Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 15:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Skal smattet ædes ?
Ja 45%  45%  [ 21 ]
Nej 55%  55%  [ 26 ]
Afgivne stemmer : 47
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hmm, jeg tror ikke du får så meget ud af at klage nu hvor du har åbnet pakken. Men normalt plejer firmaet at være meget imødekommende, skulle deres produkter have taget skade under vejs. En forudsætning er dog at varen stadig er i ubrudt emballage.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Halifaxxx skrev:
Hmm, jeg tror ikke du får så meget ud af at klage nu hvor du har åbnet pakken. Men normalt plejer firmaet at være meget imødekommende, skulle deres produkter have taget skade under vejs. En forudsætning er dog at varen stadig er i ubrudt emballage.

Jojo... skrev med dem før jeg åbnede pakken... og de vil ikke have dem tilbage. Hvis de tvivler kan de få et par billeder kan de ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmmmm her er en lille update på min "sag"

Efter en del dage er jeg endelig kommet i ordentlig kontakt med forhandleren, og de vil gerne sende min ordre igen, efter at jeg truede med at give dem dårlig omtale herinde (bare en trussel, men tror det virkede) for de svarede tilbage dagen efter, hvor der plejer at gå en 2-4 dage :)

Men har meddelt dem at jeg da gerne vil have pakken sendt igen, men mon ikke at der også er problemer med denne pakke ?

Jeg ved det ikke, men det ville da være rart hvis der ikke var

De bliver ved med at fable om at der står på deres side at jeg ikke har modtaget pakken, og de fatter ikke at det er svampene der er dårlige, og at jeg HAR modtaget pakken, så mon de sender hele min ordre igen ?

Det håber jeg da lidt ;)

Indhold:

1g Salvia 5X
100 x Ephedra extrakt caps
100g Guarana Extrakt
30g Stropharia Cubensis

Det ville da være et udemærket plaster på såret :lol:

Til Jim M.: Tjek din PM... Der er nyt i sagen (http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=12529)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nåmen nåmen nåmen...

Jeg åbner lige denne tråd igen

Jeg har fundet the shrooms frem igen, de er nu helt tørre og ligner grene...

Et par stykker viser tegn på mug, og ser ikke appetitligt ud...

Men nogle af de andre har ligesom nogle små hvide krystaller på overfladen, lidt ligesom trichomes på cannabis. I min tågede hjerne erindrer jeg svagt noget om psilocybinkrystaller, kunne det være psilocybin der sidder på ydersiden ?

De har ingen lugt, og ser egentligt OK ud. Dog er de blevet ret meget mindre ;)

Ja så var det egentligt meningen der skulle være pics af dem, men mit cam løb lige tør for strøm... Batt. sidder i opladeren lige nu, så pics kommer meget snart

Men imens kan i jo få lov til at komme med gode idéer/meninger :)

Alle sammen
Billede

Mmmmm crystals... Eller støv ?
Billede

Endnu et
Billede

Den forhenværende største cubensis, nu med hvvide hår på hovedet og ned af skaftet ;)
Billede

Måske ikke så tydeligt på billedet, men det ser ikke godt ud forstørret i virkeligheden med det mug der

Mht. krystallerne har jeg fortørret dem, taget billeder, for derefter at smide de 4MB store billeder i bedste opløsning op på 115" projektor... Ode ligner krystaller utrolig meget, rombeformede nogen af dem, eller sådan krystal-agtige

Ku da være at man skulle ofre sig for videnskaben og prøve at æde dem og se hvad der sker ?

Mister de effekt ved at ligge i åbnet emballage ? HMindes at varme nedbryder psilocybinen, men de har ligget ret koldt (10-12°c)

Come on kloge svampe-kendere og giv jeres bud :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Hehe... De er godt nok kommet til at se nasty ud... Men held og lykke med eksperimentet :D

Det ligger mig godt nok meget fjernt at æde noget der er SÅ muggent, brunt og indskrumpet... Har sku svært nok ved at få de små psyller ned i forvejen.

Men man bør vel ofre alt for videnskaben :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

deXo-faN skrev:
Hehe... De er godt nok kommet til at se nasty ud... Men held og lykke med eksperimentet :D

Det ligger mig godt nok meget fjernt at æde noget der er SÅ muggent, brunt og indskrumpet... Har sku svært nok ved at få de små psyller ned i forvejen.

Men man bør vel ofre alt for videnskaben :lol:

Der er kun noget der ligner mug på 2 af dem, og 1/3 del af en anden

Afviger de meget fra tørrede cubensis's i almindelighed ?

Er der nogen der har close-up billeder af deres tørrede cubensis ?

Venter lige og ser hvad i svarer, og tænker det lidt igennem. Så må jeg evt. prøve dem i weekenden

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Nåmen nåmen nåmen...

Et par stykker viser tegn på mug, og ser ikke appetitligt ud...

Men nogle af de andre har ligesom nogle små hvide krystaller på overfladen, lidt ligesom trichomes på cannabis. I min tågede hjerne erindrer jeg svagt noget om psilocybinkrystaller, kunne det være psilocybin der sidder på ydersiden ?

