Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Er der andre end mig der synes at man nærmest kan "booste sin high" med en smøg, umiddelbart efter en pind?

Mine venner tror ikke på det, men jeg synes jeg bliver mere skæv hvis jeg ryger en smøg, 5-10 min efter en pind.

Er det bare noget placeboshit eller er der andre der har det på samme måde?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
thafreak skrev:
Er der andre end mig der synes at man nærmest kan "booste sin high" med en smøg, umiddelbart efter en pind?

Mine venner tror ikke på det, men jeg synes jeg bliver mere skæv hvis jeg ryger en smøg, 5-10 min efter en pind.

Er det bare noget placeboshit eller er der andre der har det på samme måde?

LoL? :D

Selvfølgelig kan man da det, man får jo et nikotin boost, og man bliver dermed også mere high i er kort stykke tid pga. nikotinen.

Det er ligesom at være nikotin skæv, men så også rigtig skæv oven i. Plus at når man skæv ryger man kraftigere til på smøger (gør jeg i hvert fald) hvilket også resulterer i at man bliver mere nikotin skæv end normalt.

Faste rygere (smøger) vil nok ikke mærke det boost, men os der kun bruger smøger i jays og til fester kan sagtens mærke det :twisted: 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Selvf. kan du da det...

Ligesom du kan booste din high med kaffe og sukker...

Hvis jeg ikke har så meget tjald, så ryger jeg en smøg bagefter, da det lige giver lidt ekstra. Eller hvis jeg lige skal nuppe nogle hoveder, og ikke lige har nok til et godt og grundigt hovede, rister jeg ikke ligeså godt, så jeg også får effekt af nikotinen,,,

Hader nikotin normalt, og skal ikke ryge smøger hvis jeg har røget en del, så virker det alt for kraftigt

Jeg ryger 10-12 smøger om dagen, så er vant til at ryge, men effekten kommer der alligevel

Cannabis virker forskelligt på folk, så det kan sagtens være at din ven ikke oplever noget boost

Andre kan også ryge smøger hurtigere end Dronningen når de har røget, og helst ikke under 60/timen. Jeg skal helst holde mig fra dem. Jeg har også meget høj hjerterytme efter en joint og en smøg, og kan blive lidt rastløs

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nice at det ikke kun er mig :D Men jeg ryger 25+ smøger om dagen, og får alligevel et boost. men jeg klager ikke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Selvf. kan du da det...

Ligesom du kan booste din high med kaffe og sukker...

Hvis jeg ikke har så meget tjald, så ryger jeg en smøg bagefter, da det lige giver lidt ekstra. Eller hvis jeg lige skal nuppe nogle hoveder, og ikke lige har nok til et godt og grundigt hovede, rister jeg ikke ligeså godt, så jeg også får effekt af nikotinen,,,

Hader nikotin normalt, og skal ikke ryge smøger hvis jeg har røget en del, så virker det alt for kraftigt

Jeg ryger 10-12 smøger om dagen, så er vant til at ryge, men effekten kommer der alligevel

Cannabis virker forskelligt på folk, så det kan sagtens være at din ven ikke oplever noget boost

Andre kan også ryge smøger hurtigere end Dronningen når de har røget, og helst ikke under 60/timen. Jeg skal helst holde mig fra dem. Jeg har også meget høj hjerterytme efter en joint og en smøg, og kan blive lidt rastløs

Har det på samme måde med hjerterytmen.

Men de siger jo at det er tjalden, synes nu altid jeg har haft høj hjerterytme, og mit tal er også ret højt (min rytme ligger normalt der hvor andre skulle løbe rundt for at få den samme rytme). :S

Når jeg ryger tjald så bliver det værre :P Kan høre mit hjerteslag i sengen og kan mærke det over hele kroppen. Ret freaky :S

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

c0ne skrev:
Har det på samme måde med hjerterytmen.

Men de siger jo at det er tjalden, synes nu altid jeg har haft høj hjerterytme, og mit tal er også ret højt (min rytme ligger normalt der hvor andre skulle løbe rundt for at få den samme rytme). :S

Når jeg ryger tjald så bliver det værre :P Kan høre mit hjerteslag i sengen og kan mærke det over hele kroppen. Ret freaky :S

M2...

Det er nok en af de værste ting ved tjalden IMO... Hvis jeg får for meget, eller det er varmt/lummert eller kombinerer tjalden med kaffe og smøger, fyrer min hjerterytme helt op, og hjertet slår ret kraftigt...

