Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 08:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her der og alligevel ingen steder
hey... jeg ved ikke helt hvor jeg skal skrive, så jeg skriver bare her...
Mig og en ven har tænkt os og prøve enten svampe eller lsd, en gang i sommer ferien...
så lige et par spørgsmål..
Hvorfor et trip har man mest kontrol over, og hvad ville i sige man skal starte ud men da det er vores første gang?
Og hvad kan man gøre for at få en oplevelse ud af det så positivt så muligt, og som man aldrig glemmer.. ud over og bare tag det :roll:
Takker
Mvh Michael

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Ævl og bævl!

Hvor er de dokumenterede referencer?

Mvh
Dex

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har ikke selv prøvet LSD, men første gang jeg prøvede psykedelika var med svampe og det var lækkert.
Da I har noget tid til at forberede jer, vil jeg anbefale, at I læser alt hvad I kan få fat på om emnet (hvis I ikke allerede har gjort det). Forberedelse er utroligt vigtigt, så I ved hvad I kan forvente.

Held og lykke.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Alt er forberet :wink:
hvordan er svampe, er man helt i "fantasy land" eller er man mer eller mindre i den normale verden, for jeg kom til at tænke på...
Første gang han prøvede ecstasy, blev han KANON BLÆST (jeg kunne knap nok styre ham) af 2 piller og jeg kunne knap mærke det (2 gang jeg havede prøvet det)...
men nu kan man jo ikke sammenligne xtc med svampe.. men vil han være lidt oppe ved overfladen eller vil han blive ukontrolerbar?
takker

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
hvis han ikke kan styre ecstasy bør han slet ikke kaste sig ud i kraftige psykedeliske stoffer.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det skal lige siges at han godt kan styre ecstasy nu, men jeg tænkte på om han ville kunne styre hans første svampe trip?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
svært at sige når man ikke kender personen... men stoffer som svampe og lsd graver betydeligt dybere i psyken.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Er det et for langt spring og hoppe fra xtc til svampe?
Er der noget der i mellem vi kunne tage i stedet?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

For nu hvor jeg tænker mig om, skal vi nok ligge blødt ud, for der har været døds fald i hans famillie, og af hvad ved er hans psyke nok ikke helt stabli...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg vil anbefale jer at starte ud med en lille dosis svampe (cubensis: ½ g) til at begynde med. Nogen reagerer kraftigt på dem, mens andre skal have mere. I kan altid redoserer efter 1½ time, hvis I synes I har lyst til mere.
Ang. setting er det en god ide at have tænkt lidt over hvilket musik i vil høre, købe sterinlys ind, købe frugt (det er lækkert at gnaske på trip) osv. Sørg for at have mulighed for at kunne ligge ned. Det er rart med en masse puder og dyner.

Svampe og MDMA kan ikke sammenlignes. Første gang jeg fik MDMA blev jeg også virkelig BLÆST, selvom jeg var erfaren i psykedeliske stoffer.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Må man spørge hvad std pris er for cubensis?
Og alt er sådan set planlagt, men hvad for noget musik er best og høre når man er på svampe... personligt høre jeg hun vocal/hardstyle techno, men har læst et sted at det skulle man ikke høre selvom man kan li det, for det åbnede et eller andet i psyken

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Man bør generelt bare holde sig fra hardstyle! ;)

Prøv at finde noget ondt russisk eller århusiansk mørkt psytrance - guaranteed to fuck you up!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dj Cutter skrev:
Må man spørge hvad std pris er for cubensis?

-Nej, det må du selv finde ud af.

Citat:
Og alt er sådan set planlagt, men hvad for noget musik er best og høre når man er på svampe... personligt høre jeg hun vocal/hardstyle techno, men har læst et sted at det skulle man ikke høre selvom man kan li det, for det åbnede et eller andet i psyken

Der er ikke noget galt i at høre lige det du har lyst til. Men det er rart at have forskellige muligheder. -Også noget som er lidt langsommere end det du hører.
Personligt kan jeg anbefale Spongle og Pink floyd hvis du vil guides til de dybere lag af din bevidsthed. Her kan det være rart at musikken ikke bare hamrer løs, men udfolder sig i takt med dit åndedrag.