De har ingen lugt, og ser egentligt OK ud. Dog er de blevet ret meget mindre ;)

Ja så var det egentligt meningen der skulle være pics af dem, men mit cam løb lige tør for strøm... Batt. sidder i opladeren lige nu, så pics kommer meget snart

Men imens kan i jo få lov til at komme med gode idéer/meninger :)

Måske ikke så tydeligt på billedet, men det ser ikke godt ud forstørret i virkeligheden med det mug der

Mht. krystallerne har jeg fortørret dem, taget billeder, for derefter at smide de 4MB store billeder i bedste opløsning op på 115" projektor... Ode ligner krystaller utrolig meget, rombeformede nogen af dem, eller sådan krystal-agtige

Ku da være at man skulle ofre sig for videnskaben og prøve at æde dem og se hvad der sker ?

Mister de effekt ved at ligge i åbnet emballage ? HMindes at varme nedbryder psilocybinen, men de har ligget ret koldt (10-12°c)

Come on kloge svampe-kendere og giv jeres bud :)

Først og fremmest vil jeg personligt fraråde dig at æde de svampe der.. De er så vidt jeg kan skue, både rådne og mugne.

Psilocybin nedbrydes ved en temperatur et godt stykke over kogepunktet. Jeg kan ikke huske det eksakte tal, men det er i hvert fald et godt stykke over 10-12 grader :wink:

Og til sidst, så kan vi godt fastslå at det ikke er krystaller på svampene. Krystaller fra hvad? Er ret sikker på det er en mugspore.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gaia skrev:
Xp3rt skrev:
Nåmen nåmen nåmen...

Et par godt stykke over kogepunktet. Jeg kan ikke huske det eksakte tal, men det er i hvert fald et godt stykke over 10-12 grader :wink:

Og til sidst, så kan vi godt fastslå at det ikke er krystaller på svampene. Krystaller fra hvad? Er ret sikker på det er en mugspore.

OK fint nok jeg tror bare jeg lader være, eller går ind og forærer dem til Anders Fjogh i stedet, han kunne godt trænge til det

Psilocybin-krystaller mente jeg. Et eller andet sted i min hjerne synes jeg jeg har læst noget om en der skrev noget á la "psil. udfældes på ydersiden" mht. til svampe, ikke ordret, men kan også bare være en der spurgte om det gjorde. Dunno, og lyder også ret usandsynligt

Så fuck det, manglen på tjald forvirrer min hjerne :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De ser mugne ud. Dem jeg fik fra samme forhandler som var halvmugne så også sådan ud efter en omgang ovntørring

Titel: ARGHHHH
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja bedre bliver det ikke... Den nye sending svampe ligger på posthuset, og nægter at modtage dem da de næppe har overlevet 21 dages transport :-/

Jeg ved ikke hvad forhandleren har tænkt sig, men det er fandme øv service...

Bestilte den første pakke 14. november, og nu er det den 14 februar... FANDME for dårligt !!!

3 mdr. er altså rimelig lang tid IMO

Nu har jeg skrevet til dem for Gud ved hvilken gang, så nu må vi se

Så tror ikke jeg kan anbefale forhandleren til nogen, med mindre det er med langtidsholdbare varer

Hmmmmprrrrrfffffffffffff

Senest rettet af Xpert 15 feb 2006 11:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Alle de gange jeg har bestilt svampe (eller andet) fra den butik du nævner, er det kommet overraskende hurtigt - efter 2 eller 3 dage. Det er så også sendt fra Tyskland, det har måske noget med at gøre.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvad med et 70% ethanol-ekstrakt?

Det burde da både trække alkaloiderne ud, og samtidigt dræbe evt. bakterier?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Hvad med et 70% ethanol-ekstrakt?

Det burde da både trække alkaloiderne ud, og samtidigt dræbe evt. bakterier?

Har jeg også tænkt på, da det er rimelig bakteriedræbende sådan noget ethanol...

Mener da også at jeg efterlyste en ekstraktopskrift til psilocybin/psilocin ?

Har 0,7L hospitalssprit 70%, mon ikke det kan bruges ?

Jeg søger lige lidt rundt efter en opskrift

Forhandleren har svaret hurtigt tilbage nu, og er meget opsat på at få det hele løst... Og de beklager at det tog 21 dage i stedet for 6 som efter sigende skulle være normalt...

Men en alternativ løsning er også indenfor rækkevidde... Nu må vi se

edit: Nu har jeg fundet en lille opskrift...

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... psilocybin

Efter hvad jeg lige har forstået så er det ligeudaf landevejen som hvis man skulle lave iso-nol ?

Uden at have læst en decideret opskrift, er fremgangsmåden nogen lig dette:

Knus emnet
Put i beholder eller lign.
Hæld finsprit over
Lad stå (xx antal min., dage, år ?)
Hæld spritten fra/filtrer
Lad fordampe
Indsaml det tilbæreværende materiale
Indtag

Eller er der nogen andre ting jeg skal gøre ?