Kender godt det med at slappe helt af, og så kan man mærke hjerteslagene i hele kroppen, og blodet pumpe i hele systemet

Men cannabis ændrer på signalerne fra kroppen (ihvertfald hos mig) så smerte kan opleves meget kraftigere, kulde og varme opleves meget kraftigere (samme med musikken)

Så mon ikke at man bare er mere opmærksom overfor hjerteslagene end normalt ?

For har prøvet at tælle hjerteslag, og min puls er ikke meget hurtigere, dog er hjerteslagene kraftigere, men IMO ikke nok til at det skal mærkes så voldsomt i kroppen

Kan ikke mærke det normalt i kroppen, selvom mit hjerte banker ligeså kraftigt

Titel:
Medlem

ja jeg kan nu også godt lide en god kop kaffe med sukker i oven på en lille fed.....
noget der også kan booste en mens man er skæv er f.eks krydderier..hehe har lige spist noget indisk mad og jeg kan godt mærke at jeg er blevet lidt mere mental aktiv heh :lol: :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Har også godt lagt mærke til at man bliver mere påvirket af en joint, hvis man tænder en smøg lige bagefter. Og det er altså selvom jeg ryger et sted mellem 20-30 smøger om dagen... :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg forstår ikke i kan ryge smøger lige efter en fed.
Jeg kan simpelthen ikke. Pga. min hals og mund er så tør.
Og så synes jeg bare cigaretrøgen smager af helvede til når jeg er skæv...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Magnum skrev:

Det giver jeg dig helt ret i, de smager alt for kraftigt, og kradser meget mere end en dårlig joint

Men hvis man ikke har så meget, kan man jo godt ryge lidt smøg for at opnå en højere virkning

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Magnum skrev:

Jeg kan generelt heller ikke lide at ryge efter jeg har røget(syntes også de smager af crap, eller rettere sagt ingenting), men i den periode hvor jeg røg meget hashish, kunne der godt snige en smøg efter jeg havde røget. Men det der med tør hals/mund, er ikke noget jeg mærker meget til mere, underligt nok egentlig, men meget dejligt... :P

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
ja har jeg hørt et par folk sige.

når jeg ryger ryger jeg færre cigaretter, primært pga jeg kan få kvalme af at ryge cigaretter hvis jeg lige har røget en joint

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kattepik skrev:
når jeg ryger ryger jeg færre cigaretter, primært pga jeg kan få kvalme af at ryge cigaretter hvis jeg lige har røget en joint

Hvis jeg ryger tjald så tænker jeg slet ikke på smøger normalt. Det er totalt ligegyldigt. Men hvis jeg ikke har så meget tjald tilbage, f.eks. når rusen lægger sig og man skal til at ryge det sidste, for at finde ud af at der ikke er nok til at blive skæv af rigtigt, så tænker jeg straks på en smøg.

Noget andet jeg elsker med smøger faktisk. Det er efter en seriøs ond stenerrøg, f.eks store mængder skunk eller hjemmelavet klump, på come-down, stadig med følelsen i kroppen, men ikke mindfucks, ryg en smøg ude i kulden (hvis det er vinter altså, ellers brug evt. fryser) så får jeg i hvertfald en lang kuldegysning ligeså lang tid smøgen er om at ryge ned, og jeg ved ikke hvorfor, men det er utrolig nice

Jeg synes man skal over en bestemt dosis og det rigtige tidspunkt, men begynder at kunne mærke hvornår det er. Sker ikke så tit hvis jeg gør det i perioder med meget røg, men hvis der går en uge mellem jeg ryger, så er den der ;)

Ved ikke om andre har det sådan, men nice er det uhvertfald :)

/Xp3rt der egentligt burde sove... Meget tjald + 3 timer til jeg skal op = dårlig dag i morgen :? /edit: (idag)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a dream...
Meh, jeg ryger kun cigaretter, når jeg får tilbudt dem gratis. Men det er da et interresant råd, man bør huske på til næste gang. :o

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har hørt en pige sige næsten præcist det du siger med at booste din hash-høj med nikotin, og jeg har også hørt at visse kulturer næsten regner cannabis og tobak som skabt for hinanden af guderne (måske noget Rastafari, jeg husker det ikke).

Hende jeg kender kunne godt lidt at tage en smøg lige der, hvor hashens sløvende body rammer. Det hænger med garanti også sammen med, at nikotin er en stimulant og derfor trækker én lidt op af sumpen. Men hendes ord var nærmest at "og tager man en smøg så får man hash virkningen igen".

