Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 00:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
http://www.urbanavis.dk/article.php?id=4198

Citat:
Rekordmange kvinder narko-voldtages

Af Lars Wikborg

Antallet af henvendelser om drugrapes er steget med 183 procent på tre år alene i København. Politiet står magtesløst.
Hold godt øje med din drink. Flere kvinder end nogensinde henvender sig nemlig til landets voldtægtscentre og fortæller, at de er blevet bedøvet med narko og derefter voldtaget i en såkaldt drug-rape.

Ifølge nye, endnu ikke offentliggjorte tal fra Center for Voldtægtsofre (CfV) i København, henvendte 51 ofre sig i 2005. I 2004 var tallet 43, mens der blot var 18 i 2003 en stigning på hele 183 pct. over tre år.

»Stigningen kan skyldes, at det er blevet mere legalt at stå frem efter en voldtægt, men også, at der rent faktisk bliver begået flere drugrapes i takt med, at stofferne er blevet mere tilgængelige,« siger sygeplejerske Hanne Nielsen fra CfV i København.

Det er typisk det stærkt bedøvende og seksuelt stimulerende stof Fantasy eller GHB der blandes i ofrets drink under et øjebliks uopmærksomhed, og den triste trend opleves også i de mindre centre i Aalborg og Odense, der i 2005 oplevede deres første mulige sager én i Aalborg og to i Odense.

»Men der bliver helt sikkert begået langt flere drugrapes, end vi får kendskab til. De voldtagne kan jo netop intet huske, når de vågner op, men blot konstatere, at de har haft sex uden at have indvilget. Derfor er det næsten umuligt at beskrive situationen over for politiet,« siger oversygeplejerske Lone Hedemand fra CfV i Odense.

Og meldes voldtægten til politiet, er det næsten umuligt at bevise, at ofret blev bedøvet, da stofferne er ude af kroppen efter blot få timer.

»Vi har haft et par oplagte sager, men blod- og urinprøverne var negative. Så ingen er endnu blevet dømt for drugrape i København,« siger kriminalinspektør Ove Dahl, Københavns Politi.

URBAN - tirsdag den 24. januar 2006
wik@urbanavis.dk

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Det edermame noget svineri, så kan vi altså snakke om MIS-brug..

Titel:
Junior medlem

Det er 100% uacceptabelt, det er noget svineri.
Og det er fandme kun klamme perverse stoddere der ikke kan få fisse uden der gør den slags! Det er da så klamt :evil: !!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selv om jeg kender folk, der påstår at de har været udsat for noget lignende, så bør man nok i det mindste holde muligheden åben for, at denne type forbrydelse er oplagt at misbruge for pinligt berørte personer og psykisk syge, der er interesserede i at få opmærksomhed (selv hende jeg kender holder jeg denne mulighed åben for).

Jeg er personligt meget skeptisk overfor den måde, som drugrapes bliver fremstillet på: det virker næsten som FOR perfekt en forbrydelse: lidt a la "alien abductions" hvor rumvæsenerne er så udspekulerede, at ingen har set noget som helst, de har lige den rette bedøvelses-stråle som ramte en, men man "ved bare alligevel" at man i 4 timer var væk fra jordens overflade mens man blev probet i utallige kropsåbninger.

Der er mange spørgsmål:

1. Har kvinden andre tegn på voldtægt eller kønslig omgang end hendes egen påstand: beskadigede eller "brugte" kønsorganer, sædrester, spor af sæddræbende creme fra kondomer, etc.

2. Hvor nemt er det at ramme lige præcis den dosis alkohol + GHB, der skal til for at gøre personen halvt-helt bevidstløs UDEN at vedkommende pludselig vågner op eller dør af det? Selvfølgelig er det muligt, men i byen aner man jo ikke, om folk har drukke 5 eller 10 drinks, så det må satme være svært at dosere.

3. Er GHB så smagløst, at det ikke bliver opdaget i drinks eller øl?

4. Findes der vidner? De fleste ender jo ikke alene-pige til en fest med en eller flere fyre?

5. Har kvinden skjulte motiver for at binde politiet en historie på ærmet? Det er i hvert fald utroligt bekvemt, at man kan trække en "perfekt forbrydelse" op af hatten og derved frikende sig selv for utroskab.

Jeg ved godt, at det er ubeskriveligt ufølsomt ikke at tro blindt på disse kvinder ligesom krisecentrene ofte gør, men sådan er der jo så meget.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Selv om jeg kender folk, der påstår at de har været udsat for noget lignende, så bør man nok i det mindste holde muligheden åben for, at denne type forbrydelse er oplagt at misbruge for pinligt berørte personer og psykisk syge, der er interesserede i at få opmærksomhed (selv hende jeg kender holder jeg denne mulighed åben for).

