Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opkvikkende?
Junior medlem

Er der nogen som har nogle eksempler på naturlige stoffer som er opkvikkende?
I modsætning til f.eks. hash som er mere sløvende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Kaffe, Yerba Maté, Ephedra, Coca, The, Chokolade, Kolanød, Guarana, Kava, Tobak og ren Cannabis sativa.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Guarana (som indeholder koffein og relaterede stoffer) samt ephedra (ekstrakt af f.eks. Ephedra sinica som indeholder efedrin) er nok blandt de bedst kendte naturligt forekommende stimulanser - ud over kaffe, naturligvis. Andre, som er sværere at skaffe og ulovlige, er khat- og coca-blade.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til gengæld er der i modsætning til hash ikke rigtigt nogen anden virkning end dén opkvikkende mht. guarana. Dvs. at du ikke får nogen rus ud af det, som man gør med hash.

Det skal også lige tilføjes at der ofte opstår maveproblemer ved brug koffein-relaterede stimulanser. Altså god gammeldags tynd mave med andre ord...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nej
Nu er det godt nok lidt offtopic, men det er lige præcist der jeg synes at guarana vinder over kaffe. Hos mig er der i hvert fald meget mindre mavebøvl ved guarana end kaffe. Men det er godt nok knapt så hyggeligt at æde en kapsel planteekstrakt end at sidde med en varm kop kaffe ....

Ellers ka man vel også sige at kanna er opkvikkende. Og calamus er vel stimulerende i lave doser.

vh Drys

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
ymerdrys skrev:
Nu er det godt nok lidt offtopic, men det er lige præcist der jeg synes at guarana vinder over kaffe. Hos mig er der i hvert fald meget mindre mavebøvl ved guarana end kaffe. Men det er godt nok knapt så hyggeligt at æde en kapsel planteekstrakt end at sidde med en varm kop kaffe

Guarana giver mindre bøvl med maven, men hvis du æder 10g guarana extr. over nogle timer så kan jeg love dig for at man får racermave (taler af erfaring :S)

Titel:
Junior medlem

hva er det lige præcis Guarana er?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ekan skrev:
hva er det lige præcis Guarana er?

Det er pulveriserede frø fra Guarana-planten som lever i regnskoven. Pulveret bliver efter mine erfaringer ret klistret at arbejde med, efter længere tids fumlen. Lugten bliver også nogengange ret heavy.

Det er ikke særligt svært at få fat i, og kan fås i forskellige styrker.

Titel:
Junior medlem

okay.

Men hvordan er virkningen præcis med dem ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
ekan skrev:
okay.

Hmm, du kunne overveje at kigge på de svar som de andre har givet i dette topic... :idea:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
Hmm, er der nogen der kunne give mig et 'hint' hvor man kan skaffe guarana? på ethnoplanet eller lignende sider?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
rallemulle skrev:
Hmm, er der nogen der kunne give mig et 'hint' hvor man kan skaffe guarana? på ethnoplanet eller lignende sider?

jamen så søg dog FFS selv! Det er ganske lovligt og er ikke noget problem at skaffe, så kig rundt

Titel:
Junior medlem

Fluffy McPooch skrev:
ekan skrev:
okay.

Hmm, du kunne overveje at kigge på de svar som de andre har givet i dette topic... :idea:

Har jeg gjort.

Men er virkningen bare ligesom 20 x kaffe eller hva?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nej
Xp3rt skrev:
Guarana giver mindre bøvl med maven, men hvis du æder 10g guarana extr. over nogle timer så kan jeg love dig for at man får racermave (taler af erfaring :S)

Hehe jeg har aldrig prøvet med så store mængder, men jeg tror 100% på hvad du siger. Er der ikke pænt mange bivirkninger (ud over det med maven altså) ??

@ ekan: Grunden til at man napper guarana er pga koffeinen, som jo også er i kaffe. Så virkningen er i det store hele den samme. MEN, der er ikke helt den samme kemiske sammensætning af andre ikke psykoaktive stoffer i de to planter, så der er ikke de samme bivirkninger. Hvis vi lader X være det antal mg koffein vi har tænkt os at indtage, skal det forstås sådan at hvis man spiser en kapsel med guarana indeholdende X mg koffein så giver det ikke så mange bivirkninger (mavebøvl, de små jitters etc) som hvis du drikker kaffe indeholdende Xmg koffein. Hvis man så begynder at æde 10 gange X mg i guarana skal der sgu nok komme bivirkninger.

Bemærk at der IKKE (R. Girk var inde på det før) kommer nogen form for eufori ved indtagelse af guarana. Så vidt jeg har læst mig frem til sker der et lille release af dopamin og noradrenalin visse steder i hjernen men ikke i belønningscentret. (Hvis dette ikke er korrekt så giv mig endelig en røvfuld) Og jeg har da heller aldrig selv oplevet noget eufori fra det.

Håber det gir mening

vh drys

Titel:
Junior medlem

Det er lidt forvirrende, men er de bare nogenlunde som hvis du bare tager en koffein pille?

Har søgt lidt rundt på nettet, men jeg kan ikke finde nogle steder man kan købe det.
Nogen som kan give mig et hint?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
ekan skrev:
Det er lidt forvirrende, men er de bare nogenlunde som hvis du bare tager en koffein pille?

Har søgt lidt rundt på nettet, men jeg kan ikke finde nogle steder man kan købe det.
Nogen som kan give mig et hint?

Ja, Google. Hvor svært kan det være?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nårh ja, det kan være at manden ikke ved hvordan man bruger Google :?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=gua ... ning&meta=

Tryk på det første resultat for fan'

Ciao

Titel:
Junior medlem

Ups :roll:

Så gætter på at man bare koger noget vand og hælder noget ekstrakt i, ligesom med kaffe?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ekan skrev:
Ups :roll:

Så gætter på at man bare koger noget vand og hælder noget ekstrakt i, ligesom med kaffe?

Geletine kapsler:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Gel ... sler&meta=

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]