Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 04:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tomler - Jeg er lidt psy -
Gday folks !

Føler mig stadig lidt som en rookie i miljøet eftersom jeg kun har været igang i 9 måneder (hash, amf, kiks,)
og senest på et mærke fra et ark med spiral motiv og diverse farver. som jeg så tror/ved at jeg er blevet skitzo af eller noget.

Det jeg undre mig over er, hvorfor jeg tror/ved jeg er skitzofren efter jeg tog det mærke.. (ps. ikke vildere viden om de mærker)
startede på 4 hvide stjerne kiks + lidt amf på 1. dagen. tog så amf hele dagen efter og åd mærket ved midnat cirka. og det skal samtidig siges at det var første gang og jeg havde det fedt lige indtil jeg fik et bad trip eller noget.. ville ligge mig til at sove men kunne ikke.. vidste ikke helt hvad der skete men pludselig begyndte jeg at græde.. (sker der?) undrede mig over det og faldt efterhånden til ro. fik et par streger og slappede lidt af. senere på dagen var jeg helt sikker på jeg sagde mine tanker højt og efter det er der sket mange underlige ting i mit hoved.. var også hurtigt inde og vende ved selvmordstanken (ret skræmmende) tror fjernsynet sender budskaber.. altså hvor jeg tror alt hvad der bliver vist er lavet specefikt til mig. men har altid den tanke i hoved at det bare er ren indbildning, men kan samtidig ikke komme væk fra tanken om at jeg nok er skitzofren. læste også et par dage efter lidt om skitzofreni (http://www.bionyt.dk/ejabon/2479FM_ART01.asp) og fandt ud af at de fleste ting passe ekstemt godt på min hverdag.

Ville bare lige høre ad.. snakkede med venner om det.. det siger at jeg skal prøve lægen men ved stadig godt at jeg tager stoffer og det sikkert bare er noget jeg lige skal over.. medmindre det var den forkerte kombo med kiks, amf & lsd.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Kiks og amf er i forvejen en dårlig kombo, og når du så, på andendagen, begynder at blande et ukendt stof (i dette tilfælde LSD) ind i det hele, så går det galt... Jeg vil mene du skal være glad for stadig at kunne betjene computeren...
Mit råd er at tage til en psykolog, eller en misbrugskonsulent, så du kan komme tættere på en afgørelse mht. skizofreni...
Hvor lang tid tilbage ligger den episode?

Corxial skrev:
fik et par streger og slappede lidt af.

Det er så her jeg vælger at spørge, hvor tit tager du amf? Hvis du er der hvor du skal have lines for at kunne slappe af, så kan dit skizofreniske tilfælde også meget vel skyldes amfen...

Alt i alt lyder det som en ret ufed situation du er havnet i, og jeg kan igen kun råde dig til at opsøge en psykolog...
Håber det går dig godt!

Ps. Det er normalt at græde når man har bad trip/ nedtur...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Da jeg fik stregerne og fik rusen igen tænkte jeg på noget andet end at være skitzo osv..
Det var 2. juledag omkring midnat jeg tog det.. der var de kiks langt væk.. ca. gået 18 timer. men havde jo ikke sovet og amf'en var der konstant. er bare bekymret for mig selv da jeg stadig kun er 17. men har ikke oplevet ikke andre dårlige ting (som jeg føler er meget slemt) andet end at jeg næsten konstant tænker på om jeg nu er det eller ej.. funker stadig som før men glemmer meget når jeg ikke rigtigt har andet i tankerne.. venner siger jeg er blevet svær at komme i kontakt med og kan ikke koncentrere mig om samtalerne med vennerne. men ryger også hash samtidig.. så glemmer lidt hurtigt og tager det som det kommer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har kørt amf 1-3 gange næsten hver weekend fra omkring påske. måske 3-4 weekender der lige blev sprunget over. og ferier hvor der tælles nogen flere dage med. havde jo også sommerferie osv.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Corxial, velkommen til!
Jeg vil råde dig til at holde dig fra LSD og andre psykedeliske stoffer ind til du har fået styr på dit misbrug med amf og kiks, og evt. har været en tur rundt om psykologen for at få undersøgt om du er skitzofren. Det er meget dumt at tage LSD for første gang på 2. dagen med amf. Psykedeliske stoffer er en helt anden stofgruppe end dem du er vandt til, og det er bestemt ikke noget man bare "lammer" sig i. Hvis du behandler det respektløst kan du godt være sikker på at få nedtur på det. Det er ikke fordi der er noget galt med stoffet, men det viser dig den tilstand du er inde i, -forstørrer det op på godt og ondt. Derfor er der ikke noget mærkeligt i at du begyndte at græde. Du burde have taget ved lære af det.

