Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 09:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Blev du skæv de første gange du inhalerede THC-holdig røg?
Ja 51%  51%  [ 49 ]
Nej 49%  49%  [ 48 ]
Afgivne stemmer : 97
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg gjorde ikke. Så vidt jeg husker kunne jeg ikke rigtig mærke noget som helst. Vi var et par stykker som røg pot på bong, og tredja gang vi røg skiftede vi til pibe, der kom gennembrudet og vi blev Mega skæve allesammen.

Så jeg har stemt nej.

Titel:
Jeg tror der er en meget simple løsning på om hvorvidt folk bliver skæve første gang de prøver at ryge, det handler om kvalitet vil jeg sige lige som alt andet.

Jeg er ret sikker på at lige meget om man er ny eller erfaren bruger, vil man reagere bedre med en go kvalitet. Jeg tror mange incl mig selv starter med at ryge standart crap, mest fordi man ikke ved hvad forskelen er og at det for mange er nemere at score et gram standart.

Jeg vil så sige at jeg blev yderst skæv første gang jeg indtog cannabis som kage da jeg var helt lille og så igen som 13 årig da jeg begyndte at ryge tjald kan jeg ikke mindes ikke at ha været skæv og den første gang jeg røg står stadig rimelig tydelig.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Jo, jeg blev skæv, men ikke på samme måde som jeg gør nu. Ikke at det er en dårligere måde nu, tværtimod.
Men første gang var på en schooljoint i en af mine venners have.
Kan huske at jeg fik det meget underligt, og de andre ville se film, men jeg ville hellere ligge på en sofa og fråde ca. 50 gulerøder i træk..
Syntes ikke man får "nok" udaf første gang til at danne sig et billede af hvordan det er at være skæv. Så jeg syntes først jeg blev fortrolig med 4-5 gang..
Så kunne man ligesom både være skæv og underlig, og tænke lidt normalt så man kunne finde udaf hvordan det egentlig var, og sætte andre ord på end "eeeeeeeeeeeej, hvor er jeg SKÆV!!!"
de første gange fattede jeg bare lidt..

Titel:
hehehehe

Jeg fatter heler ikke dem der, ryger med på ens joint og så bag efter fortæller en. "Jeg er godt nok blevet skæv"

Altså hvad er der af anden pointe i at ryge med på en joint, hvis det ikke er for at blive skæv. Det er fair nok hvis de uddyber det lidt, gør opmærksom på at de er blevet overraskende meget mere skæve af nogle få sug. End hvad de normalt oplever når de ryger deres eget, men den der "standart" sætning med ...... Ej hvor blev jeg skæv!
Den holder bare ikke i min verden, der er sku for lidt komunikation i det til at jeg får noget ud af det og så kunne man jo lige så godt bare holde mund. Man må jo formode at de andre der har røget med er blevet nogen lunde lige så skæve, så de ved det jo nok i forvejen eller er det bare mig der er underlig?

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Piercer skrev:
hehehehe

Jeg fatter heler ikke dem der, ryger med på ens joint og så bag efter fortæller en. "Jeg er godt nok blevet skæv"

... er det bare mig der er underlig?

Ja, lidt, synes jeg :-) Jeg synes, det er sådan en hyggelig kommentar, for for det meste er det jo en fed ting at være skæv, så det er jo også lidt en måde at sige på, at man har det fedt! Lidt ligesom når folk har en trang til at råbe: "JEG ER STIIIIIV!!!" Det er i mine øjne noget mere irriterende, men det er mest fordi, det som oftest foregår med ret høj volume :-)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
TheBo skrev:
Lidt ligesom når folk har en trang til at råbe: "JEG ER STIIIIIV!!!" Det er i mine øjne noget mere irriterende, men det er mest fordi, det som oftest foregår med ret høj volume :-)

Det voksede jeg fra da jeg var 16 år...

Titel:
Dedikeret medlem

Dextrose skrev:
TheBo skrev:
Lidt ligesom når folk har en trang til at råbe: "JEG ER STIIIIIV!!!" Det er i mine øjne noget mere irriterende, men det er mest fordi, det som oftest foregår med ret høj volume :-)

Det voksede jeg fra da jeg var 16 år...

