Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
En af mine venner har, som emnetitlen antyder, lavet et tilnærmelsesvis apetitvækkende LSA-ekstrakt af ca. 960/omkring 29g såkaldte morning glory frø, nærmere betegnet Ipomea Tricolor, Heavenly Blue eller på dansk: Pragtsnerle! Frøene købte vi i et dansk supermarked. De blev i første omgang malet i peberkværn, dernæst lagt i en nonpolar opløsning - rensebenzin i ca. 1 time igennem hvilken, glasset hvor opløsningen var opvaret, blev rystet ca. hver 10'ende minut... Derefter blev opløsningen filtreret gennem et standard kaffefilter, lagt til tørring indtil fuldstændig lugtfrit, hvorefter massen atter blev lagt i glasset. Denne gang med polar væske, i form af isopropylalcohol. Heri lå det i knap 4 døgn - igen med rystning af glasset ofte, dog ikke helt hver 10'ende minut som før :? - På ny blev det filtreret, denne gang i -et lidt-grovere-masket-tefilter. Produktet blev da tørret i en varmluftovn indstillet på ca. 40-50ºc i ca 1 time... det foreløbige resultatet kan ses her:
Billede

Herefter skrabede han det så vidt muligt sammen, det ser nu således ud:
Billede

Da det stadig havde en dunst af isopropyl blev det foreløbigt lagt i skab til videre afdampning overdækket med staniol-papir.

Nu er spørgsmålet så hvorvidt, mere eller mindre, erfarne LSA-mennesker kan fortælle os om den hidtillige procedure er acceptabel, og endvidere hvorvidt vi bør indtage grejet så snart det ikke lugter mere, eller ej.

PS. Jeg er i skrivende stund stærkt beruset og har desuden røget farlig hash, så flamér mig ikke pga. eventuelle stave- og eller grammatik-fejl.

PPS. Har søgt, og har fundet poster i både dette forum og i visionære planter-forummet der omhandler samme emne så jeg beder mig undskyldt hvis jeg har postet forkert... Det er ikke min skyld, jeg er blå...

[Edit... Lidt efter] Billeder resized..

Senest rettet af Kong Burger 04 mar 2006 00:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
var det lige de mindste billeder du kunne finde?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

ja...

Vi har netop lige siddet og grinet af os selv... de burde nok være nedskaleret en smule..

Håber ikke din mor tæver dig for at bruge 400kb for meget dl på jeres stofa-flexrate.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kong Burger skrev:
Håber ikke din mor tæver dig for at bruge 400kb for meget dl på jeres stofa-flexrate.

Det gør bare indlægget uoverskueligt stort og træls at se på. men undskyld OT jeg blander mig udenom. :) held og lykke

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

thafreak skrev:
Det gør bare indlægget uoverskueligt stort og træls at se på. men undskyld OT jeg blander mig udenom. :) held og lykke

Fair nok... jeg er som sagt småstiv, men du har altså intet input til galskaben? vi æder lortet i aften lige meget hvad, men foretrækker at få go fra en kender..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg må tilstå at jeg ikke er den største ekspert men ud fra procedure og udseende vil jeg våge at påstå at i godt kan indtage det.

Jeg har selv prøvet en enkelt gang før hvor jeg spurgte mig til råds herinde, prøv at læse her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... highlight=

Jeg syntes stadig at jeg kunne lugte den polære væske - tror jeg det var - i lang tid efter, på trods af god tøring..

Alt hvad jeg lige kunne komme med, held og lykke..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Entheo skrev:
Jeg må tilstå at jeg ikke er den største ekspert men ud fra procedure og udseende vil jeg våge at påstå at i godt kan indtage det.

Jeg har selv prøvet en enkelt gang før hvor jeg spurgte mig til råds herinde, prøv at læse her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... highlight=

Jeg syntes stadig at jeg kunne lugte den polære væske - tror jeg det var - i lang tid efter, på trods af god tøring..

Alt hvad jeg lige kunne komme med, held og lykke..