Jeg leder videre, men imens er der jo nogen der kan, hvis de vil, svare på om jeg har gættet rigtigt :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Knus emnet
Hæld finsprit over
Lad fordampe
Indtag

Det lyder som måden at gøre det på... 70% er svjv mest desinficerende, så det ville være optimalt at bruge.
Du kunne jo sådan set også bare fortynde denatureret 93% husholdsningssprit ned til 70% i stedet for at bruge dit dejlige drikkeklare hospitalssprit. :)

Men... hvis du ikke har mulighed for at tørre smattet først, så vile jeg ikke anbefale dig at "pulverisere" (dvs. blende smattet).
Ikke mindst fordi at der stadig er vand i svampene, men også fordi at du bare vil ende med en klam grød som du vil finde umuligt at filtrere.
Så hellere lade det ubehandlede smat trække i opløsningen i nogle dage.

Det er nok også meget klogt at holde det væk fra lyskilder, så længe det er i opløsning, jeg tror ikke at alkaloiderne er særligt stabile overfor lys i opløsninger - men det er bare et gæt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Xp3rt skrev:
Knus emnet
Hæld finsprit over
Lad fordampe
Indtag

Det lyder som måden at gøre det på... 70% er svjv mest desinficerende, så det ville være optimalt at bruge.
Du kunne jo sådan set også bare fortynde denatureret 93% husholdsningssprit ned til 70% i stedet for at bruge dit dejlige drikkeklare hospitalssprit. :)

Men... hvis du ikke har mulighed for at tørre smattet først, så vile jeg ikke anbefale dig at "pulverisere" (dvs. blende smattet).
Ikke mindst fordi at der stadig er vand i svampene, men også fordi at du bare vil ende med en klam grød som du vil finde umuligt at filtrere.
Så hellere lade det ubehandlede smat trække i opløsningen i nogle dage.

Det er nok også meget klogt at holde det væk fra lyskilder, så længe det er i opløsning, jeg tror ikke at alkaloiderne er særligt stabile overfor lys i opløsninger - men det er bare et gæt.

Jo det er måske dumt at bruge hospisprit til det, da denatureringsmidlerne i denat. ethanol jo fordamper ved samme temp, så tror jeg ville være bedre

Hvorfor er 70% mere desinficerende end 93% ?

Derfor at hospitalsspritten er på 70%/vol ?

Smattet er ret tørt nu, som du kan se på billederne

Men hvor lang tid ville du sige jeg skulle lade det trække ?

Har søgt og søgt, men kunne kun finde syre/base udtræk af psilocybin og psilocin, og med methanol, men kan jeg ikke rigtig bruge til så meget, da det ikke er noget jeg gider bruge rigtig mange knaster på... Denat ethanol er jo nemt at få fat i ;)

Men hvis jeg nu lader det hele stå mørkt og køligt i 1 døgn i en lukket beholder, så burde det vel være fint nok ?

Hov kom lige til at tænke på noget, 70% ethanol, men hvad med vandindholdet ? Skal jeg så bare inddampe det eller hvad ? Efter hvad jeg er kommet frem til er psilocin/psilocybin ikke særlig glade for varme

Eller skal jeg så bare indtage 30% af xx cl vand i et shot ?

Lyder IMO som en OK idé

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Xp3rt skrev:

Det har vist noget med osmosen at gøre.
Cellemembraner er mere villige til at optage vand end alkohol, og ved lige præcis 30% vandindhold er de mest villige til at optage alkohol sammen med vandet...

Noget i den stil!

- Spørg en biologi-wanker! :P

Jeg ville nok lade dem trække i en uges tid, og evt. en gang til i et døgn eller to... Hvis du har haft tid til at lade dem ligge i så lang tid, så burde du også have tid til at vente på at sprit/vand fordamper ved stuetemperatur.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Xp3rt skrev:

Det har vist noget med osmosen at gøre.
Cellemembraner er mere villige til at optage vand end alkohol, og ved lige præcis 30% vandindhold er de mest villige til at optage alkohol sammen med vandet...

Noget i den stil!

- Spørg en biologi-wanker! :P

Det er sku da også rigtigt... Vidste jeg egentligt godt... Ikke de eksakte %'er, men man havde da selvf. om ethanol i 10. klasse i fysik/kemi dengang ;)

Men jeg synes min krop optager 93% ehtanol rigtig godt alligevel ;)

Dog er det lidt hårdt at trække vejret, og nok ikke særlig sundt. 70% kan man lige klare, selvom det smager grumt

/edit: Nå forsøget med ethanoludtræk bliver ikke lige foreløbig, jeg har nemlig smidt svampene ud... :? Havde jeg glemt

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
70 % hospitals sprit er denatureret med , ipa normalt , så jeg ville nok ikke drikke det :)
men til ekstrakt er det fint da ipaen vil fordampe fint.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hyene skrev:
70 % hospitals sprit er denatureret med , ipa normalt , så jeg ville nok ikke drikke det :)
men til ekstrakt er det fint da ipaen vil fordampe fint.

Er du sikker på det ?

Har nemlig drukket en del af det :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
det står på etiketen vis det er men i de afdelinger jeg har opholdt mig på . på hospitaler har der været ipa i :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]