Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ecstasy
Junior medlem

Hejsa.. Jeg ville bare spørge dem der har taget Ecstasy hvadfor nogen nedture i får af det. Har selv taget rimelig meget af det og nogen gange får jeg det virkelig mærkeligt :( og tænker at jeg aldrig vil tage det mere. Men så når det bliver weekend så sker det igen :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Velkommen til!

Jeg vil vove at påstå, at jeg aldrig har fået nedtur af Ecstasy/MDMA, ej heller amfetamin. Dog kan jeg godt blive noget tom i hovedet, hvis jeg kører for længe, men en decideret nedtur er det absolut ikke.

Du kunne foreslås at starte på 5-HTP før og efter du tager kix/MDMA, det burde egentlig kunne klare det. Prøv at søge på det, det er omtalt her på siden.

Endvidere kunne det tænkes, du skulle holde større pauser imellem.

Kenneth.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Den bedste måde at undgå eller minimere nedture er at tage det sjældent, MAX 1 gang om måneden, helst sjældnere. Og så kun tage det én gang på en aften.

Techno-Boy, lyt til din krop, der er en grund til at du får det mærkeligt! Lad være med at tage det hver weekend, det er meget usundt og samtidigt mister stoffet sin "magi" lynhurtigt. Overvej om ikke det ville være bedre for dig at få en rigtig god oplevelse en 6 gange om året, istedet for en nogenlunde oplevelse hver weekend efterfulgt af en nedtur der bliver større og større hver gang. Du kan virkelig køre dig ned i et sort hul af depression hvis du bliver ved på den måde.

MVH
Drupe

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Du kunne foreslås at starte på 5-HTP før og efter du tager kix/MDMA, det burde egentlig kunne klare det. Prøv at søge på det, det er omtalt her på siden.

Ville nok være en god idé med 5-htp men en endnu bedre idé ville være liiige at trække den et par måneder uden MDMA..

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel: ..
Junior medlem
Brugeravatar

jeg får også nedture .. der går normalt et par dage.. det er ikke altid det sker, men nogle gange...

min måde at undgå er også at lade være med at tage noget (andet end en sjælen gang imellem), og hvis jeg tager noget så prøver jeg at følge harm reduction vejledningen, ihvertfal mht til 5HTP.

Titel: ecstasy
Junior medlem

Tak får jeres svar... Kunne godt være man lige skulle holde en pause med det.....

Forresten vil jeg bruge søgemaskinen til at finde ud af hvad 5-htp er!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, en pause er klart at anbefale. Kan du sige noget om, hvor ofte du tager det? Hver weekend eller hvordan? Jeg har selv haft en periode med heftig indtag af kix, hvilket ikke førte til depression men opfarenhed og "E-stød".

Tak, fordi du vælger at bruge søgemaskinen :P Grunden til, vi bitcher så meget med at folk skal bruge søgemaskinen, er, at mange (især nye...) har det med at stille spørgsmål, som har været diskuteret til ukendelighed, hvorfor der selvfølgelig ikke behøves en hel ny tråd om emnet.

Junior medlem

Det er snart 2 år siden jeg prøvede det første gang og efter der var det mest i perioder jeg gjorde det. Men efter julen har jeg næsten taget noget hver weekend mest Kiks, mere end jeg plejede at tage. Det er nok os der for jeg får det så mærkeligt :shock: Hvad mener du med E-stød :?: :roll:

Titel: Re: ecstasy
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Techno-Boy skrev:
Hvad mener du med E-stød :?:

Hypnogogia formentlig...tjek det på Wikipedia.org, hvis du er i tvivl om, hvad det er.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, bl.a. fik jeg "Hypnogogia," men jeg fik generelt stød i hele kroppen både i vågen tilstand (stød og flakkende syn) og under søvn (krampagtige stød gennem kroppen ifm. meget skumle drømme, meget ubehageligt!) - til tider slemmere end andre gange - men det var ikke for børn.

Junior medlem

Har været inde og læse om det og det får jeg os.. Her de sidste par dage lige inden jeg falder i søvn er det som om jeg drømmer men er stadig vågen og kan ikke røre mig, noget i stil med krampeanfald det vare i ca. 10 sekunder og så vågner jeg helt.. Det er noget af det mest ubehalige jeg har prøvet. Det sker op til flere gange inden jeg falder i søvn og det er meget væmmelige drømme....

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Åbyhigh - Århus - DK - Jorden - Mælkevejen - universet
hey..

hvad der angår nedture med MDMA eller andre stoffer vil jeg sige prøv at spise en masse chockolade... det udløser jo endorfiner (hormon der frembringer glæde) det burde vel hjælpe.. men jeg taler ikk af erfaring.. har aldrig selv fået nedtur af MDMA... så ved ikk SÅ meget om det...
men at holde en pause med stofferne er nok også en fin plan...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Psilocybin skrev:
hey..

hvad der angår nedture med MDMA eller andre stoffer vil jeg sige prøv at spise en masse chockolade... det udløser jo endorfiner (hormon der frembringer glæde) det burde vel hjælpe.. men jeg taler ikk af erfaring.. har aldrig selv fået nedtur af MDMA... så ved ikk SÅ meget om det...
men at holde en pause med stofferne er nok også en fin plan...