Takker!
Ubegribeligt at jeg i min stener ikke har fundet den post med søgeren, men nuvel! der står jo en god del info, det meste ret nedslående, alle føler "noget" men de er ikke rigtig fucked. Det samme blev tilfældet for min ven: Han følte "noget"... Mest kvalme...
Mere data: Meget hash er blvet røget af testpersonen, alkohol drukket i rigelige mængder ligeså. Han har fastet det meste af 12 timer.

Han lagde ud med en 6.del af den samlede masse (ingen vejemaskine :cry: )

efter ca. en time konsumerede han samme mængde igen. Begge gange blev substansen indtaget oralt, pakket ind i J-papir.

Effekt: periodevis opstemthed, gradvist udskiftet med kvalme og senere opkast. De negative symptomer indtraf få minutter efter at anden pakke blev spist. Nuværende status af testperson 2 timer efter første pakke: Bader, har det stadig dårligt... Updates følger hvis der sker uventede forandringer.

Falaffel er bestilt til mavekur.

Billede

Update - 9 timer efter forsøg-start:

Der blev ikke oplevet nogen effekt der entydigt kunne sættes i forbindelse med LSA-ekstrakten. Da min ven var vel påvirket af alkohol, i forvejen, kan man ikke give ekstrakten hele skylden for maveondet, men han er dog ret sikker på at det spillede en rolle. Han kastede op en gang og havde uro og smerter i maven i nogle timer. Bong viste sig, mod forventnig, som ringe medicin, pizza virkede bedre. Ingen Psychedelisk virknig, kun let opstemthed som vi blev enige om ligesågodt kunne ha været selvfremkaldt i forventning om trippet.

Kan frøene mon være behandlet på en måde så alkaloid-niveau'et er på et minimum? Det er vel muligt at de kan tåle at blive lagt i polar væske og stadig bevare deres vækst-egenskaber?!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ærligt.. Men en anden gang vil jeg nok råde jeg til ikke at indtage andre ting og da slet ikke alkohol og tjald som minimere effekten i så høj grad..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
IPA er nok lige upolært nok... jeg vil anbefale methanol i stedet, og inddampning ved stuetemperatur, dvs. ingen varme!
Endnu bedre ville det måske være at bruge vodka, for derefter at indtage vodka/LSA-blandningen - det vil nok også være nemmere at måle op.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Entheo skrev:
Ærligt.. Men en anden gang vil jeg nok råde jeg til ikke at indtage andre ting og da slet ikke alkohol og tjald som minimere effekten i så høj grad..

Det kan der nok være noget om. Det skal dog lige siges at min kammerat har et rimelig tungt forbrug af ganja til hverdag, så hvis han havde undladt at ryge op til forsøget ville resultaterne nok ha snydt endnu mere, men at drikke sig fuld op til var måske ikke det mest hensigtsmæssige...

Dextrose skrev:
IPA er nok lige upolært nok... jeg vil anbefale methanol i stedet, og inddampning ved stuetemperatur, dvs. ingen varme!
Endnu bedre ville det måske være at bruge vodka, for derefter at indtage vodka/LSA-blandningen - det vil nok også være nemmere at måle op.

Jeg siger til min ven at varme er fy-fy... Han nævnte dog selv at have læst i div. guides at alt under 60º var fint!
Med vodkametoden, mener du så at man skal drikke det hele - altså med kuste frø?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kong Burger skrev:
Jeg siger til min ven at varme er fy-fy... Han nævnte dog selv at have læst i div. guides at alt under 60º var fint!
Med vodkametoden, mener du så at man skal drikke det hele - altså med kuste frø?

Nej, jeg mener at man skal drikke vodka/alkaloid-blandingen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Nej, jeg mener at man skal drikke vodka/alkaloid-blandingen.

Ok, klart nok... Jeg er lidt søndags-træg. tricket er jo selvfølgelig at trække alkaloiderne ud af frøene, så skal resterne naturligvis ikke frådes bagefter... Stenet :oops:

Tak for input, det kan være vi prøver med vodka næste gang, nu har han også fået fat i nogle frø der ser ud til at være lidt mere øko og det kan jo kun være godt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]