Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Atamon kan bruges som konserveringsmiddel i GHB, Jeg har bare ik ku finde noget info på dosering for dette. Er der nogen af jer der har nogen brugbare bud på hvor meget der skal tilsættes til eks 1 liter GHB ?..

ARK

Titel:
Medlem
Brugeravatar

på flasken står der: ½ tsk pr. L sødet saft...

så det må vel være det, måske lidt mere for at være sikker :-)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hvad er koncentrationen af opløsningen?
Hvis koncentrationen er +100g/l , er jeg intuitivt næsten overbevist om at intet uønsket kan gro i suppen!
Kanske man skulle lave en growth promotion test på udvalgte koncentrationer og salttolerante organismer? :)

Titel:
Medlem

Black Rhino : koncentrationen af opløsningen er 1,5g , Måske andre konserveringsmiddeler var at fortrække ?.. Jeg mener Atamon fungere jo bedst i et surt milijø med en PH på under 6, hvor GHBén er på lige godt 7,5

Titel:
Moderator
Brugeravatar

ARK skrev:
Black Rhino : koncentrationen af opløsningen er 1,5g , Måske andre konserveringsmiddeler var at fortrække ?.. Jeg mener Atamon fungere jo bedst i et surt milijø med en PH på under 6, hvor GHBén er på lige godt 7,5

Du har angivet en absolut mængde i stedet for en koncentration.
Hvad er koncentrationen på opløsningen?

Jeg ved ikke meget om benzoesyres konserverende effekt afhængigt af pH, men det er korrekt at syren "virker" bedst på syreform( hvis den da overhovedet virker som syrerest??? ), altså ved lavere pH!

Titel:
Medlem

My bad. Det gik lidt hurdigt, den er på 300g / L

Titel:
Moderator
Brugeravatar

ARK skrev:
My bad. Det gik lidt hurdigt, den er på 300g / L

No probs then. Jeg vil æde min gamle syd-vest på, at der ikke kan vokse noget i en så stærk opløsning med en så lav vandaktivitet :wink:

Edit: Jeg formoder at du har en Na-GHB opløsning?

Titel:
Medlem

Black Rhino : okay cool.. :wink: , Ja det er Na-GHb.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
No probs then. Jeg vil æde min gamle syd-vest på, at der ikke kan vokse noget i en så stærk opløsning med en så lav vandaktivitet Wink

Velbekomme. Jeg har flere gange oplevet at der er kommet "alger" eller hvad det nu er for nogle slags ansamlinger i en koncentration der var 200g/l. Men jeg tror nu at der ikke sker det store ved at drikke det selvom der er snask i.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvad med så at anvende svovlsulfid til konsevereing istedet for. der anvendes til vin og kan købes i matas for næsten ingen penge (15 kr for 10g)

ved ikke lige noget om det kan konsevere i basisk opløsning..!

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg tror snasket er affald fra NaOH´en teknisk ren NaOH er ikke ren

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
TT skrev:
jeg tror snasket er affald fra NaOH´en teknisk ren NaOH er ikke ren

Da ikke, hvis det er noget der ikke har været der fra starten.
Kunne godt tyde på en form for mikroorganismer.

Titel:
Moderator

Så vidt jeg ved, laver man en stærk NaOH opløsning, og tilføjer GBL´en.
kan mikroorganismer tåle en ph på 14?
Ellers skal forureningen komme fra GBL´en

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg håber sørme ikke at din GHB har en pH på 14, for så ville dit spiserør nok være i en sørgelig tilstand.

Jeg er overbevist om at manden taler om "alger/ansamlinger" som er opstået i opløsningen efter flere uger/måneder.

Titel:
Moderator

Selvfølgelig er endte Na-GHB-opløsning ikke med pH 14, men NaOH-opløsningen er, inden tilsætningen af den ækvimolære mængde GBL.
Og da processen er exoterm, koger den let, ved tilsætningen af GBL..
jeg brokker mig fordi jeg engang så dette algefænomen i en dunk, som aldrig havde været åbnet, og desuden har set det i alt GHB, som ikke just har været omrystet

Titel:
Medlem

GHBén har en PH på lige godt 7,5 , Jeg har svært ved at forestille mig forurening i pure lab grad GBL, Måske i det man kan destilere fra forskelige ting der har et indhold af GBL.

Dex : Lige præsis lige det jeg mente, Men vis Atamon nu ik vil virke, hvad så med en oprensning via aktivt kul ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Citat:
No probs then. Jeg vil æde min gamle syd-vest på, at der ikke kan vokse noget i en så stærk opløsning med en så lav vandaktivitet Wink

Velbekomme. Jeg har flere gange oplevet at der er kommet "alger" eller hvad det nu er for nogle slags ansamlinger i en koncentration der var 200g/l. Men jeg tror nu at der ikke sker det store ved at drikke det selvom der er snask i.

Mvh.

Hvad farve var det?

Hvis det var brunt, er jeg ret sikker på at det er noget der stammer fra NaOH'en som bruges i produktionen. Det kan i reglen ikke ses før flasken har stået urørt i mange dage, da der ofte er så lidt at det tager tid før det lægger sig nederst i væsken. Det kan heldigvis fjernes let ved hjælp af et kaffefilter.

Jeg tror også det er det TT taler om.

ARK: Prøv kaffefilteret i første omgang, aktivt kul virker sandsynligvis også, men jeg tror ikke det er nødvendigt.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Hvad farve var det?

Hvis det var brunt, er jeg ret sikker på at det er noget der stammer fra NaOH'en som bruges i produktionen. Det kan i reglen ikke ses før flasken har stået urørt i mange dage, da der ofte er så lidt at det tager tid før det lægger sig nederst i væsken. Det kan heldigvis fjernes let ved hjælp af et kaffefilter.

Det var klart indtil der blev tilsat en smule grøn frugtfarve så man ikke tog fejl af det. Har godt nok aldrig set brunt GHB.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Citat:
Hvad farve var det?

Det var klart indtil der blev tilsat en smule grøn frugtfarve så man ikke tog fejl af det. Har godt nok aldrig set brunt GHB.

Jeg mener selvfølgelig de ansamlinger du nævner, ikke GHB'en. Og lå de(ansamlingerne, ikke GHB'en) øverst, eller nede i væsken?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Ansamlingerne var også klare og lå i midten. Det er altså bare den slags alger der kommer i vand når det står for længe. Jeg tror ikke det har noget at gøre med GHB'en, men mere det vand det er blandet med.

Mvh.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]