Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
aliaarhus skrev:
Jeg synes det ser meget godt ud... men er historie og udbredelse ikke det samme? Det kunne måske være en god idé ikke at holde de to ting adskilte.

Btw, hvad har du tegnet molekylet i? Bare i paint?

Nej, ChemDraw Ultra, derefter eksporteret til Adobe Illustrator!
...og jeg tegner gerne flere, for der vil blive brug for dem, med alle de organiske forbindelser jeg havde tænkt mig der skulle ind i wiki'en. :twisted:

Og nej, med historie, mener jeg en evt. kronolog over stoffet. (første gang syntetiseret, patenteret, etc.)

Med udbredelse, mener jeg hvor forekommende det er her i landet.

Men hvordan helvede uploader man filer som f.eks. PDF'er ???
Kan det virkeligt passe, at man kun kan uploade grafik?

Titel:
Medlem

Hvis det er essentielt at have en PDF, så kan du evt. sende den til mig, så uploader jeg den. Men hvorfor har du brug for en PDF? Det vil vanskeliggøre navigeringen ret meget, hvis der er essentiel information i den, da det vil sprede teksten over flere formater. Som kilde til dine data lyder det dog rimeligt, så du kan lige sende en PM hvis jeg skal lægge den op.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Hvis det er essentielt at have en PDF, så kan du evt. sende den til mig, så uploader jeg den. Men hvorfor har du brug for en PDF? Det vil vanskeliggøre navigeringen ret meget, hvis der er essentiel information i den, da det vil sprede teksten over flere formater. Som kilde til dine data lyder det dog rimeligt, så du kan lige sende en PM hvis jeg skal lægge den op.

Det er faktisk netop som kilde-rapport til 2C-B farmakologien, men det er jo ikke et enkeltstående tilfælde. Jeg vil også gerne have mulighed for at smide CDX-filer op til hvert substans, til de folk der har ChemDraw browser-plugin'et installeret.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg foreslår, at vi selv tegner molekylestrukturer i stedet for at låne dem andetsteds. Det giver i mine øjne projektet en større kredibilitet.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
TheBo skrev:
Jeg foreslår, at vi selv tegner molekylestrukturer i stedet for at låne dem andetsteds. Det giver i mine øjne projektet en større kredibilitet.

Molekylerne er sguda de samme?! Jeg tror næppe projektets troværdighed står og falder med hvordan molekylerne fortolkes :!:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

xh0r63 skrev:
Molekylerne er sguda de samme?! Jeg tror næppe projektets troværdighed står og falder med hvordan molekylerne fortolkes :!:

Ja, men nu er det bare sådan lige, at jeg har tænkt mig at tilføje en masse andre organiske forbindelser, ikke kun narko, og der kan vi sgu ikke bare nakke molekylerne fra diverse sites rundt omkring på nettet.

Desuden syntes jeg personligt at mit molekyle ser federe ud, jeg hader når de er tegnet med så spinkle linier.

Bedøm selv:

Wikipedia.org:

Billede

Mit:

Billede

Desuden har du vist ikke bidraget med en skid på wiki'en, andet end at sidde her i dette post og brokke dig!

Var det ikke en idé om dem der rent faktisk lavede noget arbejde, også havde lidt mere at sige?

(F.eks. ender det jo nok med at blive mig der laver .jpg og .cdx af alle molekyle-tegninger)

Personligt syntes jeg ikke at andre end HW, Jespar og jeg har vist særlig meget engagement inden for dette projekt.

Senest rettet af Dextrose 23 jan 2006 19:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis jeg havde haft en viden der ikke stod i wikien havde jeg gerne skrevet den. Det har jeg desværre ikke.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Årh, jeg ville da mene at jeg har brugt en del timer med oversættelse :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er bare ret svært at oversætte uden at forst¨å den oprindelige tekst. Direkte oversættelser er tit meget kantede og mystiske at læse.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det er derfor i skal lade være med at oversætte noget som helst, og lade os som forstår og ved hvad vi har med at gøre, skrive lortet!

No offense!

Det skal ikke være et Erowid-ripoff, det skal opbygges fra bunden!

...Hvad sker der nu? Jeg kan ikke opdatere billedet Lsd-3d.jpg !?

Citat:
Intern fejl

Kunne ikke kopiere filen "/tmp/phpM7Dzqr" til "/hsphere/local/home/ulriktr/hwiz.dk/hrguide/images/temp/20060123182956!Lsd-3d.jpg".

Titel:
Medlem

Hmm, muligvis nogle access-rights. Prøv igen nu.
Jeg ser lige nærmere på det med upload-rettighederne nu.

EDIT: Sådan, du skulle nu være i stand til at override advarslen når du uploader andre filtyper :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
Intern fejl

Kunne ikke omdøbe filen "/hsphere/local/home/ulriktr/hwiz.dk/hrguide/images/Lsd-3d.jpg" til "/hsphere/local/home/ulriktr/hwiz.dk/hrguide/images/archive/20060123193227!Lsd-3d.jpg".

...Jeg kan dog uploade PDF'er nu! :D

Titel:
Medlem

Godt nok :)
Ved ikke helt hvad der sker for det med omdøbningen.. Men jeg er nødt til at oprette hver mappe inde i /images, og sætte rettigheder på den... Prøv at se om den laver fejlen nu

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Virker perfekt!

Kom på MSN for satan, det er nemmere at kommunikere via IM.

Titel:
Medlem

Skal lige bruge en email (PM), ellers så add lige mig, den står i min kontaktinformation (er alligevel på 1000 spamlister i forvejen, hehe)

Titel:
Dedikeret medlem

Det ser skide godt ud, folkens!
Jeg har ikke selv så meget kompetence som nogle af jer andre, men mit engelsk er fint, så jeg kan vist roligt gå i gang med at oversætte "stoffets virkning" fra Erowid. Eftersom vi jo ikke kan sidde og opfinde eller bortvise stoffets virkninger og bivirkninger er det vel ok at rippe det.

Ikke sandt, oder was?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Dextrose skrev:
Ja, det er derfor i skal lade være med at oversætte noget som helst, og lade os som forstår og ved hvad vi har med at gøre, skrive lortet!

No offense!

None taken. God fornøjelse :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Er der nogen, der har undersøgt, om man vitterlig ikke må oversætte tekster fra Erowid og bruge dem andetsteds??
Jeg kender ikke baggrunden for Erowid så godt, men det ville ikke komme bag på mig, hvis det var okay i dette ret open information-orienterede miljø at kopiere eller oversætte helt eller delvist.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Avanti skrev:
Er der nogen, der har undersøgt, om man vitterlig ikke må oversætte tekster fra Erowid og bruge dem andetsteds??
Jeg kender ikke baggrunden for Erowid så godt, men det ville ikke komme bag på mig, hvis det var okay i dette ret open information-orienterede miljø at kopiere eller oversætte helt eller delvist.

Det er det garanteret. Men jeg erklærer mig enig med druesukkeret

Dextrose skrev:
Det skal ikke være et Erowid-ripoff, det skal opbygges fra bunden!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
Simpelthen en fed ide + point til jer =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]