeg nogensinde har røget, så den skal ihvertfald dyrkes...
Det bliver nok noget med et lille skab, eller lignende...
Men jeg tror jeg satser mere på de små mushies i år...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]