Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Triprapporter skadelige for unge ?
Ja 7%  7%  [ 5 ]
Nej 63%  63%  [ 42 ]
Ved ikke 1%  1%  [ 1 ]
Kommer an på... (skriv indlæg) 9%  9%  [ 6 ]
Skyd Anders Fjogh 19%  19%  [ 13 ]
Afgivne stemmer : 67
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Vil også gå under "nej"-fanen.

Det hører dog med til det at folk nemt misforstår et psykedelisk stofs potentiale - Før jeg bevægede mig ud i at prøve de forskellige stoffer, havde jeg jo hørt nogle helt fantastiske historier om især LSD og svampe, hvor folk kommer i andre verdener, dimensioner og ser ting som jeg opfattede som hallucinationer, fremfor visions.

Når folk så har disse historier i baghovedet, bliver man formentlig let skuffet, jeg ved jeg gjorde, da jeg første gang kastede mig ud i svampe, og ikke oplevede en skid andet end en smule ændring i tankegangen, og en svag lysændring, trods de 2,5 gram mexicanske. Dette kan måske give den folk den fejlfortolkning at de er "resistente", og derfor begiver sig ud i en endnu sindssygere dosis, og pludselig bliver taget groft i røven...

Deri ligger faren ved hovedsageligt at læse de "vilde" rapporter, som jo naturligt nok er de mest spændende.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja underligt nok har jeg også svaret nej...

Triprapporter er fortællinger fra et trip, ligesom en fortælling om en rejse til Egypten, dog med et andet emne og indhold. Men vi er i vores frie ret til at skrive hvad det passer os. Og ingengang det at være påvirket er ulovligt i DK (hvis man ikke betjener farlige maskiner eller køretøjer, flyver etc.), så hvad fanden skulle de have imod det ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Jeg stemte ja . , selvfølgelig ikk direkte skadelige . , men jeg fik da mere lyst til at spise kiks efter jeg havde læst nogle af triprapporterne . , kan selvfølgelig ikk generalisere ud fra min egen oplevelse , men de kan da umuligt være gavnende .

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Selvfølgelig kan en triprapport ikke være skadelig i sig selv. Det er et stykke information og indeholder per definition et misbrugspotentiale, men det afhænger alt sammen af modtageren. Om vi så havde en for dummies-guide der beskrev hvordan man lettest og mest effektivt blæser hjernen ud på sig selv med et skydevåben, ville det stadig ikke være vores ansvar.
Folk er frie til at træffe de beslutninger de finder forsvarlige og skulle nogen ende med at tage livet af sig fordi de blindt følger anvisninger de har fundet på en internetside, ja så var deres gener nok alligevel ikke nået så langt her i verden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Halifaxxx skrev:
Selvfølgelig kan en triprapport ikke være skadelig i sig selv. Det er et stykke information og indeholder per definition et misbrugspotentiale, men det afhænger alt sammen af modtageren. Om vi så havde en for dummies-guide der beskrev hvordan man lettest og mest effektivt blæser hjernen ud på sig selv med et skydevåben, ville det stadig ikke være vores ansvar.

Enig med Halifaxxx.

Det handler meget om hvem der kigger på de rapporter. Os som er en del af dem på mange måder kan se igennem dem for fejl og andre upassende ting som er skrevet i uvidenhed af en tilfældig person. Mens andre udefra ikke helt kan se meningen og tror det er en side deres børn bliver trukket ind i osv. Propagana lignende tilstande. De ved ikke noget om psychedelia og hvorfor de triprapporter er der.

En bare lidt fastere moderering i fremtiden og af nuværende rapporter burde være rigeligt for at fjerne den værste heads.

Mvh Mikkel

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
kiksehoved skrev:
Jeg stemte ja . , selvfølgelig ikk direkte skadelige . , men jeg fik da mere lyst til at spise kiks efter jeg havde læst nogle af triprapporterne .

Det siger vist mere om dig, end om vores triprapporter.

kiksehoved skrev:
kan selvfølgelig ikk generalisere ud fra min egen oplevelse , men de kan da umuligt være gavnende .

Du er jo netop generaliserende med afslutningen på den sætning!?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Jeg tror det kommer lidt an på hvor man står.
Det er erowid og deres triprapporter der har givet mig reel viden om (skades)virkninger og et nuanceret syn på knark, men også hele min interesse for emnet.
Set herfra nedbringer HR uden tvivl dødeligheden blandt weekend-narkomaner, men det bringer nok også mængden af dem lidt op. Og det er nok det famillien Danmark fokuserer på.
Så jeg er faktisk lidt enig med Kiksehoved!
Og jeg har tænkt mig at holde både psy.dk og erowid ansvarlige hvis jeg en dag ryger på den lukkede :lol:

Titel:
Medlem

lallehat skrev:
Jeg tror det kommer lidt an på hvor man står.
Det er erowid og deres triprapporter der har givet mig reel viden om (skades)virkninger og et nuanceret syn på knark, men også hele min interesse for emnet.
Set herfra nedbringer HR uden tvivl dødeligheden blandt weekend-narkomaner, men det bringer nok også mængden af dem lidt op. Og det er nok det famillien Danmark fokuserer på.

Præcis det hvad jeg mente . ,

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
kiksehoved skrev:
Jeg stemte ja . , selvfølgelig ikk direkte skadelige . , men jeg fik da mere lyst til at spise kiks efter jeg havde læst nogle af triprapporterne .

Det siger vist mere om dig, end om vores triprapporter.

kiksehoved skrev:
kan selvfølgelig ikk generalisere ud fra min egen oplevelse , men de kan da umuligt være gavnende .

Du er jo netop generaliserende med afslutningen på den sætning!?

- Og jeg kan næsten garantere dig for at jeg ikk ville være den eneste , Er der ikk en stor chance for at de unge som læser rapporterne tænker "Wow, kæft kiks lyder fedt ! Skal vi ikk prøve det ?" .

- Fair nok , tænkte jeg vist ikke lige over da jeg skrev afslutningen på den sætning .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]