Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Hej,
Det er nu 5 dage siden jeg indtog 3 E piller, og de sidste 2 dage har
jeg været ramt af en frygteli depression..bliver irriteret og ked af de mindste ting..
Det var vedvarende hele dagen igår men idag er det gået fint både formiddag og eftermiddag men nu raser den igen?
Er det normalt eller hvad?
Har indtaget e 3 weekender i træk men de har været rimeli moderate doser.

Titel:
Dedikeret medlem

Prøv at søg da det har været diskuterret før.. med hensyn til dosering så læs MDMDA Harm reduction..

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis du har indtaget MDMA 3 weekender i træk er det da klart at du føler dig lidt nede med flaget.
Hold minimum et par måneders pause, tag gerne noget 5-htp et stykke tid hvis du ikke allerede gør det og læg for fremtiden længere tid imellem dine MDMA-sessioner.

Mvh Jonas!

Titel:
Junior medlem

ja jeg ved også godt at det er en mega dum ting at gøre, men det kan man jo altid sige bagefter, er bare lidt bange for det er vedvarende..
Og ja ved godt det er diskuteret før men kunne ikke finde noget emne om frygten om vedvarende depression..
det går vel over??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

giraffenklaus skrev:
ja jeg ved også godt at det er en mega dum ting at gøre, men det kan man jo altid sige bagefter, er bare lidt bange for det er vedvarende..
Og ja ved godt det er diskuteret før men kunne ikke finde noget emne om frygten om vedvarende depression..
det går vel over??

Der er intet som helst at være nervøs over på nuværende tidspunkt. Sådanne ting kan sagtens komme og gå en uges tid efter indtagelse af MDMA, amf, og andet i den dur. Vær lidt tålmodig, spis noget sund mad, du skal nok komme ovenpå indenfor max et par dage. Og tag så lige 4 uger uden stoffer, det har organismen som regel godt af.

Titel:
Junior medlem

Ja oki, ja det med at spise sundt det har jeg gjort en del ud af de sidste dage har også fået sovet en del og fået mig noget motion..
Hehe, nej ikke 4 uger, stopper helt..pga af fået dame osv derfor jeg lige ville brænde den af 2 weekender i træk og her sidste weekend kom en af mine gode venner og spurgte om jeg ville gøre det med ham for det var hans første gang og så blev det alligevel 3 weekender i træk..:D
men stopper helt nu..
Men tak for hjælpen drenge så kan jeg sove roligt i nat..

Titel:
Medlem

http://www.lundbeck.com/

de har svaret på alle dine problemer !! og også på mine da aktie kursen er nedad gående :D

Det er selvfølgelig lidt ondt at lave sjov med men vendt en mrd. uden store serotonin release (ingen stoffer), lånd en bog på biblioteket der hedder icd 10 den er den din egen læge ville bruge aligevel, kik under depresion, og du vil finde 10 spørgsmål hvis du kan svare ja til mere end (mener det er 6) så kan du godt forberede dig på et lundbeck besøg.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
gehena skrev:
http://www.lundbeck.com/

de har svaret på alle dine problemer !! og også på mine da aktie kursen er nedad gående :D

Det er selvfølgelig lidt ondt at lave sjov med men vendt en mrd. uden store serotonin release (ingen stoffer), lånd en bog på biblioteket der hedder icd 10 den er den din egen læge ville bruge aligevel, kik under depresion, og du vil finde 10 spørgsmål hvis du kan svare ja til mere end (mener det er 6) så kan du godt forberede dig på et lundbeck besøg.

