Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 18:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
Xp3rt skrev:
X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:
Xp3rt skrev:
Underligt nok så havde jeg ikke den følelse af ændret tyngdekraft som jeg plejer at have, hvor jeg bliver trukket meget kraftigt bagud, som om tyngdekraften har vendt sig mig nord, men i stedet blev jeg trukket mod skærmen. Nogen andre der har haft det på samme måde mens de har taget salvia og TV kørte ?
Yep, kender det alt for godt.. Hvis der er en lyd\lys kilde foran mig er jeg altid ved smadre hovedet ned i mit stue bord.. Ellers plejer jeg at blive "trukket" til venstre..

Spændende, jeg plejer altid at blive trukket bagud, ret kraftigt... Hehe

Opråb!

Kom lige til at tænke på noget. Sidder på en 20480/20480 linje lige nu, og har filmen på en HD, så hvis der er nogen der sidder med en hurtig forbindelse og kan lægge den op, så skynd jer at kontakte mig så kan vi sikkert ordne noget med lidt hurtig overførsel...

Det vil tage ca. 11min (i stedet for 34 timer) hvis der ellers er frit på linjen, eller må jeg bare gå ind og logge de andre i firmaet af (er co-sysadmin ;))

Men så skal i være hurtige, for jeg skal hente tjald, har ikke røget i mange mange dage nu... :)

Ellers kan det evt. lade sig gøre i morgen, så kan jeg også lige have tid til at lave en mere download-venlig version end denne... Må vi lige finde udaf hvis det er

Går nok snart hjem, og som sagt intet net hjemme, så hvis jeg ikke er online (tjek i bunden af forum) så svarer jeg først i morgen (torsdag)

Titel: Xp3rt
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Xp3rt. >

Jeg har masser af plads på min server til filmen. Sender dig lige en pm så kan vi finde ud af det.

Har også selv optaget dem, men kun på bånd. Tænkte også på at ligge den op. Men hvis du allerde har den i avi eller mpeg så er det jo fedt.

PM your way.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
Vil osse meget gerne have fingrene i en kopi... skriver lige en PM

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dextrose skrev:
Bare sådan af nysgerrighed... hvorfor skriver du DVD med et lille v ?

Hvis du har rippet til 720x576, burde du deinterlace og resize til f.eks. 640x480 hvis det er til Xvid/Divx...

VirtualDubMod er et herligt lille freeware program der kan den slags ting - hvis man syntes at Adobe Premiere er en lige lovlig tung (og dyr) dame at danse med.

Det er VirtualDob jeg bruger til at "lege med filerne" :)

Jeg har desværre ikke rippet i 720x576 men i 320x240... Plejede jeg da jeg kørte uden komprimering

Så desværre er den nede lav opløsning

Gammel vane med at skrive DvD som egentligt er forkert, så fremover, DVD

Til alle: Blev lidt i tvivl om nogen troede at det var en afspillelig DVD med menu og det hele til at smide i DVD afspilleren under fjerneren, men tror ikke at det vil se særlig pænt ud med 320x240 blæst op på et 32" fjernsyn. På 19" fladskærm ser det ikke særlig flot ud i full screen

Beklager hvis der er nogen der har fået den opfattelse, men det var bare til computeren. Derudover så fylder den 687MB så jeg smider den op et sted

Men før det skal jeg lige have løst problemet med skæv lyd/billede. Det var helt groteskt i går, nu er det en meget lille forsinkelse som dog er irriterende at se på

Jeg roder normalt ikke med compression af video, selv mine DVD-rips ligger stadigvæk i RAW. Har ikke lige sat mig ind i de forskellige compressionsformer samt div. codecs, men det kommer vel alt sammen

Et lille billede af filmen som den kører på computeren

http://peecee.dk/?id=29763&noresize=yes

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Er der nogen muligheder for en torrent? Så godt programmet, men er megainteresseret i at ha det liggende... Skal nok seede uhæmmet, hvis det bliver til noget, men sidder desværre kun på en røv-connection. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var en rigtig fed udsendelse og jeg syntes virkelig at den skal være tilgængelig for dem som vil hente den.

Torrent og Emule er begge gode ideer. Men det tager alt for lang tid at få den spredt på den måde. især fra en 128kbit adsl forbindelse.

Har snakket med Xp3rt over pm og jeg er 100% sikker på at videon ligger på en http server så alle kan hente den inden for at par dage max.

har 490gb transfer til overs i denne md og 500gb i næste md.

hvis filen fylder 1.7gb så kan de fleste nå at hente den i den her md før jeg løber tør og resten må se vente til den 1.ste

Glæder mig til at se den igen. Fik kun set den sidste halve time.