Det bedste tripmusik er varieret musik. Prøv at udforsk musikverdenen ud over det du hører. Man behøver ikke "sælge sin sjæl" til bare en musikgenre.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hardstyle styre!!

Nu høre jeg ikke psytrance, så kan i ikk skrive nogen gode sange ned, skal self være ondt mørkt psytrance. :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fanny skrev:
Personligt kan jeg anbefale Spongle og Pink floyd hvis du vil guides til de dybere lag af din bevidsthed. Her kan det være rart at musikken ikke bare hamrer løs, men udfolder sig i takt med dit åndedrag.

Jaja, hippiemor!

Men her vil jeg så gerne lige tilføje, at nogle af de mest trancendentale oplevelser jeg har haft med musik og psykedelika har været til psykedelisk trance. Det er absolut ikke umuligt at gå helt ind i sig selv og have et roligt åndedræt, selv ved 150 BPM.
Men her er selve dansen nok også den afgørende faktor.

Men sådan er vi så alle så forskellige... ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Mht. dosisen, så vil jeg faktisk råde jer til at følge Fannys råd 8)
Første gang jeg prøvede svampe var det af en dosis på 10 gram FRISKE Psilocybe cubensis. Da jeg er hyper følsom overfor psykedeliske tryptaminer som psilocybin jo er, var jeg overrasket over dets styrke, mens min kammerat bare lallede rundt. Men altså.. ½-1 gram tørret eller 5-10 gram friske. Der er noget med tab af vand når svampene tørrer n'stuff...

Jeg vil også lige anbefale lidt musik..

Citat:
Doof - High on Mount Kailash

Process - Under Mount Kailash

Hallucinogen - The Herb Garden

Moby - my weakness (min yndling på trip!!!!)

/IC

Titel:
Dedikeret medlem

sekstoi skrev:
Her stod noget crap!

Mvh
Dex

Hold nu kæft med sådan noget vrøvl! Hvor fanden ved du fra, hvad der er godt eller dårligt for psyken. Jeg føler personligt, at svampe er hårdere for min psyke end syre, så dine "sandheder" kan ikke bruges til en skid.

Det er ikke til at sige, hvad du reagerer mest på, men hvis du vælger syre, vil jeg umiddelbart anbefale 100ug og så ellers evt. redosere. Mit første trip var på ca. 160ug, og det var helt perfekt. Det handler mest af alt om dine omgivelser og din generelle sindstilstand.

Titel:
Site Admin

TheBo skrev:
Hold nu kæft med sådan noget vrøvl! Hvor fanden ved du fra, hvad der er godt eller dårligt for psyken. Jeg føler personligt, at svampe er hårdere for min psyke end syre, så dine "sandheder" kan ikke bruges til en skid.

Skriv pænt!

Du får ikke noget ud af at tiltale folk så grimt. Hvis du er uenig, så skriv det. De fleste går i baglås når man tiltaler dem så ubehageligt - og så er det dig der har tabt, for dit budskab når ikke igennem.

Mvh
KenIshii aka. Emma Gad

Titel:
Dedikeret medlem

For det første er jeg enig med KenIshii, en lidt mere rolig stil vil nok møde større forståelse.
For det andet mener jeg at det er dårlig stil at rette i andre folks indlæg. Hvis de ikke er direkte skadelige, så bør de blive stående.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det mest sublime jeg ved er klassisk, især Mozart på trips

Mozart + DMT

Nuff said :)

Psytrance har slet ikke den samme kvalitet som klassisk, det opildner muligvis nemmere en, men det har slet ikke den samme dybde

Så derfor vil jeg anbefale klassisk

En anden favorit er at klinge lidt på en guitar eller andet instrument, en favorit på dmt også

Derudover kan jeg også anbefale Indiansk/syd-amerikansk musik, det passer utroligt godt til trips

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]