Jeg er personligt meget skeptisk overfor den måde, som drugrapes bliver fremstillet på: det virker næsten som FOR perfekt en forbrydelse: lidt a la "alien abductions" hvor rumvæsenerne er så udspekulerede, at ingen har set noget som helst, de har lige den rette bedøvelses-stråle som ramte en, men man "ved bare alligevel" at man i 4 timer var væk fra jordens overflade mens man blev probet i utallige kropsåbninger.

Der er mange spørgsmål:

1. Har kvinden andre tegn på voldtægt eller kønslig omgang end hendes egen påstand: beskadigede eller "brugte" kønsorganer, sædrester, spor af sæddræbende creme fra kondomer, etc.

2. Hvor nemt er det at ramme lige præcis den dosis alkohol + GHB, der skal til for at gøre personen halvt-helt bevidstløs UDEN at vedkommende pludselig vågner op eller dør af det? Selvfølgelig er det muligt, men i byen aner man jo ikke, om folk har drukke 5 eller 10 drinks, så det må satme være svært at dosere.

3. Er GHB så smagløst, at det ikke bliver opdaget i drinks eller øl?

4. Findes der vidner? De fleste ender jo ikke alene-pige til en fest med en eller flere fyre?

5. Har kvinden skjulte motiver for at binde politiet en historie på ærmet? Det er i hvert fald utroligt bekvemt, at man kan trække en "perfekt forbrydelse" op af hatten og derved frikende sig selv for utroskab.

Jeg ved godt, at det er ubeskriveligt ufølsomt ikke at tro blindt på disse kvinder ligesom krisecentrene ofte gør, men sådan er der jo så meget.

Jeg kan kun sige præcis det samme.

Tror desværre at flere oplever at få en dom fordi de har kneppet en dum kælling med opmærksomhedsanfald hele tiden.

Nu hvor det med drugrapes bliver blæst så meget op i medierne tror keg desværre at flere dommere rundt omkring dømmer på trods af dårligt bevismateriale.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!

Fyre, I kender det allesammen. I har fået lidt for meget at drikke og har fået den klammeste hval med hjem. Hvad gør I? Undgå flovheden - giv narko skylden!

Øhm, jeg er også enig med Malkavian. Det er noget BS, ligesom den gang ecstasy var så meget oppe i medierne. Hvis man ikke opdager at nogen sniger noget i ens drink, så er man nok alligevel så stiv at det ikke gør den helt store forskel.

Forresten, ang. #3: GHB smager enormt salt, og smagsintensiteten må antages at være proportional med koncentrationen. Vil en drugraper undgå at pigen kan smage det skal han bruge en opløsning m. lav koncentration, dvs. stort volumen. Det kræver lidt af en tryllekunstner at få ½ l. opløsning i et drinkglas, endda ubemærket. Den holder bare ikke, Lars Krimi.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Det er da langt mere sandsynligt og nemt at benytte rohypnol til formålet?

Desuden burde man vel have hørt om flere mystiske dødsfald blandt unge piger i byen hvis det var tilfældet... (grundet kombinationen ghb og alkohol)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dr. Phibes skrev:
Det kræver lidt af en tryllekunstner at få ½ l. opløsning i et drinkglas, endda ubemærket. Den holder bare ikke, Lars Krimi.

Jo, den holder skam... én dosis Na-GHB i en halv liter væske smager ikke gennemtrængende salt, og jeg vil gerne tro at en stor fadøl gør det næsten usmageligt, hvis man først har fået lidt indenbords.

En dosis i under 15 ml. væske (vand) smager til gengæld ganske fælt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Dextrose skrev:
Dr. Phibes skrev:
Det kræver lidt af en tryllekunstner at få ½ l. opløsning i et drinkglas, endda ubemærket. Den holder bare ikke, Lars Krimi.

Jo, den holder skam... én dosis Na-GHB i en halv liter væske smager ikke gennemtrængende salt, og jeg vil gerne tro at en stor fadøl gør det næsten usmageligt, hvis man først har fået lidt indenbords.

En dosis i under 15 ml. væske (vand) smager til gengæld ganske fælt.

Ja, man kan snildt gemme smagen af ghb med øl, eller vin...
Men det er Så usmageligt at folk udnutter kvinder på den måde. Det er simpelt hen for klamt. Hvis jeg nogen sinde møder en, som har gjort sådan noget, så drug-raper jeg fanme ham...

Titel:
Junior medlem

Fatter ikke at folk kan være så onde, de udsatte bliver mærket for livet og kan risikere psykiske me'n resten af livet. Har ondt af dem..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
"Godt scoret knægt, klap dig selv på skuldern..."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]