Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
Hvorfor sagde din tyrkiske ven som er 19 og bor i kokkedahl, at han roeg hash?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Da jeg var til session, indroemmede jeg skam ogsaa at jeg havde proevet at ryge hash, men ikke gjorde det paa hver-weekend-basis - Ingen problemer i det!

Nogen der ioevrigt ved hvordan det forholder sig hvis jeg har fortrudt, og ikke oensker at stoette en sådan institution? Skulle jeg have givet besked om militaarnaegtelse foer session, eller kan det stadig naas?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Johndeere skrev:
Da jeg var til session, indroemmede jeg skam ogsaa at jeg havde proevet at ryge hash, men ikke gjorde det paa hver-weekend-basis - Ingen problemer i det!

Nogen der ioevrigt ved hvordan det forholder sig hvis jeg har fortrudt, og ikke oensker at stoette en sådan institution? Skulle jeg have givet besked om militaarnaegtelse foer session, eller kan det stadig naas?

Du kan altid overføres til nægtertjeneste (selvom de nok vil prøve at bilde dig ind at du ikke kan). Heldigvis er nægtertiden præcis lige så lang som den tid du ellers skulle have afsonet i hæren.

Titel:
Dedikeret medlem

Stonedincourt skrev:
Jeg kan heller ikke se hvorfor det gør mig(eller andre) til et fjols at jeg vælger at aftjene værnepligt, det er da noget underligt noget at sige synes jeg nok.

Jeg synes, det er fjollet, at gå ind i en organisation, hvis primære mål er at optræne folk til at lære at slå ihjel.

"Jamen, TheBo, vi bliver skam trænet til fredsbevarende blablablaaaaaaaaaaaa............."

Ja, det er fint, men hvis der slet ikke var noget militær i noget land, så var der heller ikke specielt meget brug for den slags, vel?

"Jamen, personlig udvikling uhmjuuhhhhh plrrr...."

Hvis du vil udvikle dig så tag ud at rejse. Man kan sagtens udvikle sig uden at skulle lære at dræbe. Og hvis du vil kravle rundt i mudder sammen med en flok uintelligente, magtliderlige, kvindenedgørende, racistiske machofjolser klokken lort om natten, så kan du sgu bare tage på telttur med Karl-Mar Møller.
Og hvis du nyder at blive kommanderet rundt af en idiot, som synes, han kan tillade sig at tale ned til dig, fordi han har været magtliderlig nok til at tage et sergeantkursus, så kan du komme hjem til mine forældre og lave lidt arbejde i deres baghave - jeg skal nok stå bag dig og råbe og skrige og uddele armbøjninger imens.

Min pointe er bare, at INTET som kan opnås i militæret (bortset fra et sammenhold baseret på en hierarkisk hakkeorden) ikke kan opnås et andet sted, hvor man slipper for fjolser og krig. Venskaber kan man få på enhver uddannelse, og hvis man vil have stærke venskaber gennem ekstreme situationer, så kan man selv skabe de situationer uden våben.

Privatiser militæret! Mine skattekroner skal ikke gå til sådan en gang lort.

I øvrigt er sessionen med intelligenstest og tvungen lægetjek en krænkelse af ens personlige integritet.

Hold kæft, hvor er det egentlig noget lort, når jeg tænker over det...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Nu synes jeg du generalisere en del. Men okay, nok om det - du har din mening og det er fint.

Det her skulle ikke være en tråd om hvorvidt militæret er en god institution eller ej, og jeg har sådan set allerede fået svar på mit spørgsmål. Så mange tak alle!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har lige aftjent min værnepligt.

I en af de første uger holdt overlægen et foredrag omkring bl.a. stoffer, hvor han sagde, at hvis de mistænkte en for stoffer ville de tage en test på een - hvis den var positiv, ville de smide dig ud.

Men altså mig og nogle af mine venner derinde vi røg derinde. Vi blev venner med vores delingsfører (vores løjtnant) og til en delingsfest var han tæt på at ryge sig ned. Jeg går ud fra, at det var ham og hans serganter, der skulle sende os til prøve (hvis det var) og han var fint ven med os, så vores indtryk var, at han ikke var interesseret i det - han gjorde det i hvert tilfælde ikke, selvom vi fik et par henslængte kommentarer.

Hvad angår konsekvenser, så kommer det nok til at stå i dine mest personlige papirer, hvis du bliver taget i sådan noget i militæret.

Mvh en rimeligt fuld AoD...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Tak, meget god information Ad Hoc. Så det lader til at man godt kan ryge en bønne eller hvad man nu har lyst til, så længe man ikke tiltrækker unødig opmærksomhed omkring sig selv og sit forbrug af stoffer...lidt ligesom "i den rigtige verden"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
jeg sagde jeg røg hash hver dag til lægen til session, det synes han ikke synderligt om kunne man se på ham. Men han nævnte ikke noget om at det ville komme til at stå i min straffeatest. hvilket jeg heller ikke tror det kom til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]