Jeg bliver sgu snart terrorist eller noget ... hvad fanden vil hun i vores eller dejlige by ... men her er så seneste fadæse fra vores "justits"-minister:
Alle slåfejl er mine - jeg er træt og skal i seng og gider ikke læse korrektur.
---
Urban, 28. februar 2006:Justitsministeren vil bekæmpe khatEfter et besøg i Århus-bydelen Gellerup vil Lene Espersen (K) se på strengere sanktioner for brug af rusmidlet khat
af Kirstine Lefevre Sckerl
Århus - Mødet med borgere fra Gellerup gav justitsminister Lene Espersen (K) flere gode ideer.
En af dem kan være at stramme straffen for brug af khat.
"Jeg forstår, at khat er et problem her, og det er et af de områder jeg først og fremmest vil se på", sagde Lene Espersen efter paneldebatten om kriminalitet i Gellerup.
Justitsministeren vil gå loven om euforiserende stoffer igennem, når hun vender tilbage til Christiansbrog for at se, om straffen kan strammes for personer, der er i besiddelse af khat.
Stoffet benyttes ofte i somaliske miljøet og er med til at give sociale problemer i området.
"Efter vores opfattelse er det er socialt mere end et medicinsk problem. Det har splittede familier i kølvandet", forklarer Lars Bro, chef for Nærpolitiet i Gellerup.
Han glæder sig over Lene Espersens udmelding.
"Det vil hjælpe det daglige arbejde. I dag er en bøde ikke en særlig betydningsfyld sanktion."
Lene Espersen håber, at en eventuel stramning vil give større kriminalpræventiv effekt.
krs@urban.dk---
JP Århus +, 28. februar 2006Mange vill tale med Lene Espersenaf Pernille Ammitzbøll
aarhusred@ktionen.dkEfter halvanden times debat på Gellerup Bibliotek var der mange debattører fra Gellerupområdet, der stadig havde noget at spørge justitsminister Lene Espersen (K) om.
Debatmødet i går var det sidste i møderækken "Snak med din minister". Integrationsministeren, socialministeren og familieministeren har tidligere aflagt Gellerup Bibliotek et besøg.
Emnet for dagens debatmøde var kriminalitet, og med i panelet var Lars Bro fra Nærpolitiet i Brabrand, Ikran Mohammad Layle, Fadi Kassem og Mohammed el-Zeinab.
Debattørerne kunne tale på baggrund af nye positive tal, der viser et markant fald i kriminaliteten i Gellerup-området. En udvikling, der er bedre end udviklingen på landsplan.
Flere af de fremmødte både unge, som gamle, fremhævede problematikken med stoffer som khat og hash, og de forlangte hårdere straffe for salg og besiddelse af disse stoffer.
"Vi skal slå hårdere til den for der er ingen tvivl om, at narkomener er startet med hash eller khat, så der skal vi være hårdere," indrømmede Lene Espersen.
peam
-----
AAAAAAAAHHHHHHHHHHRRRRRRRRRHGGGGGGGGGGGGG
GAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH
FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRRRRRGGGGGGGGGGGG
Skal vi også kriminalisere alkohol, bare fordi det også giver problemer.
Tror vi virkelig, at et forbud leder somalierne til at lade være: nej de får bare uværdig, forværret kriminalisering oven i deres sociale problemer.
Og NEJ Lene: hash (og khat sandsynligvis) er ikke gateway drugs. Fat det dog din uvidende, ....resten censureret da jeg er i bedre humør i dag
Og NEJ smølfer og Lene: jeres forbud virker IKKE kriminalpræventive. Giv dog for fanden folk hjælp, giv dem ansvar og en fremtid, der ser lys ud - så gider de sgu da ikke lamme sig hver dag for at holde livet ud.
Og undskyld men jeg har ingen tålmodighed i dag. (går lidt bedre nu)