Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 02:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
ER GBL LOVLIGT I DANMMARK

Tjek - http://66.249.93.104/search?q=cache:4XL ... e:dk&hl=da

("GBL er et vigtigt stof for industrien, hvorfor der ikke er politisk vilje til at forbyde GBL")

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Troll skrev:
ER GBL LOVLIGT I DANMMARK

Tjek - http://66.249.93.104/search?q=cache:4XL ... e:dk&hl=da

("GBL er et vigtigt stof for industrien, hvorfor der ikke er politisk vilje til at forbyde GBL")

Ret uhyggeligt at se dødstallene på AIDS stige hvert 10. sekund :cry:

Men sygt nok alligevel at der er så mange børn dernede :shock:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Det er da værre at der dør et barn hvert tredje sekund af en sygdom man godt kan kurere...

Titel:
Junior medlem

Hvis man nu sku falde over en dunk gbl til indistruelt brug, kan man så indtage det i den form det er i beholderen eller skal man bearbejde det på nogen måde først og hvad med dosseringen er det omtrent det samme som ved ghb?? :shock:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
mass skrev:
Hvis man nu sku falde over en dunk gbl til indistruelt brug, kan man så indtage det i den form det er i beholderen eller skal man bearbejde det på nogen måde først og hvad med dosseringen er det omtrent det samme som ved ghb?? :shock:

Det kommer an på hvilken form for industriel brug GBL'en er til... Det skal være ret rent før jeg ville overveje at indtage det.
Man KAN godt indtage GBL rent, men det smager meget ubehageligt, og kan være hårdt ved slimhinderne fordi det har en meget affedtende effekt.
Nu ved jeg ikke hvordan du får din GHB, men hvis du måler doseringen i f.eks. "hættefuld", er det ikke det samme for GBL. GHB er en opløsning i vand, mens GBL er et rent stof. Koncentrationen af GHB kan svinge meget, men ligger typisk i størrelsesordenen 2 g/10 ml. Densiteten af GBL er 1,114 g/ml, så 1 ml = 1,12 g. Altså, hvor man typisk skal afmåle 10 ml for at få 2 gram GHB, skal man kun afmåle 1,8 ml for at få 2 gram GBL. Desuden er GBL grammæssigt stærkere end GHB fordi den ikke er på saltform med natrium eller kalium.
126.087 g/mol / 86.09 g/mol = 1,46 X stærkere end Na-GHB pr. gram
142.196 g/mol / 86,09 g/mol = 1,65 X stærkere end K-GHB pr. gram
De fleste ville nok foretrække at lave det om til GHB inden indtagelse. Du kan finde procedurer til dette på f.eks. http://www.lycaeum.org .

Senest rettet af Prometheus 29 mar 2006 14:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Prom: Jeg ved, at du ved, hvad du snakker om :)
Men densiteten på en ~ren GBL er ca. 1,12 g/ml (25°C), hvilket nok bør tages i betragtning i visse tilfælde.

Vh

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
CannaChem skrev:
Prom: Jeg ved, at du ved, hvad du snakker om :)
Men densiteten på en ~ren GBL er ca. 1,12 g/ml (25°C), hvilket nok bør tages i betragtning i visse tilfælde.

Vh

:oops: Utilgiveligt. Må have tænkt på 1,4-butandiol. Jeg retter hurtigt i min post.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]