Jeg tror ikke at psykedeliske stoffer er i stand til at gøre folk skitzofrene, med mindre de har anlæg for det i forvejen. Tilgengæld kan man godt blive midlertidigt skitzofren af et blandingsmisbrug med amf og kiks. LSDén forstærker det blot endnu mere op.

Håber du får styr på dit liv :) .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har kigget rundt på siden et par gange før.. det er rart at kunne spørge om det.. i stedet for at gå uvidende rundt.. men fik afvide af en anden person at det nok bare har været amf'en for det med tv-budskaber har jeg oplevet før. fik bare afvide dagen derpå at det bare gjorde det ekstra sjovt.. det var sku også meget sjovt med den "fade" effekt jeg oplevede og med konstant grineflip nærmest og lavede de mest mærkelige bevægelser.. men har da stof til eftertanke.. men det er altså svampe og LSD uden noget andet.. sker der noget hvis man har taget noget dagen før men så godt nok har sovet?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvis du vil tage LSD eller svampe så sørg for at være godt udhvilet og forberedt inden. Det er vigtigt at du planlægger trippet inden du starter det. Gør dig overvejelser om hvem du vil være sammen med, eller om du vil være alene. Det er en god ide at trippe sammen med en ven som man føler sig godt tilpas med. Du kan også planlægge at gå en tur i naturen. Dette giver tit den bedste indgangsvinkel til et positivt trip. Hvilken musik vil du hører på trippet, osv. Køb også lidt frugt. Det for man tit lyst til på trip.

Men først og fremmest: sæt dig godt ind i hvad et trip er. Læs nogle triprapporter herfra. Et trip er langt mere end bare farver og mønstre. Det er en rejse til dit indre, og alt hvad du møder kan vendes til noget positivt hvis du er åben for det og aksepterer hvad du ser.

At trippe er at arbejde med sig selv. Derfor skal du være afklaret inden du begynder din rejse.

Held og lykke!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Vil lige sige at det også kan være en dårlig ide at trippe på psykadelier dagen efter en go MDMA/kix brænder, især hvis du tager MDMA/kix ofte (Læs: ofte er IMO mere end en gang om måneden), da jeg personligt godt kan føle mig meget tom og brugt i hovedet, hvilket du faktisk også er i forhold til din serotinin dagen eller dagene efter.
At trippe er noget som helst skal forberedes, og jeg vil foreslå dig at være ordentligt udhvilet næste gang du vil trippe, så du kan bruge alt din energi ordentlig på trippet, og måske styre det lidt bedre. husk også en ordentlig setting og mennesker som du stoler på og har det godt med.
Og til sidst, så husk at passe godt på dig selv, livet er langt, så du behøver på ingen måde at skynde dig at tage stoffer, det når du nu nok skal du se :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, jeg siger mange tak for hjælpen Hulkamaniac, Fanny og Flex...
men øhh hva betyder serotinin? hehe :D .. fik fortalt at jeg kunne tage
LSD ca hver 3. uge .. kan det passe?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Wikipedia skrev:
Serotonin/5-hydroxytryptophan er et af de stoffer, som har den største indflydelse på et individs humør. Det er fx. også det stof Ecstacy frigiver i hjernen. Dvs. der er MDMA (E) som frigiver serotonin i hjernen. Det kan tage op til flere uger, før kroppen har gendannet dette stof og man kán risikere, at kroppen ikke kan gendanne serotonin-niveauet tilbage til det normal stadie. Faktisk kan det komme til at ligge meget lavt og dermed medføre alvorlige depressioner.

Det findes i både dyr og planter. Det vi har i kroppen har vi dog selv dannet. Det findes tre steder i kroppen, Tarmvæggen, blodet og hjernen. Vi har i gennemsnit 10 mg serotonin i kroppen.

Det er det mest kompliceret transmitterstof og har betydning for blandt andet: Indlæring, intelligens, dømmekraft, hukommelse, problemløsning, angst, seksualitet, depression, aggressivitet, impulskontrol, sindsstemning, søvn, smertefølelse, fødeindtagelse, kropstemperatur og hormonproduktion.

