Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey jeg har lige 2 ting jeg gerne vil have afklaret angående ketamin da dette er blevet et af mine favorit stoffer for tiden...

1. Er ketamin et tilvænningsstof udvikler man en tolerans?

De sidste 3 uger har jeg taget ketamin torsdag,fredag,lørdag en god streg pr. aften og det virkede fint. Her i sidste lørdag havde jeg taget 1 gram kokain + drukket 7 bajere da jeg så sniffet en streg ketamin får jeg ikke virkningen i hovedet kun at jeg blev sløv/tung men fik ikke den der rigtige keta effekt, så jeg tog en lige så stor streg 1 halv time efter men den blev jeg bare lidt mere tung i hovedet af??? det følte lidt som om jeg var blevet imun over for ketamin kan det lade sig gøre?

2. Hvordan definerer man et reelt misbrug????

læste det her i lexikonet: Nyere forskning har vist at overdreven brug af dissociative stoffer kan medføre en tilstand der kaldes "Olney's Lesons", hvor hjernen har taget skade meget specifikke steder. Dette kan medføre hukommelsestab, koncentrationsbesvær osv. Det burde kun være en seriøs risiko ved et reelt misbrug.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Læs om ketamin på http://www.erowid.org

Ketamine Health Issues:
http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... alth.shtml

Der står ikke noget om at man opbygger tolerens for stoffet.

De fleste gange jeg har taget ketamin, har jeg taget det sammen med en en anden psykedelisk agent, f.eks. 2-cb, LSD eller psilocybin. Ketaminen overdøver helt sikkert den normale psykedeliske virkning, men det hjælpe til at forstærke farveindtrykkende, og gør det mere dybt og nemmere at fortolke.
Jeg vil tro at 7 øl og 1 g kokain kan hæmme den psykedeliske/ dybe oplevelse på ketamin, så mit råd vil være, at tage ketamin fra baseline, eller med et andet psykedelisk stof.

Citat:
De sidste 3 uger har jeg taget ketamin torsdag,fredag,lørdag en god streg pr. aften og det virkede fint.

Men du bør nok overveje om dit forbrug ikke er for højt i det hele taget.

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 09 mar 2006 13:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Endste form for tolerens( vis man kan kalde det for det) Jeg har oplevet er at vis man nu tager ketamin i 1døgn plus mere, Til sidste skal man os ha stører og stører dosis for ønsket efekt. Mit råd til dig er at tag en slapper med det ketamin, Det er et lækkert stof det vi enig om.. men man skal os helst få noget ud af det hvergang ellers er der noget galt.

Titel:
Medlem

Okay jeg tror det lyder som en god ide at skære ned på stoffet fra nu af tager jeg det max 1 aften om ugen.. det burde der da ikke være nogen bi virkninger ved eller hvad :?: :?: :?:

Titel:
Insane psychedelia user!

Fanny skrev:
Jeg vil ikke tro at 7 øl og 1 g kokain kan hæmme den psykedeliske/ dybe oplevelse på ketamin, så mit råd vil være, at tage ketamin fra baseline, eller med et andet psykedelisk stof.

Huh? Det mener du vidst ikke :wink: IMO vil ikke-psykedeliske stoffer til en vis grad overskygge noget af effekten, og udfra det du skriver virker det som om du er af samme mening, men lige har lavet en fejl i din formulering :)

Btw. så er det en dårlig ide at tage flere åndedrætsdepressanter på samme tid (alkohol + ketamin = no go!). Better safe than sorry.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dr. Phibes skrev:
Fanny skrev:
Jeg vil ikke tro at 7 øl og 1 g kokain kan hæmme den psykedeliske/ dybe oplevelse på ketamin, så mit råd vil være, at tage ketamin fra baseline, eller med et andet psykedelisk stof.

Huh? Det mener du vidst ikke :wink: IMO vil ikke-psykedeliske stoffer til en vis grad overskygge noget af effekten, og udfra det du skriver virker det som om du er af samme mening, men lige har lavet en fejl i din formulering :)

Btw. så er det en dårlig ide at tage flere åndedrætsdepressanter på samme tid (alkohol + ketamin = no go!). Better safe than sorry.

UPS! nej det mente jeg ikke! Der skulle selvfølgelig have stået:
Jeg vil tro at 7 øl og 1 g kokain kan hæmme den psykedeliske/ dybe oplevelse på ketamin,

Rettet fejl i oprindelig post.

Psychedelic@> en gang om ugen er vist ok. Men pas på, for ketaminet er et stof som for nogen kan give psykisk afhængighed.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
... men som de færreste har råd til at være afhængige af, og så forsvinder interessen oftest pludselig igen.

Men jeg kan sagtens nikke genkendende til en form for tolerance, om det så blot er fordi man simpelthen vænner sig til rusen, og dette gør den mindre kraftig, kan jeg ikke afvise.

Jeg husker tydligt allerførste gang på ketamin, hvor en MEGET lav "tinitus-agtig" lyd fra radiatoren blev til ganske lækkert psytrance, og mine billeder af Martin Bigum (meget speciel kunstform), skiftede fuldstændig motiv og blev 100 % levende, omend de dog forblev inde i billedet...

Jeg mener ydermere ketamin er et stof der først rigtig kommer til sin ret, når man er alene og belysningen er ganske dæmpet.

Titel:
Medlem

... men som de færreste har råd til at være afhængige af,???

Jeg synes personlige det er fedest at tege ketamin når man er godt stiv til privat fest..

