Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: supertex
Junior medlem

hej ville høre jer ad om i ved hvad præperatet hedder normalt har prøvet at søge på det men kan ikke finde supertex nogen steder og kan ikke huske hvad det hedder... ved i det måske 8)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Mener du ikke "Subutex"?

Titel:
Junior medlem

yep det var det jeg mente, har lige fundet ud af det fordi dem jeg kender siger supertex så er det jo ikke nemt...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
nej ok :)

Titel:
Junior medlem

HR

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/subutex.htm

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Subutex har buprenorphin som aktivt stof, og det bruges primært til som substitutionsmedicin til narkomaner. Stoffet har en lang række fordele ifhld. til metadon, og er derfor blevet drug of choice til behandling af lettere opiod-misbrug. Man kan godt få en rus ud af at tage Subutex, oftest foretrækker folk der ønsker rekreationel virkning at knuse en pille og insufflere (sniffe) en bane herfra.

Virkning er lettere opstemthed, døsighed og til tider kvalme. Folk har vidt forskellige meninger om hvorvidt det kan bruges til at lamme sig på, men de fleste er enige om, at præparatet ikke kan sidestilles med mere populære opioder som ketoganer, fentanyl og heroin.

Hvis man ønsker at indtage Subutex skal man først være sikker på hvorvidt det er en 2 eller 8 mg. pille man har fået fat i. Dosis for en førstegangs bruger bør ikke være højere end 0,1 mg. og det kan derfor være svært at kalkulere hvor lille stregen skal være.

Husk at uanset hvilket opiod man leger med, så risikerer man psykisk og fysisk afhængighed, hvilket kan medføre et væld af andre problemer.
Selvom jeg har inkluderet dosisforslag må dette indlæg ikke opfattes som en opfordring til at prøve stoffet. Dosisforslag er ydermere udelukkende baseret på min personlige opfattelse, og kan være genstand for uenighed. Jeg har blot forsøgt at komme med svar på ofte stillede spørgsmål, som jeg vurderer er relevante i forbindelse med indtagelse af Subutex.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]