Du KAN tage LSD hver tredje uge, højest sandsynligt også hver anden, men jeg vil fraråde det på det kraftigste... Ihvertfald indtil du er fuldstændig afklaret med dit amf/k3x forbrug...
Men også generelt, for det er virkelig ikke ligesom de stimulanser du er vant til....
Det er, som Fanny siger, ikke bare et stof du lammer dig i... Det er en rejse til det indre og ukendte...
Læs lige Fannys poster igennem en gang til, for hun siger en del nyttige ting... Læs også her... Og søg på lsd her på boardet....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Det er nok muligt, men en dårlig idé.

Du skal bruge noget tid imellem til at bearbejde det du har oplevet, og evt. indarbejdet det i dit liv.

Jeg foretrækker at gøre det max. et par gange om året (og det er incl. svampe og lignende)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Corxial skrev:
Okay, jeg siger mange tak for hjælpen Hulkamaniac, Fanny og Flex...
men øhh hva betyder serotinin? hehe :D .. fik fortalt at jeg kunne tage
LSD ca hver 3. uge .. kan det passe?

Jeg er ikke helt skarp i det her, så correct me if i'm wrong, men serotinin er et stof som findes naturligt i din hjerne, og bliver udløst udløst løbende i små doser. Når du tager MDMA/kix bliver alt din serotinin udløst på en gang, og det er faktisk det som påvirker dig. Men efter at du har trippet skal dine serotinin-lagre bruge noget tid til at opbygge en ordentlig beholdning igen, dette sker ikke hvis du knaser hver weekend, og derfor vil du komme til at få underskud af serotinin, hvilket efter sigende skulle kunne resultere i depression og lignende.
Det skal siges at der er mange meninger om MDMA og hvor skadeligt det er, og så snart et forsøg siger noget, kommer der et andet forsøg som siger det modsatte :roll:
Men husk at spise godt med vitaminer og gerne 5HTP næste gang du vil knase. rather safe then sorry.
Der er skrevet en masse om MDMA-HR inde i syntetiske druqz, så læs lidt derinde.

Mht til LSD så kan du fint trippe hver tredje uge, og sikkert også hveranden, det er et spørgsmål om tolerance, men jeg vil på ingen måde råde dig til at trippe før du igen har fået styr på dit hoved :wink:

Hulka

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Corxial - Skrev du ikk lige i en anden tråd, at LSD var det fedeste og det bedste du havde prøvet og at du umiddelbart gerne ville tilråde 2 mærker på samme tid.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Kan kun som de andre sige, at du nok skal opsøge en psykolog for at få en definition på dit problem. Lige en sidste ting, er du ikke sød at udskifte den avatar? Så vidt jeg husker er det ikke tilladt med animerede avatars her på Psy, det er meget forvirrende at læse en post med den avatar du har der... :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har lige lynlæst det igennem og måske ikke fået det hele med... :oops:

nå, men alligevel... skizofreni, tror jeg ikke lige på, da det ikke kommer fra dag til dag... Men derimod kunne det nærmer lyde som om der er tale om paranoid psykose... desværre er der stor mulighed for hvis du forsætter med stoffer, at det kan ende med skizofreniligende tilstand som sansynligvis vil kræve at du skal tager psykopharma, resten at dine (elendige (ikke personligt ment..)) dage..

som de andre har sagt, se så at komme ned og snakke med din læge og drop alt det med de stoffer.. eller syntes du måske ikke at din hjerne/tanker/økonomi/liv er fuck´t, nok op allerede...?

og hvis du nu tænker at det kan jeg da godt lægge på hylden og "nøjes" bare med at ryge "den fede", så kan du ligeså godt fortsætte med alle de andre stoffer også.. du kan selvfølgelig ikke ryge dig ud af en psykose...

Men om alt, så god bedring herfra.. og ta´ den lige lidt med ro de næste par mdr... ikk´

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Corxial,

De andre har skrevet nogen gode råd, men rent teknisk tror jeg det er en psykiater (og ikke en psykolog) som du skal tale med. Skizofreni er noget med hjernekemi, og der findes simpelthen psykologer som aner meget lidt om den slags. Anyway, din læge kan henvise dig og du skal tale med ham hurtigst muligt.

