Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Kanon...

Jeg synes, det er ret vigtigt, at vi lige får ensrettet de forskellige sider. Jeg synes, 2cb-skabelonen er lidt forvirrende og kan faktisk bedre lide GHBs, som fornuftigt nok starter med "Basal info."
Kan der blive taget en beslutning om en skabelon?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Som jeg ser det, bør man gøre en indsats for de mest stupide, lightergassniffende, ordblinde 5.-klasseselever:

* Jeg kan rigtig godt lide GHB-artiklens indhold, men jeg så hellere at den overholdt en af skabelonerne, da de er langt mere overskuelige.

* Hver sektion i artiklerne bør starte med det vigtigste. Om ikke andet, måske et en-linjes resume i kursiv?

* Der bør gøres en indsats for at specificere hvilke effekter der er normale, hvilke der er sjældne og hvilke der opstår ved længere tids misbrug. Evt. ved hjælp af typografi, som på http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Me ... s_virkning

* Jeg kan ikke se noget galt i at artikler starter som erowid-oversættelser. Hvis bare de ikke indholder misinformation og/eller copyrigtbrud, kan man jo altid gøre dem mere letlæselige og rette dem til.

Det er bare min mening :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
* Alt nørdekemi flyttes ned i bunden, hvor det hører til (no offence, men det er irrelevant ift. wiki'ens formål)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har nu ensrettet MDMA og GHB efter samme skabelon. Hvordan synes I, det fungerer?

Jeg synes, at det som står under "virkningsmekanismer" ved GHB skal skrives kortere og flyttes op under "Basal info." Så kan "virkningsmekanismer" forklare om neurokemien bag i stedet for.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]