Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 09:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Glem nu ikke den måde Roche bruger når de laver Dexedrine, nemlig øeh...

Mine herrer,

Jeg er bange for at denne tråd er blevet til en slags kemiker-pikmåling :)
Men hvilken næsespray er det?

Og hvor meget meth er der egentlig i danmark i forhold til amf (halvdelen, 10% bare et eller andet guesstimate?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
hehe :wink: .., jeg mener VICKS næsespay fra usa af, indholder 50mg l-meth som kan ekstaheres.

Titel:
Dedikeret medlem

Udover en lidt sociologisk årsag (Det er det vi altid har taget) tror jeg at meth er mere populært i USA fordi at det er så let at lave, og fordi ingredienserne er så lette at få fat på.
Der findes et utal af private apoteker der alle sælger tonsvis af hostesaft, som alle indeholder: Nemlig Efedrin...

Du behøves ikke at købe hele kasser, et par timers køretur hvor du køber en pakke eller to hvert sted, skulle være nok til at lave meth nok til et mindre Bandidos-chapter.

En lille pudsig anekdote forresten: Det asiatiske marked blev i 1990erne oversvømmet med billig meth.

Gæt hvem der lige pludselig begyndte at købe tonsvis af efedrin på det internationale marked... Nordkorea

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Eleusis skrev:
Udover en lidt sociologisk årsag (Det er det vi altid har taget) tror jeg at meth er mere populært i USA fordi at det er så let at lave, og fordi ingredienserne er så lette at få fat på.
Der findes et utal af private apoteker der alle sælger tonsvis af hostesaft, som alle indeholder: Nemlig Efedrin...

Jamen Amfetamin er da også populært her i Danmark og det er vel ikke lettere at lave end meth-amf?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
ARK skrev:
hehe :wink: .., jeg mener VICKS næsespay fra usa af, indholder 50mg l-meth som kan ekstaheres.

L-meth skulle være SÆRDELES uinteressant; tror du ikke at produktionen af de omtalte næsesprays ville blive stoppet pænt hurtigt hvis man kunne ekstrahere et stof med så højt addiktionspotentiale som meth fra dem? De pågældende næsesprays er for øvrigt ikke tilgængelige i DK, men kan så vidt jeg ved stadig fås i USA.
L-meth skulle mest af alt bare give de ubehagelige bivirkninger fra meth uden at give nogen markant eufori. Ren D-meth skulle man så tro var det bedste, men mange mener faktisk at den racemiske blanding (50% D-meth, 50% L-meth) er at foretrække. Den skulle føles mere "balanceret" og knapt så nazi-hård som den rene dextro-isomer.

Titel:
Site Admin

Prom>
Yep! Ren d-meth giver den der "whoooooza, jeg skal overtage verdenen NU, fordi min hjerne er så klar" følelse. Der mangler dog den kropslige følelse af et rush... Det giver dl meth. Så jeg foretrækker bestemt dl versionen (ikke at jeg ikke kan lide ren d-meth, det er skam guf!).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ARK skrev:

Det lyder pænt vildt.

Så må det være dyr næsespray :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Cola skrev:
ARK skrev:

Det lyder pænt vildt.

Læs hvad jeg skrev før; den meth som er i de pågældende næsesprays er mildest talt uinteressant. Og det er jo ikke fordi meth er dyrt at fremstille for et medicinalfirma, så jeg ser ikke helt hvorfor de næsesprays skulle være dyre?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Cola skrev:
ARK skrev:

Det lyder pænt vildt.

Læs hvad jeg skrev før; den meth som er i de pågældende næsesprays er mildest talt uinteressant. Og det er jo ikke fordi meth er dyrt at fremstille for et medicinalfirma, så jeg ser ikke helt hvorfor de næsesprays skulle være dyre?

Ja det er rigtig nok at nok ikke koster så meget for et medcinalfirma.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kolding, Danmark
Cola skrev:
Ja kan godt se der ikke er så meget forskel. det eneste forskel er der er sat et ben ekstra på helt ude til højer.

men hvorfor er det så, så kraftigere end alm amf?

Fordi det er tilsat noget der hedder methyl så vidt jeg husker, dette gør stoffet mere fedtopløseligt, og det gør så åbenbart at det virker ca 3-5 gange kraftigere... Skal nok se om jeg kan finde et bedre svar ti dig imorn :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Vasco skrev:
Cola skrev:
Ja kan godt se der ikke er så meget forskel. det eneste forskel er der er sat et ben ekstra på helt ude til højer.

men hvorfor er det så, så kraftigere end alm amf?

Fordi det er tilsat noget der hedder methyl så vidt jeg husker, dette gør stoffet mere fedtopløseligt, og det gør så åbenbart at det virker ca 3-5 gange kraftigere... Skal nok se om jeg kan finde et bedre svar ti dig imorn :)

Du kan jo starte med at søge på side 1 i denne tråd ;)

Og så lige i anledning af min nattesøvn blev ødelagt af naboens tumlen rundt: Der er ingen grund til at bringe et gammelt emne på banen igen, når man ikke har mere at bidrage med end dét der (og dét her) - og til ære for Jespar: :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Billede
Der har du dit methyl, Vasco :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Bare lige for god ordens skyld: Man laver ikke methamfetamin ved at tilsætte methyl (-CH[sub]3[/sub]) til amfetamin. Reaktionsmekanismer er lidt mere komplicerede end som så.

*erindrer en gammel post, hvor jeg foreslog at man kunne lave aMT ved at tilsætte alphamethyl til tryptamin :lol:*

Titel:
Medlem

lallehat skrev:
Billede

Jamen tak da ;)

Titel:
Flueknepper kongen

Vasco skrev:
lallehat skrev:
Billede

Jamen tak da ;)

Foretrækker selv:

Billede

Der kan man lissom se slægtskabet :wink:

Titel:
Medlem

hehe ja det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja de billede gør mig ikk klogere. :P
Men tak for de andre svar.

Titel:
Site Admin

Veritas> *host* flueknepper *hosthost*

Titel:
Flueknepper kongen

KenIshii skrev:
Veritas> *host* flueknepper *hosthost*

Yepper.

Kan dog bedst lide den anden form for projektion. Synes der er lidt for meget implicit ved den anden form for strukturel repræsentation. :oops:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]