Jep, så kan han blive statsautoriseret narkoman på stoffer der virker nøjagtigt som ecstasy, bare mildere og så 24 timer i døgnet! stort! :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Drupe skrev:
Jep, så kan han blive statsautoriseret narkoman på stoffer der virker nøjagtigt som ecstasy, bare mildere og så 24 timer i døgnet! stort! :roll:

SSRI'ere skulle mig bekendt ikke virke ligesom ecstasy selvom der har været visse individer der har påstået det.
Det tager jeg dog ikke mere seriøst end at der også er noget der ryger bananskræller og tror på Acathla den onde onde vampyrgud fra Buffy the vampire slayer.
Det er heller ikke en god ide at sammenligne et anti-depressivt middel og ecstasy da det vil kunne få en masse idioter til at indtage store mængder af det uden at kende konsekvenserne.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

drupe skrev: Jep, så kan han blive statsautoriseret narkoman på stoffer der virker nøjagtigt som ecstasy, bare mildere og så 24 timer i døgnet! stort!

Det første har du naturlig vis ret i det med statsautoriseret narkoman !!

Men mht. at SSRI skulle virke ligesom MDMA det er temlig langt ude, det frem går jo lige som af navnet, (dette er diskutere mange gange før) hvis du er i tvivl så spis en !! du bliver bare lidt træt og lidt ligeglad der er bestemt ingen eufori forbundet med cipramil, criprelex, fontex og hvad de allesammen hedder.

Men når jeg skriver som jeg gør er det fordi jeg ved hvordan det forgår mht. dianogstisering, og at man sansynligvis vil få tilbudt en SSRI. det er da også meget fornuftigt, da det vil hjælpe den pågældende til at få lagt en dæmper på f.eks. angsten osv. indtil serotoninen gendanner sig selv (eller det meste af den) det er vel mest fordi det er billiger end at tale men en psykolog.

Titel:
Medlem

til giraffenklaus: http://www.kvalidoc.dk/psykiatri/emner/ ... ssion.html

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil personligt fraråde Lundbeck's SSRI'er...
Især Cipralex - har selv været på vognen i 1½-2 måneder, og af alle de stoffer jeg nogensinde har taget, har det nok været det der har fucket mig mest op!

I indlægssedlen står der endda under bivirkninger: Depression, Selvmord.

Jeg endte i en passiv osteklokke-tilstand, og kunne hverken blive glad eller ked af det - faktisk står hele perioden lidt sløret for mig.
På trods af at jeg fik dem udskrevet mod panikangst, og ikke depression, endte det faktisk med at jeg blev direkte deprimeret af det lortemedicin!

Til gengæld er de geniale til MDMA HR, men som egentligt medikament - nej, tak!

5-HTP, sund kost, C- og B-vitaminer er hvad du har brug for!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Folk taler hele tiden om sund kost.

Et bud på sund kost ville i sammenhæng med MDMA indtagelse være masser af laks. Laks indeholder nemlig tryptofan (og andre gode sager) og har en indvirkning på serotonin og dopamin balancen. Desuden kan morgenmad bestående af havregryn med mælk, med banan milkshakes og tørrede dadler, som tilbehør, anbefales, da de alle indeholder rimelige mængder af tryptophan.

Kalkun skulle efter sigende også indeholder betydelige mængder tryptophan, men det lader sig ikke så nemt optage i menneskekroppen fordi det er fanget i proteiner?!?!

http://en.wikipedia.org/wiki/Tryptophan

En laksefilét på 159 gram indeholer 33.8 mg tryptofan (serotonin precursor) og 1141 mg tyrosin (dopamin precursur).

http://www.nutritiondata.com/facts-B00001-01c216i.html

Nogen mener at det ikke har en skid effekt på neurokemien, mens andre sværger til det. Om alle omstændigheder kan det ikke skade at spise de ovennævnte fødevarer.

Mvh
Ash

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

gehena & smølf >>
MDMA øger serotoninkoncentrationen mellem synapserne voldsomt i nogle timer. SSRI'er øger serotoninkoncentrationen mellem synapserne moderat 24/7. Ikke så meget at man bliver decideret euforisk, men det giver stadig et humørløft. Det er det jeg mener.
Der er også en del ligheder i de to stoffers bivirkningsprofil.