Hvis du er i den udsatte gruppe - og det ved man ikke nødvendigvis på forhånd - så skal du holde dig fra stoffer indtil du har fået klarhed over, om du virkelig er skizofren. Hash er sandsynligvis heller ikke en god ting, da man mistænker det for at være med til at forstærke allerede psykotiske træk hos udsatte mennesker.

Jeg har set eksempler på folk, der velvidende er fortsat med at tage stoffer der fremprovokerer psykoser oppe i deres hoveder. Simpelthen fordi deres vrangforestillinger - uanset om de er skræmmende - virker sindssygt interessante frem for at leve i en verden, hvor der ingen konspirationer er.

Så næste skridt: læge, psykiater, nedtrapning, clean eksistens nogen måneder, flere psykiater og måske psykologbesøg, og så gøre status.

Du kan have en psykose lige nu, som måske kan gå i sig selv igen med den rette pleje. Fortsætter du risikerer du at du bliver psykisk syg resten af livet, og det er efter min mening værre end lige at stikke fingeren i jorden et par måneder som clean.

Hvad synes du?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey Corxial =)

Din historie lyder meget som noget en af mine gode kammerater oplevede nytårs aften. Amf, kex og så lige 1/2 mærke.. tjaa.. han endte derude hvor han seriøst hørte alle os andres stemmer i fuld gang med at bagtale ham. Alt hvad der blev sagt i rummet, ifølge ham, var noget dårligt om ham(Han trippede ubevidst, uden haloer, men med syre-tanker, overslynget af E-rus). Til sidst måtte han gå hjem, da alle os andre stadig var kogt på kex, og han selv troede at alle hans kammerater var efter ham(Det nyttede ik at forklare ham det).
Der gik næsten en uge før han var helt oven på igen, og han har besluttet (efter en lang karriere med psy-drugs) at det er slut med psychadellic..
Vores teori går på, at han efter ca 4 timer var kommet ned fra sine kex, og som nævnt er ens serotonin balance fuck'd efter sådan en tur, og så kan et 8timers syre-trip hurtigt blive ubehageligt, "uden mere glæde i hjernen".
Jeg håber at du klarer den, og at du "vender tilbage" kampklar og med en erfaring mere i bagagen =)
Har du forresten hørt om "harm-reduction" hvad angår kex/MDMA?? For så kunne du få lidt fif til hvordan man ikke rister sig selv så meget, som et stort forbrug af E hurtigt kan gøre..

MDMA er den lækreste stimulans, men skal bruges med omtanke, og helst ikke for ofte =)

held og lykke mvh SpuN- =)

Senest rettet af SpuN- 04 feb 2006 06:47, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
hulkamaniac skrev:
Corxial skrev:
Når du tager MDMA/kix bliver alt din serotinin udløst på en gang, og det er faktisk det som påvirker dig. Men efter at du har trippet skal dine serotinin-lagre bruge noget tid til at opbygge en ordentlig beholdning igen, dette sker ikke hvis du knaser hver weekend, og derfor vil du komme til at få underskud af serotinin, hvilket efter sigende skulle kunne resultere i depression og lignende.
:roll:

Men husk at spise godt med vitaminer og gerne 5HTP næste gang du vil knase. rather safe then sorry.
Der er skrevet en masse om MDMA-HR inde i syntetiske druqz, så læs lidt derinde.

Hulka

Hmm, jamen bare kig her, for der er vejledningen i skades-reduktion =)
hehe, mener det er C- og E-vitaminer der især er vigtige at få, og 5htp er bare guld værd, men skal bare bestilles over nettet. Derudover er det en god idé kun at spise piller/ren MDMA hver 3-4uge. Ellers rister man sgu for meget....!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, siger tak for hjælpen.. er blevet enig med mig selv om, at jeg tager en god pause og forholder mig lidt i ro indtil den står på blæsertur igen..
plejer gerne at tage stoffer hver weekend, kiks såvel som amf og det er vel bare for meget. hehe

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Corxial skrev:
Okay, siger tak for hjælpen.. er blevet enig med mig selv om, at jeg tager en god pause og forholder mig lidt i ro indtil den står på blæsertur igen..
plejer gerne at tage stoffer hver weekend, kiks såvel som amf og det er vel bare for meget. hehe

Så det mener du alligevel....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]