Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
noname skrev:
Egentligt mener jeg, at man skal tage tudsen op, og så klemme dens kirtler lidt ala som når man klemmer en bums ud. I dette tilfælde er bumserne 95% 5-MeO-DMT, NAM!
Kirtlerne er placeret på hver side af hovedet og på benene.

Plejer man ikke at kalde det "at malke" den?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
noname: holder du edderkopper også? gang i dig... de store eller de danke jagteddekopper og den slags? :?

sorry for OT... :oops:
-tiffy
(der som barn, lavede snegle-hotel hver sommer til stor ærgelse fra hendes mor... :P )

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Dex: Yup, det kaldes at malke den... Vi malker tudsens bumser for narko...:D

@tiffany: Yup (igen), der er omkring de 100 fugleedderkopper på mine 16 kvm kælder. Og hvem, med respekt for sig selv, har ikke haft et sneglehotel som barn???

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Halifaxxx skrev:
Jaja, der er selvfølgelig også bufotenin og bufotoksin i sekretet. Disse forbindelser danner enhver tudse med respekt for sig selv.

Er det så særligt smart at indtage den 5-Meo-DMT der kommer ud? syntes da ikke det lyder specielt rart så?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Offtopic: Det er pænt nederen at overnatte hos noname når man har araknofobi og hovedet 30 cm. fra ½ m[sup]3[/sup] kakkelakker. :shock:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
minder lige mig selv om at jeg never never never EVER skal hjem til noname! :shock:

Titel:
Bufo alvarius er fuld lovlig at holde her hjemme som hobby dyr, det er først ulovligt i det øjeblik du malker den for dmt.

Jeg holder selv en Bufo marinus som er i familie med B. alvarius, den udskilder bare ikke dmt, men den kan under stress udskilde sekreter fra ligne kirtler og på samme måde som B. alvarius.

De er istand til at puste sig op til næsten dobbelt størrelse og puster derefter, luften ud gennem pore der er forbundet med disse kirtler og en tåge sky rettet mod hvad der ny end skræmmer den bliver sendt ud i luften og rammer effektivt på en meters afstand.

Jeg har aldrig set min tusse spy gift, men den puster sig gerne op og suser med vind piberne. Man kan både høre og mærke suset på afstand, så man er ikke i tvivel om at den der tusse er sur og vil ikke samles op eller have din yderlige interesse.

Min tusse måler godt 18 cmi længde og 12-13 cm i bredten, så det er en pæn størrelse.

En bekændt af mig har oplevet at hans B. alvarius spyede gift imends han slikkede den på ryggen, for det er jo sådan man gør :)
Med det resultat at han på tæt hold fik en stor dosis direkte i øjnene, dette medføre tårregas effekt og 14 dage med øjne der ligner en blanding imellem høfeber, svejse og bong øjne.

Envidere står der tydeligt i alle pasnings og håndterings vejledninger, at disse tusser håndteres i ført beskyttelses briller.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

@Piercer: Kan vi ikke få et billede af dit vidunder at se? Der er nu ikke noget som store padder...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Piercer skrev:
En bekændt af mig har oplevet at hans B. alvarius spyede gift imends han slikkede den på ryggen, for det er jo sådan man gør :)
Med det resultat at han på tæt hold fik en stor dosis direkte i øjnene, dette medføre tårregas effekt og 14 dage med øjne der ligner en blanding imellem høfeber, svejse og bong øjne.

Blev han ikke påvirket af at få tudsesekret i øjnene?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
Ad for den da, hvor klamt! Tusse slam....

Titel: hov, hov
Medlem
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Selvfølgelig udskiller den kun sekretet når den bliver stresset. Det er jo en forsvarsmekanisme. Og jeg synes sagtens at man kan tillade sig at stresse tudsen (det er ikke en frø!). Køer og i mindre grad høns stresses da også når vi henter ressourcer fra dem. Sålænge dyret ikke bliver udsat for langvarige stressperioder tager det ingen skade.

Jamen så det jo dyre plageri.
Tusser og frører er jo egenlig facinerende dyr, når alt kommer til alt, også selvom jeg på ingen måde vil æde dens spyt, og da slet ikke, hvis man skal gøre den stresset for at få sekreten ud af kirtlerne, det er ikke derfor man anskaffer sig et kæledyr.
Dyr skal behandles godt og med respekt og ikke stresses,
bare fordi ejeren har lyst til at være sendt :roll:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

@Brainflower: Er du veganer? Hvis ikke, så er dette absolut ikke anderledes end burhøns, malkekvæg og deslige.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

na, nej na, nej da ikke veganer, alt respekt for dem, men jeg har altså to hjørne tænder, så det har aldrig været meningen, at jeg skulle holde mig fra kød:)
det er måske meget muligt no name, men nu kunne jeg altså heller ikke finde på at holde burhøns i akvarie, eller for den sags skyld som kæledyr med indhegning i stuen. Men en lille tusse er da noget helt andet....'
Så ingen tusser med stres her:)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nåeh, så hvis bare det er andre, der stresser dyrene så du slipper for at se på det, så er det fint nok?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Brainflower, du er en hykler! Og padder er ikke kæledyr, men hobbydyr.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Altså en bur høne, hedder en bur høne,og en malke ko ,hedder en malke ko...og er ligesom opdrættet til det formål. Og ja jeg skulle bestemt ikke gå og kigge sån et sted,nu drikker jeg godtnok hverken specielt meget mælk, eller koger supper høner,
Men jeg tør vædde med at meningen med at anskaffe sig eksotiske reptiler og padder er at man behandler dem ordenligt, da i hverfald giver dem en lille god bid bagefter, hvis de endelig skal stresses.
Og hvorfor gøre ondt værre, altså bare fordi vi er onde ved høns og køer, skal vi så absolut også til at være onde ved tusser som slet ikke fandtes på denne del af kloden, hvis altså absolut der ikke var nogen, som havde dem som en facinerende og respektfuld hobby, men da ikke som en lille maskine der sidder i et lille akvarie og laver DMT fordi der sidder et par total over indre rejse lystne trippere, som ikke kan få nok af forskellige kemiske sammensætninger at mætte deres hjerne med :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Pointen er at du ikke er berettiget til at løfte pegefingeren når du via dine indkøb selv er med til at opretholde en pinefuld tilværelse for en stor mængde dyr. Om de er opdrættede til formålet er komplet irrelevant. De neurologiske mekanismer er ikke avlet væk og langt de fleste koventiobnelt oprdrættede farmdyr viser udprægede tegn på kronisk stress og vantrivsel. Kronisk er nøgleordet her. Har du nogensinde været i en svinestald eller på et hønseri? Uden at kende dig vil jeg gætte på et rungende NEJ!

Hvis man derimod holder en padde under forhold der såvidt muligt efterligner dens naturlige biotop og iøvrigt tilfredsstiller dens behov, sker der intet ved indimellem at malke dens kirtelsekret. Stressfaktoren er som allerede nævnt ekstrem kortvarig og uden videre betydning for dyrets generelle velfærd.

Titel:
Fandt lige et godt billede af den lille kære... http://mastekush.ovh.org/drogue/halluci/venin.jpg

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej, er godt nok ikke en pige der kommer så meget de steder, nå men godt at hører at dyrene ellers behandles med respekt for deres naturlige omgivelser.
Og så må man jo bare konstatere
U WIN :idea: :wink:
I LOOSE :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:
Fandt lige et godt billede af den lille kære... http://mastekush.ovh.org/drogue/halluci/venin.jpg

Ja okey, der røg det søde ligesom af den....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]