Jeg kan ikke se at det ene skulle være bedre end det andet, man er på stoffer uanset hvilket af de to stoffer man tager. Det er min holdning, og jeg er godt klar over at den går imod lægemiddelindustrien og de fleste lægers holdning. Til gengæld er det logisk :P

Titel:
Medlem

bivirkninger:
# Der ses oftest bivirkninger i form af træthed, øget svedtendens, seksuelle forstyrrelser, kvalme, angst og nervøsitet.

# Sjældnere ses hovedpine, opkastninger, mundtørhed og hudkløe.
(fra fontex)

øhh jeg tror det vil være muligt at finde mindst 500 midler med samme bivirknings beskrivelse.

panodil har også en moderat smertestillende virkning men jeg tror stadig gutterne inde forand kirken ville foretrække morfin !

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Det er ikke muligt at gøre sig den sammenligning med ecstasy og ssri'er, det er to forskellige stoffer, ja så langt er vi enige, men mdma, øger som sagt serotoninniveauvet ganske pludseligt, og ssri gør det mere "jævnt". på den måde undgår du de store udsving i humøret. og derfor sandsynligvis også depressionen, medmindre, du altså får nedtur på af dit "fladtrykte" humør. hvis din netur holder ved, vil jeg anbefale dig at indtage et hypericum perforatum (prikbladet perikon) preperat. det har på mig virket ganske løftende på mit humør, og jeg er blevet i stand til at sove om natten. har indtil nu ikke oplevet nogen alvorlige bivirkninger, men man skal nok være lidt forsigtig med indtagelse af euforiserende stoffer sammen med perikon, da der muliogvis kan opstå farlige komplikationer.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

gehena skrev:
bivirkninger:
# Der ses oftest bivirkninger i form af træthed, øget svedtendens, seksuelle forstyrrelser, kvalme, angst og nervøsitet.

MDMA giver også øget svedtendens (bl.a. svedige håndflader), gør det svært at opnå orgasme, kan give kvalme i høje doser og kan udløse (panik)angst. Ligheden er rimeligt slående.

gehena skrev:
øhh jeg tror det vil være muligt at finde mindst 500 midler med samme bivirknings beskrivelse.

panodil har også en moderat smertestillende virkning men jeg tror stadig gutterne inde forand kirken ville foretrække morfin !

Du forstår ikke hvad jeg mener. SSRI'er og MDMA påvirker det samme system i hjernen. Panodil og morfin virker ikke ens i hjernen, og har heller ikke de samme bivirkninger så jeg forstår ikke hvor du vil hen med dét eksempel. Men spis du bare løs af dine SSRI'er mens du fortsat bruger en masse energi på at insistere på at det overhovedet ikke kan sammenlignes med ecstasy, fordi det firma du stoler så meget på siger det.

Titel:
Medlem

drupe:
Jeg siger ikke som jeg gør, fordi jeg syntes det er fedt med ssri osv. Jeg siger, at det er hvad lægen vil give, og det er det du får med 80% sikkerhed for, hvis du kommer med depression symtomer, så er der måske ca 15% chance for, at man får et naSSa præperat og tilsidst er der selvfølgelig de 4% mulighed for, at du kan få en psykiater og ca. 1% chance for en psykolog. (tal som simpel arbejds erfaring siger mig.)

Desuden så prøver jeg forgæves at mane dit, "ssri og mdma er det samme" til jorden i håb om at folk ikke begynder at æde fontex i håb om at få en mdma rus.

Hvis du har en hjemme gjort opfattelse af at ssri og mdma er det samme så er det jo nok det jeg prøver at antyde mellem linierne, i sammen ligning mellem pernodil og morfin. åbenbart ikke klart nok sorry.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

SSRI'er om MDMA er ikke det samme. Stofferne har samme virkningsmekanismer i hjernen. That's my point.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Drupe skrev:
Stofferne har samme virkningsmekanismer i hjernen.

Det har de mig bekendt heller ikke...MDMA virker frigivende på serotonin imens SSRI'er jo hæmmer genoptagelsen. Hvilket også ligger i navnet: Selective Serotonin Reuptake Inhibitor = Selektiv Serotonin Genoptagelses Hæmmer.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]