Jeg aner ikke om det faktisk er rigtigt at THC-rusen bliver forøget eller om det bare er en synergi mellem de to stoffer.

EDIT: kom lige til at tænke på, at THC udvider blodkarrene (også i lungerne) - måske et hit af nikotin rammer en kende hårdere når man har røget hash først? Det kunne forklare hvorfor en af posterne altid kunne mærke netop smøgen efter hashen selv om han røg masser af smøger i forvejen.

Senest rettet af Malkavian 08 feb 2006 15:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Hende jeg kender kunne godt lidt at tage en smøg lige der, hvor hashens sløvende body rammer. Det hænger med garanti også sammen med, at nikotin er en stimulant og derfor trækker én lidt op af sumpen. Men hendes ord var nærmest at "og tager man en smøg så får man hash virkningen igen".

Jeg aner ikke om det faktisk er rigtigt at THC-rusen bliver forøget eller om det bare er en synergi mellem de to stoffer.

Det er 100% rigtigt... En smøg når den første fase af rusen daler, og man går ind i den sumpede periode uden mindfuck, griner og generel påvirkning. Hvor man kan mærke det, men selve rusen flader ud og bliver "bedøvende"

Ryg en smøg der, det er nok en af de bedste smøger man kan ryge (udover på en god cola-blæser)

Titel:
Medlem

Beklager hvis der går for meget triprapport i den, men...

Jeg er for tiden, som alle andre, enormt forkølet, og det forårsager at jeg hoster hele natten og ikke får sovet ordentligt. Derfor tænkte jeg at i aften ville jeg tage en pind, har før prøvet det når jeg har været forkølet og det har givet gode resultater.
Så jeg røg en lille pind og det var enormt rart at slippe for den der trælse sygdomsfølelses i kroppen. Derefter røg jeg en lille pind mere og så lidt Weeds, en fed serie.
Lidt senere gik jeg ned og tog min hostesaft, har fået sådan en specialordineret satan med alt muligt i.
Det var en virkelig syg følelse, pludselig at blive sygt skæv. Stenede over alt ting og stod og legede med en skabsdør i enormt lang tid. Satte tool på og gyngede ustyrligt fra side til side til musikken.
Er stadig ret så skæv og jeg har virkelig en angst for at det her ikke giver mening, men det finder jeg vel ikke ud af før i morgen.

Dette skal dog ikke ses som en opfordring til at begynde at lege med hostesaft, men er man alligevel forkølet er der en lille optur at hente der.

"Host"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Beklager hvis der går for meget triprapport i den, men...

Jeg er for tiden, som alle andre, enormt forkølet, og det forårsager at jeg hoster hele natten og ikke får sovet ordentligt. Derfor tænkte jeg at i aften ville jeg tage en pind, har før prøvet det når jeg har været forkølet og det har givet gode resultater.
Så jeg røg en lille pind og det var enormt rart at slippe for den der trælse sygdomsfølelses i kroppen. Derefter røg jeg en lille pind mere og så lidt Weeds, en fed serie.
Lidt senere gik jeg ned og tog min hostesaft, har fået sådan en specialordineret satan med alt muligt i.
Det var en virkelig syg følelse, pludselig at blive sygt skæv. Stenede over alt ting og stod og legede med en skabsdør i enormt lang tid. Satte tool på og gyngede ustyrligt fra side til side til musikken.
Er stadig ret så skæv og jeg har virkelig en angst for at det her ikke giver mening, men det finder jeg vel ikke ud af før i morgen.

Dette skal dog ikke ses som en opfordring til at begynde at lege med hostesaft, men er man alligevel forkølet er der en lille optur at hente der.

"Host"

Hostesaft indeholder jo nogle sjove stoffer, bl.a. DXM tror jeg ^^

EDIT: DXM ikke DMT.. damn

For xh0r63's skyld: "tror jeg".

Senest rettet af c0ne 09 feb 2006 03:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
c0ne skrev:
Hostesaft indeholder jo nogle sjove stoffer, bl.a. DMT skulle jeg mene ^^

Nu må du altså lige få lidt styr på fakta. :evil:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

[quote="xh0r63"][quote="c0ne"]
Hostesaft indeholder jo nogle sjove stoffer, bl.a. DMT skulle jeg mene ^^[/quote]

Nu må du altså lige få lidt styr på fakta. :evil:[/quote]

Tror måske også det var de der bryst dråbe dimmer, jeg har i hvert fald engang fået sådan nogen der indeholdt opium.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]