Flot ;-)

Men kig dig omkring i byen... Der er ret mange, som ikke gjorde. Ikke at jeg har så meget imod det. Det har såmænd også sin charme.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Indtil videre synes jeg denne afstemning underbygger teorien om en "THC-mur" der skal nedbrydes..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
dokat skrev:
Indtil videre synes jeg denne afstemning underbygger teorien om en "THC-mur" der skal nedbrydes..

Eller fordi folk enten har røget dårlig tjald første gang, ikke har inhaleret nok, dårlig joint og lign. De første par gange røg jeg sku ikke det gode røg fordi det var alt for dyrt mente jeg (?) men efter at have købt for 100kr af en rigtig god klump Super Marok inde på Staden så kunne jeg godt mærke at der var mere i god røg end i dårlig. Men mange folk vil hellere købe meget for få penge. Men der skal også meget i så.

Jeg vil hellere have ½g god røg end jeg vil have 3g skod standard

Jeg vil også hellere have 1g 0,6-7 coke, for 700kr, mens andre helst vil have 2g 0,2 for 700kr... Man kan ikke forventes at være ekspert i kvaliteter hvis man ikke har prøvet det før, så i mine øjne er det logisk nok at der er så mange der ikke har fået god effekt første gang

Der er også en anden ting, de første par gange vidste jeg ikke rigtig hvad effekten var, og da doserne ikke var så store var det en lettere transparant oplevelse da jeg ikke kunne sætte en finger på noget sådan rigtigt. Først efter et par gange fik jeg røget nok, og fik fundet udaf hvad rusen indeholdt

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Xp3rt skrev:
dokat skrev:

Eller fordi folk enten har røget dårlig tjald første gang, ikke har inhaleret nok, dårlig joint og lign.

I mit tilfælde ved jeg ihvertfald med sikkerhed at jeg inhalerede ordentligt, og det pot jeg røg rent i en joint var nøjagtigt det samme som senere kunne gøre mig ret skæv, uden jeg behøvede at ryge specielt meget af det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Drupe skrev:
Xp3rt skrev:
dokat skrev:

Eller fordi folk enten har røget dårlig tjald første gang, ikke har inhaleret nok, dårlig joint og lign.

I mit tilfælde ved jeg ihvertfald med sikkerhed at jeg inhalerede ordentligt, og det pot jeg røg rent i en joint var nøjagtigt det samme som senere kunne gøre mig ret skæv, uden jeg behøvede at ryge specielt meget af det.

Måske fordi man ikke kan "lade sig følge med" af rusen de første gange, man ved ikke lige hvad rusen indeholder. Ved det ikke rigtigt, men det er da mystiskt at kroppen skulle vænne sig til THC når det forbinder sig til receptorer i hjernen. De receptorer kan vel binde sig til THC ligeså godt hos ikke aldrig-ryger som hos en ganjaryger, eller tager jeg fejl ?

Lidt ligesom coke måske. De første par gange kunne jeg ikke rigtigt mærke noget, effekten er sådan lidt transparant i starten, men efterhånden som man får prøvet det et par gange så er det det lækreste der findes :twisted: næsten

Måske har cannabis samme problematik de første gange nogen personer prøver det. At det behøver at være sådan hos alle er der ingen der har sagt, og det er der jo heller ikke

Aner ikke hvorfor, og det er der nok heller ikke nogen der finder udaf sådan lige her indenfor nærmeste fremtid ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9764 Jeopardy Lane
Det var 100% placebo for mig første gang jeg røg og troede at jeg var skæv. Det var først da jeg røg 3-4. gang, at jeg ku mærke, at nu var det altså for real :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Det er meget normalt at man ikke mærker en skid førstegang om man så ryger det på bong nogen skal enddog ryge 5-6 gange før de mærker noget.

Men det der ellers er bedst for en førstegangs ryger er bang.. Den slår på de fleste.
Det kan dog ikke anbefales med pot *HOST HOST*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]