Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Købte denne film over Amazon.com...

Vil lige citere "paperback'en" af DVD'en, da jeg mener den siger alt om filmen.

Citat:
Embark on a life-changing journey with Amanda (Marlee Matlin), a divorced photographer who tumbles down a metaphysical rabbit hole. Her mind-bending voyage through the worlds of science and spirituality includes revelation by quantum physics experts, playful animation, and even a conversation with a 35.000 year old being. Ultimately, Amanda's perception of reality is turned inside outand the meaning of life becomes clear. See for yourself why this groundbreaking movie..... ect ect .....

Nogen der har set den? Den er virkelig god hvis man vil forstå det helt grundlæggende for hvordan vores liv er stablet op kemisk, og hvordan mange psykologiske som filosofiske spørgsmål kan besvares udfra vidnskaben. Den er ret new age... og derfor ikke hardcore (kedelig) videnskabelig, men nærmere frisk, og løftende med små indfald om de ting man endnu (år 2004) ikke har fundet ud af...

/IC

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Det er en pissefed og tankevækkende film om mulighederne indenfor kvantemekanikken ja. Eneste kritikpunkt jeg lige kan komme er scenen hvor de påstår at de sydamerikanske naturfolk ikke kunne se inkvisationens skibe fordi skibe lå uden for deres begrebsramme. Noget med en shaman observerede bølger i vandet og efterhånden kunne skimte skibene, og derefter formidle det videre til resten af stammen så de også kunne se det. Virker ret farfetched imo.
En spændende film anyways. Men WTF laver den her tråd i Alkymistens hjørne :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tænkte at måden hvorpå man forklarer mekanismen i kroppen, kunne skabe en smule debat i dette forum.. Eller har jeg misforstået hvad Alkymisme går ud på?

/ :oops: :?:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Filmen handler primært om kvantemekanik.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Forkert forum...

Titel:
Insane psychedelia user!

Kvantemekanik blandet med religion og pakket ind i en sød film? FØJ FOR DEN!

...I think I can safely say that nobody understands quantum mechanics
-Richard Feynman

Er man interesseret i en seriøs tilgang til kvantemekanik, og ikke gakkede fortolkninger af den, så har jeg adskillige af bøger at anbefale pr. PM.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes filmen var underholdende nok. Men var, som ThirdEyeFloond også siger, ikke så vild med mange af de ting, især ikke den med shamanerne der ikke kunne se skibene til at starte med. Fuldstændig tåbelig idé at fremføre.
Jeg tror også Steven Pinker i The Language Instinct, gør opmærksom på nogle af de spænd herimellem. F.eks. har mange stammer ikke ord for mange af de farver menneskte kan se. Men dette betyder altså ikke, at de ikke kan se disse farver. (Ashoka, måske du kan huske dette også? og ret mig hvis jeg tager fejl.)
Udover det, tager jeg den med et gran salt. Sjov, men ikke som sådan noget der rykkede vildt i mig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kom lige i tanker om den del af filmen hvor hun ikke når toget, og går hen og kigger på de her forstørrede billeder af vand der var blevet udsat for "tanker"... Hvad er jeres mening om det?
Jeg synes at det forklarer mange af mine teorier meget godt..
(at hver lille microskopiske del af vores eksistens er information og kan modtage information)...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Infected Cope skrev:
Kom lige i tanker om den del af filmen hvor hun ikke når toget, og går hen og kigger på de her forstørrede billeder af vand der var blevet udsat for "tanker"... Hvad er jeres mening om det?
Jeg synes at det forklarer mange af mine teorier meget godt..
(at hver lille microskopiske del af vores eksistens er information og kan modtage information)...

Det er utroligt spændende og fascinerende!
http://www.life-enthusiast.com/twilight ... _emoto.htm

Og som de siger i filmen:
Hvis tanker kan gøre det ved vand, hvad kan tanker så ikke gøre ved os?

Og det spørgsmål er jo faktisk ret relevant når man tænker over at vi består af 90% vand.

Simply mindblowing. :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Flyttet til et andet forum end alkymistens!

noname

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg synes også den er fed nok. At der måske går lidt for meget Hollywood i den til min smag, er så noget andet.... :D

Som titlen siger, "What the fuck do we know?", tror jeg ikke folkene bag filmen tager specifikt patent på sandheden, men mere problematiserer virkeligheds- og sandhedsopfattelser generelt.

Eller noget.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dr. Phibes skrev:
Kvantemekanik blandet med religion og pakket ind i en sød film? FØJ FOR DEN!

Ikke religion, -spiritualitet. De sviner kristendommen til og en mand (jeg husker ikke lige hvem og hvad han var) sagde at det er blasfemi over for den sande Gud, at skabe et gudsbillede uden for vores væsen. Flere gange bliver der sagt at den eneste gud der findes er vores eget ubegrænsede væsen (ikke direkte citeret men min fortolkning), så det er på ingen måde nogen dogmatisk program.

Jeg vil mene, at hvis vi vil videre i videnskaben bliver det på et tidspunkt nødvendigt at nedlægge den fobiske grænse der er lagt mellem videnskab og religion. Ellers ender videnskaben med at blive baseret på lige så stædig tro, som mange dogmatiske religioner er det.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fanny skrev:
Ellers ender videnskaben med at blive baseret på lige så stædig tro, som mange dogmatiske religioner er det.

Hvorfor mener du det? Videnskaben baserer sig jo ofte på empiri, og derfor har det ikke noget at gøre med en stædig tro. Hvis man først begynder at nedbryde grænserne mellem religion og videnskab, så tror jeg at vi vil gå i stå i vores videnskabelige udvikling. Det er jo netop sådan noget som visse amerikanere forsøger at gøre, når de vil have Intelligent Design sidestillet med Darwin. Det er ulækkert, og det tjener hverken videnskaben eller befolkningen.

-Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]