Hehe, jeg tror nu ikke at chokolade er istand til at rette op på serotonin underskud... 8)

Titel: Re: ecstasy
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Techno-Boy skrev:
Har været inde og læse om det og det får jeg os.. Her de sidste par dage lige inden jeg falder i søvn er det som om jeg drømmer men er stadig vågen og kan ikke røre mig, noget i stil med krampeanfald det vare i ca. 10 sekunder og så vågner jeg helt.. Det er noget af det mest ubehalige jeg har prøvet. Det sker op til flere gange inden jeg falder i søvn og det er meget væmmelige drømme....

Det bliver kun værre hvis du bliver ved med at tage ecstasy hver weekend. Stop med det, du ødelægger dig selv!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Har haft nedture pga kiks og amf . Men de kom først efter jeg var stoppet med det , men man må vel ta det sure med det søde . , Hvis man ikk vil ha' nedture skal man sq helt holde sig fra det . ,

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

kiksehoved skrev:
Har haft nedture pga kiks og amf . Men de kom først efter jeg var stoppet med det , men man må vel ta det sure med det søde . , Hvis man ikk vil ha' nedture skal man sq helt holde sig fra det . ,

Du lyder da godt nok som en klaphat hva'?
Tror du bare at en "nedtur" det er at man bare har det skidt i et par dage og så er det, det? At permanent skade ikke kan opstå?
Syntes jeg husker at du engang skrev du gik på efterskole, så måske du bare skulle vente med euforiserende stoffer til du er gammel nok?

Hvis man ikke vil have nedture skal man holde sig til kun at være påvirket sjældent eller aldrig og så når man endelig er påvirkerket, så følge de HR guidelines man har til rådighed. Det mindsker ihvertfald chancen for depressioner og nedture.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Ej helt ærligt ., hva med at læse mit indlæg ordentlig , inden du begynder at kalde mig en klaphat ? .

Selvfølgelig ved jeg godt at man kan få permanent skade af at ta' kiks, skrev jeg på nogen måde , at det gjorde man ikk i mit indlæg måske ??? Nej , det gjorde jeg vist ikk !!! . , Jeg skrev bare hvilken slags nedtur(e) JEG havde haft , hvilket også var det drengens spørgsmål gik ud på! Er jo ligesom forskelligt fra person til person hvilken nedtur man får ., !

- Og vente med at tage stoffer til jeg er gammel nok ?? Hva fanden vil det sige ?? " Så, nu er du 18 , nu er du gammel nok til at ødelægge din krop , eller helt slå dig selv ihjel ved at blir forgiftet af ecstasy " ? Der er sq da ingen alder hvor man er "gammel nok" til at tage stoffer . Det er klart mere fornuftigt at gøre det når man blir ældre , så man måske har lidt mere viden om emnet . Men man blir sq aldrig "gammel nok" ..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Nej, det handler nemlig ikke om alder, men om modenhed. Og man bør nok genoverveje om man bør tage stoffer, hvis man bare flyver derudaf med 180km/t uden at stoppe op efter hver tur og tænke over hvad man har erfaret. Plus at man ikke bør gøre det hver weekend. Som det er blevet nævnt før, så forsvinder det 'magiske' ved oplevelsen.

Og kan I så tale pænt til hinanden :)

Adjö

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Ved godt man ik må lave reklame, så undgår at nævne navnet.

Men kender en side (som jeg har haft stor glæde af) hvor man kan købe kosttilskud der hjælper til genopbygning af serotonin + andre artkler der er hjælpsomme mod de skadelige effekter ved Kex og andre stoffer.

Linket til sidenn findes her på Psy (håber ik jeg går over stregen med indlægget, ellers må I jo slette det)

/Vroon/

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
plejer bare at være sløv den følgende dag.. vågner gerne op igen senerepå aftenen...

men har andre prøvet at få små stød (ved ik om det er det som tidligere er beskrevet) igennem hovedet.. altså som om det ryster sindsygt hurtigt i 1 split sekund.. samme effekt som hvis man smider en stor fjeder.. og der kommer en lyd i samme stil som fjederen?? læste på wikipedia om "Hypnogogia" som der blev nævnt.. men synes ik dette beskriver det..

jeg får gerne de her "stød, rystelser, mærkeligheds ting" dagene efter jeg har været på k3x og går over efter nogen dage.. somme tider er de der ik.. men det er som lige i dagene efter..

håber det gav mening :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]