Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: propal?
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Hey har lige et lille spørgsmål....

er kommet i besiddelse af en pakke propal som bruges Mod hjerterytme-forstyrrelser og nedsætter blodtrykket!

Ville lige høre om de kunne bruges til at få ens hjerte til at slå mere normalt og gøre at man falder nemmere i søvn...?!

Ved godt dette er et læge recept og helst skal bruges til formålet så vil os bare lige forhøre mig om de kunne bruges...!

Hvis disse kan bruges hvor mange mg. skal så indtages og er der nogen særlige forholdregler jeg skal huske?

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis du synes, dit hjerte ikke slår helt normalt, så tag da for satan at gå til læge! Jeg er ikke farmakologisk kompetent, men jeg synes eddermame, det lyder for idiotisk at begynde at lege med medicin, som har indflydelse på ens hjerterytme!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
DOH!! min fejl kom lige til at slette lidt af mit topic...

Altså efter en dag på evt. amf eller coke!

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, så beklager jeg selvfølgelig min harskhed, men jeg synes stadig, det lyder som en rigtig dårlig ide.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg kender ikke stoffet, men der findes mange andre alternativer: melatonin, GHB, DZP, f.eks.
jeg syntes heller ikke det er en super idé at spise de piller - ved du hvad de indeholder?
Jeg har læst her på boardet at beta-blokere skulle være effektive til at søvndysse sig selv, efter en tur på amfetamin, dette giver også mening, da adrenalin receptorerne blokeres, og den forøgede stand af adrenalin derfor ikke har effekt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Propal er en beta-bloker

LMK skrev:
Adrenergt non-selektivt β-receptorblokerende middel uden egenstimulerende ("intrinsic") sympatomimetisk effekt og med nogen membranstabiliserende virkning.

Titel:
Junior medlem

Jeg syntes ikke at det havde nogen beroligende virkning.

Jeg fik det som forbyggende mod Horton's Hovedpine (Klyngehovedpine) og det hjalp det da på.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Suspekt>Beta-blokkere som Propal KAN bruges ret effektivt til at sænke pulsen efter en hård nat på stimulanser. Det mindsker dog kun "stressraten", og virker ikke decideret søvnfremkaldende ligesom f.eks. Valium, nitrazepam og andre benzodiazepiner.
Du kan selv bruge Lægemiddelkataloget (http://www.lmk.dk) til at slå danske farmaceutiske præparater op. Her er information om Propal: LMK om Propal
Som du kan se, er Propal et depotpræparat. Det betyder at lægemidlet bliver afgivet langsomt og kontinuert over ca. 12 timer. Dette er effektivt hvis man anvender det som blodtrykssænkende præparat, men meget ineffektivt hvis man vil bruge det til at kunne slappe af efter en nat på amf. Man kan eventuelt knuse granulatet i en kapsel godt og indtage det. Stoffet er ret sikkert, og dosis er ikke specielt kritisk; dog vil jeg anbefale at holde den til omtrent 40 mg. Det virker generelt blodtrykssænkende - hvis man har nogen form for problemer med den slags, skal man lade en læge om at vurdere hvilke midler med virkning på de systemer man skal tage.
Bemærk som anført tidligere at det ikke er noget man bliver basket ud af; man får bare en lidt bedre mulighed for at slappe af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]