Sidste gang jeg tog det var På Brøndby stadion på faxe tribynen det var måske lidt hjernedødt gjordt men meget grinern fattede bar ik så meget af kampen hehe

hvofor er det at man ikke skal blande alkohol og keta?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Psychedelic skrev:
hvofor er det at man ikke skal blande alkohol og keta?

Har Dr. Phibes svaret på:
Dr. Phibes skrev:

Dvs. du kan stoppe med at trække vejret ved at blande de to ting..

Titel:
Dedikeret medlem

Psychedelic: Jeg skal ikke kunne sige, om en enkelt gang om ugen kan give bivirkninger, men jeg kan til gengæld med pænt stor sikkerrhed love, at en gang hver anden uge giver mindre risiko for det. Det lyder ikke som det mest behagelige, Olney's. Har læst et langt dokument om det, og jeg synes personligt ikke, chancen er værd at tage.

I øvrigt mener jeg ikke, at Keta er en åndedrætdepressant. Er faktisk nærmest helt sikker på, det ikke er.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Johndeere har en god point.., derudover tror jeg ik jeg støder nogen ved at sige at ketamin desværer ik er så udbredt som coke, modsat i england og usa hvor det meget in, det off tropic men du kan ik sammenline ketamin og coke..kun prismæsigt, ingen sidder og krasser 2-6g ketamin hverdag, hvor i mod det tit set på coke om det så er alm eller free base man ryger. det kan ik lad sig at gører at opretholde et ketamin "misbrug".. se det som en lækker substans der er i DK i begrænsede mængter

Titel:
Flueknepper kongen

TheBo skrev:
Psychedelic: Jeg skal ikke kunne sige, om en enkelt gang om ugen kan give bivirkninger, men jeg kan til gengæld med pænt stor sikkerrhed love, at en gang hver anden uge giver mindre risiko for det. Det lyder ikke som det mest behagelige, Olney's. Har læst et langt dokument om det, og jeg synes personligt ikke, chancen er værd at tage.

I øvrigt mener jeg ikke, at Keta er en åndedrætdepressant. Er faktisk nærmest helt sikker på, det ikke er.

Blokade af NMDA-receptoren giver åndedrætsdepression, så vidt jeg ved. :P

Titel:
Insane psychedelia user!

TheBo skrev:

Hvad du mener kan ikke hamle op med hvad jeg ved :P Du kan jo diskutere lidt med erowid:

http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... sics.shtml
Citat:
Negative physical effects can include dry mouth, respiratory problems and nervousness/racing heart

http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... alth.shtml
Citat:
Interactively, Ketamine should not be used with respiratory depressants, primarily alcohol, barbituates, or Valium.

Flere kilder skriver godt nok at ketamin ikke hæmmer vejrtrækningen (fx. erowid), og jeg mener da også at det er begrænset, men lad mig gentage mig selv: Better safe than sorry - synergi er en luder!

Titel:
Dedikeret medlem

Dr. Phibes skrev:
Flere kilder skriver godt nok at ketamin ikke hæmmer vejrtrækningen (fx. erowid), og jeg mener da også at det er begrænset,

Det er jo nok dem, jeg har læst så :-)

Dr. Phibes skrev:
men lad mig gentage mig selv: Better safe than sorry - synergi er en luder!

Helt enig.
Men ketamin alene har altså ikke den effekt - i hvert fald ifølge mange kilder, som du selv siger. Det er jo netop derfor, man ikke behøver bekymre sig om respiratorisk stop, hvis man ryger i K-hole.
Om ikke andet, så sker det i så begrænset omfang, at det er til at overse. Men blandet med noget andet, ja, så har du sikkert ret.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Psychedelic@

Det klart du har en pointe, og havde selv gjort mig overvejelsen omkring sammenligningen med kokain, hvor prisen er nogenlunde den samme.

Man skal ihvertfald være forberedt på at bruge størstedelen af ens indkomst som studerende på ketamin, for at jeg vil definere det som noget der minder om misbrug.´

Formoder man kan blive fysisk afhængig af kokain, men hvordan forholder det sig med ketamin?

Off-topic: Hvorfor bruge 3-800 kr. på kokain og blive lam i ansigtet, få ubehag i næsen og en let overlegen følelse der sætter en´ ud af stand til at kommunikere? :P (kokains virkning for MIG sat på en spids)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Johndeere skrev:
Formoder man kan blive fysisk afhængig af kokain, men hvordan forholder det sig med ketamin?

Ifølge Erowid kan man godt blive fysisk afhængig af ketamin:
Erowid skrev:
Addiction Potential
Ketamine has the potential to be both physically and psychologically addicting. Individuals who use it regularly may find it difficult to stop.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dr. Phibes skrev:
Flere kilder skriver godt nok at ketamin ikke hæmmer vejrtrækningen (fx. erowid)

Du har lige citeret Erowid 2 gange, hvor der står at det kan hæmme respirationen :!:

Titel:
Insane psychedelia user!

Tak for informationen, jeg havde ingen ide om mine tidligere handlinger. Hvis du læser på følgende link http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... alth.shtml (som jeg også postede tidligere), så vil du finde følgende:

Citat:
Ketamine blocks nerve paths without depressing respiratory and circulatory functions, and therefore acts as a safe and reliable anaesthetic

:!:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det virker bare mærkeligt at du så ikke skriver at de kommer med tvetydige oplysninger.

Personligt har jeg ingen respirationsproblemer haft med alkohol + ketamin.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Man kan sagtens få tolerance af ketamin.

Og jo mere man tager det, jo mere vil det blive en fysisk rus, fremfor psykisk.

Efter sigende kan folk der misbruger det meget ændre personlighed og blive temmelig ego-centreret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]