Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Nu synes jeg at jeg har været hele forumet igennem men uden svar på mit spørgsmål.

Og spørgsmålet lyder:

Hvad er forskellen på amf og methamf?

Jeg ved godt at methamf er meget kraftigere
hvis man kan sige det sådan men hvor ligger forskellen henne?

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
meth-

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
well.. vis du tager et kik på henholdsvis meth og amfetamin monokylet http://www.erowid.org/chemicals/meth/me ... stry.shtml (jeg burde lærer at oploade pic på siden :wink: ) så er der ik den store forskel i kemiens verden.., udover det, er det som du selv siger en del kraftigere og os dyrer end alm amfetamin.. meth er klart mere potent og eruforisk end amfetamin.

Senest rettet af ARK 07 feb 2006 12:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja kan godt se der ikke er så meget forskel. det eneste forskel er der er sat et ben ekstra på helt ude til højer.

men hvorfor er det så, så kraftigere end alm amf?

Titel:
Medlem

det er jo et andet stof ...end amfetamin.., som viste på monokyle billderene så er der ikke langt fra amfetamin og meth amfetamin strukturmæsigt...så forskelen, vis det er den nørdede du ledere efter vil være at finde der, forskelige syntheser bla..og så de ting jeg har påpeget

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay men hvis jeg skal have den nørdede udgave så vil det sige at
methamf det udløser mere dopamin og noradrenalin oppe i the brain ? :D

For hvad jeg har forstået på det hele så gør amf at det udløse en mængde dopamin og noradrenalin og det samme må meth amf så også gøre. men kan man så bare ikke tag noget mere amf i stedet for at tag methamf? :?

Eller er jeg helt galt på den, hehe

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Som sagt og vist, er methamfetamin N-methyl-amfetamin, metyhylgruppen gør stoffet mere fedtopløseligt, og har formodentlig en større receptoraffinitet. Måske er forholdet mellem de udløste signalstoffer anderledes, siden det giver en anden eufori..

Edit: Undskyld TT, jeg kom til at ændre i din post istedet for at quote den. (Prom)

Titel:
Flueknepper kongen

Mener også methylamfetamin forstyrrer syntese og frigivelse af serotonin...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
TT skrev:
Som sagt og vist, er methamfetamin N-methyl-amfetamin, metyhylgruppen gør stoffet mere fedtopløseligt, og har formodentlig en større receptoraffinitet. Måske er forholdet mellem de udløste signalstoffer anderledes, siden det giver en anden eufori..

Hvad jeg VILE skrive før da min forbindelse crashede:
Du har ret i at den ekstra methylgruppe gør stoffet mere apolært, men så vidt jeg ved er det ikke højere receptoraffinitet som er den primære årsag til meth-amf's højere potens. Jeg mener at den højere fedtopløselighed, og dermed bedre passage af blod-/hjernemembranen er hoverårsagen. Hvis jeg lige får taget mig sammen, vil jeg prøve at finde nogen referencer på hvilke neurotransmittorer methamf vs. amfetamin frigiver. SVJV er der en vis forskel, kan bare ikke huske præcis hvilken.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, N-Ethyl-Amfetamin som er mere upolært, er vist ikke særlig aktivt eller sjovt...

Titel:
Flueknepper kongen

Dextrose skrev:
Ja, N-Ethyl-Amfetamin som er mere upolært, er vist ikke særlig aktivt eller sjovt...

Ethylgruppen giver vist dårligere receptoraffinitet på grund af dens størrelse...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay det blev jeg da forholdsvis kloger på.

Men er Methylamfetamin så ikke MEGET svære at lave end bare normal Amfetamin?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Cola skrev:

Det afhænger af hvilke udgangsmaterialer du er i besiddelse af. Hvis du har de rigtige kemikalier er ingen af delene specielt problematiske at lave. Selvfølgelig kræves der nogle grundlæggende færdigheder som kemiker, men det er IMO ikke nødvendigt med en længerevarende uddannelse, uanset hvilket af de to man nu vil lave.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ionium skrev:
Cola skrev:

Det afhænger af hvilke udgangsmaterialer du er i besiddelse af. Hvis du har de rigtige kemikalier er ingen af delene specielt problematiske at lave. Selvfølgelig kræves der nogle grundlæggende færdigheder som kemiker, men det er IMO ikke nødvendigt med en længerevarende uddannelse, uanset hvilket af de to man nu vil lave.

Okay men de kemikalier man så skal bruge for at lave det er så bare meget svære at for fat i.

Det er ikke lige noget du kan gå ned i Matas og købe :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ARK skrev:
http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth_chemistry.shtml (jeg burde lærer at oploade pic på siden :wink: )

Jeg går lige off topic.

Kopiér billedeadressen (højreklik evt. på billedet og betragt den direkte adresse, med dine store øjne), smid den ind i din post, og tryk på knappen "img", oppe over din post box.

Og så tak for alle besvarelserne. Jeg undrede mig nemlig også over forskellen...

Titel:
Dedikeret medlem

Ingredienserne til at lave meth er da ikke så svære: Efedrin, rød fosfor, og jod så vidt jeg husker?

Og processen er vist ikke så svær at en biker ikke kan lære at lave det... (ganske vidst uden at vide hvad manden laver, men alligevel)

Men udover spørgsmålet om hvad forskellen på de to er, så tænkte jeg på hvorfor, at Meth der ikke er så udbredt i DK (Og det meste af europa vel) som amfetamin?

Nogen forslag?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Eleusis skrev:
Men udover spørgsmålet om hvad forskellen på de to er, så tænkte jeg på hvorfor, at Meth der ikke er så udbredt i DK (Og det meste af europa vel) som amfetamin?

Nogen forslag?

Ja det har jeg også tænkt over, nu hvor methamf er meget kraftigere burde det også være mere udbredt, da folk så nok ville give mere for det.

Og hvis man skulle se det med onde øjne er methamf mere vanedannende, så burde det egentlig være det man solgte som man sælger amf?

Titel:
Medlem

meth kan laves på flere forskelige måder..bla ved Lithium-Ammonia Reaktion..(nazi metoden) , Phenylacetone, .. mest udbredt er formenlig Red P - Iod - ephedrin, udover ekstration fra en udvalgt næsespray ...men det er jo lidt snyd :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ARK skrev:
udover ekstration fra en udvalgt næsespray ...men det er jo lidt snyd :wink:

Du blir såmænd også snydt hvis du tror l-meth er interessant!

Titel:
Medlem

jeg er udemærket klar over den version af meth fra den udvalgte næse spay ikke er den fortrukne version, men det er dog meth

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]