Udsendelsen vil med garanti også blive genudsendt på et eller andet tidspunkt. Tjek den her side om et en uges tid så er den nok programlagt.
http://www.dr.dk/DR2/Tematirsdag/index.htm

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er i gang med at uploade de 687MB som en lille prøve på forbindelsen, der er stadigvæk lidt problemer med lyd og billede, men jeg har lidt halvtravlt lige pt. på jobbet så har ikke lige tid til at rode så meget med det

Uploadhastigheden ligger på ca. 308-550KB/sek så der går nok ikke så lang tid

14:53 - 00:31:00 tilbage

Titel: Yes
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lækkert nok.

Glæder mig til at se den. Og du skal sgu ikke sige du ikke kan finde ud af det. Det går jo fint.

Mvh Mikkel

Titel: Re: Yes
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Lækkert nok.

Glæder mig til at se den. Og du skal sgu ikke sige du ikke kan finde ud af det. Det går jo fint.

Mvh Mikkel

Jeg sagde da heller ikke at jeg ikke kunne finde ud af det, jeg skrev bare at jeg var lidt halv-baske :twisted:

Forbindelsen til serveren er fin, og hvis der er nogen med en god forbindelse (f.eks. 10240/10240, 10Mbit) som har lyst til at se et preview af filmen så ligger den tilgængelig derinde. Måske DYSW kan smide et link ?

Den rigtige vers. kommer på et tidspunkt snart, men alle der er interesseret kan jo hente den vers. Evt kan man jo overleve at der er lidt forskel på billede og lyd, de er bare ikke 100% synkront :)

Downloadede det der lå på den før, nemlig 153MB på 1min og 20 sek eller 1,87MB/s

Midlertidig version - Download hvis du vil :)

http://kortlink.dk/2fhe

Senest rettet af Xpert 23 feb 2006 16:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:D :) :D Det skal man være engang imellem.

Syntes bare du skal lave en ny post med linket. Så slipper folk for at bladre og bladre for at komme til linket sidst i den her post.

Tilbage til høvlebænken.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg har skrevet en mail til DR, da de ofte ligger deres programmer ud på nettet, så alle kan se/gense dem. Får jeg svar om at det er blevet gjort, skriver jeg lige igen :wink:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@xp3rt:
Tak for linket og arbejdet med videoen. Jeg får lov til at hente med 2,1 mb/sec, ikke dårligt :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
AF en eller anden grund downloadet explorer kun 135kb af filen når jeg højreklikker og gemmer på compen.

Fejl?

Titel: Mmm
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cone > Du kan ikke højre klikke og gemme på den fil det er et redirect. ikke noget direkte download. Venstre klik og download normalt.

Men selvom jeg gør det får jeg dog kun 71mb ned,. men WMP nægter at køre den. Men det er jo hvad der sker. Nogle gange går der bare totalt ged i encoding af filer og så må man bare starte helt forfra. :roll:

Mvh Mikkel

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Den virker fint her. Kvaliteten er ikke HD, men det er helt fint, og så kan udsendelsen være på en enkelt cd.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jespar: Nice.. :P

Sidder på en 20Mbit men fik kun lov til at hente med 1,87 tror der er nogen der brugte den på det tidspunkt :)

c0ne: Hmmm underligt. Prøv bare at klikke på linket og dload

Alle:

Prøv at downloade denne fil og fortæl om det er acceptabelt, for så går jeg i gang med at encode med det samme :)

Download

Senest rettet af Xpert 23 feb 2006 17:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fedt nok.

Så må det bare være en fejl. Downloader igen.

Titel: Re: Mmm
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Cone > Du kan ikke højre klikke og gemme på den fil det er et redirect. ikke noget direkte download. Venstre klik og download normalt.

Men selvom jeg gør det får jeg dog kun 71mb ned,. men WMP nægter at køre den. Men det er jo hvad der sker. Nogle gange går der bare totalt ged i encoding af filer og så må man bare starte helt forfra. :roll:

Mvh Mikkel

Som jeg har skrevet i en PM (og som andre også godt kunne få at vide ;)) så skal man bruge DivX codec til at afspille den. Lægger også lige DivX installer op på serveren og smider link

To sek :)

/Edit:

Here you go, dobbeltklik, next next next osv... Og kør i din foretrukne mediaspiller

DivX 5.0 Pro

Senest rettet af Xpert 23 feb 2006 17:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Virker stadig ikke, men testen så god nok ud :)

Den downloader kun 135kb.. :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cOne > Hastigheden eller filen ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]