Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Mikkel skrev:
Aum er også - ret mig hvis jeg tager fejl - hele universets baggrundslyd. Med andre ord: Alle lydes mor.

Jeps, det er universets grundfrekvens. Den som er bærebølgen for hele universet.

Søde Gonzo... når jeg har fundet den ægte gamle Shivadans vil verden smelte og ignorancen dø. Jeg tror det er sikrest, at holde sig på et par kilometres afstand :wink:

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fanny skrev:
Mikkel skrev:
Aum er også - ret mig hvis jeg tager fejl - hele universets baggrundslyd. Med andre ord: Alle lydes mor.

Jeps, det er universets grundfrekvens. Den som er bærebølgen for hele universet.

Søde Gonzo... når jeg har fundet den ægte gamle Shivadans vil verden smelte og ignorancen dø. Jeg tror det er sikrest, at holde sig på et par kilometres afstand :wink:

Hilsen Fanny

Haha Shiva.. Du har lige afsløret dig selv.. Dans for pokker :twisted:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Shiva er da vist hankøn, undtagen i form af Ardhanareshvara... eller sådan noget! :)

IC > Wikipedia er din ven, der er tonsvis af info om hinduismen!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hankøn og hankøn... Alle de indiske guder er vist lidt hermafroditiske. Shiva er i hverfald tit afbilledet med feminine træk, --bryster f.eks.

Hilsen Fanny

Medlem

Geografisk sted: København
[quote="Infected Cope"]1) Hvad betyder det når hinduer samler hænderne uden at folle dem? Altså bare håndfladerne mod hinanden?

Jeg tror du tænker på en "Namaste hilsen". Prøv at læs her:

The gesture Namaste represents the belief that there is a Divine spark within each of us that is located in the heart chakra. The gesture is an acknowledgment of the soul in one by the soul in another. "Nama" means bow, "as" means I, and "te" means you. Therefore, Namaste literally means "bow me you" or "I bow to you."

To perform Namaste, we place the hands together at the heart charka, close the eyes, and bow the head. It can also be done by placing the hands together in front of the third eye, bowing the head, and then bringing the hands down to the heart. This is an especially deep form of respect. Although in the West the word "Namaste" is usually spoken in conjunction with the gesture, in India, it is understood that the gesture itself signifies Namaste, and therefore, it is unnecessary to say the word while bowing.

We bring the hands together at the heart chakra to increase the flow of Divine love. Bowing the head and closing the eyes helps the mind surrender to the Divine in the heart. One can do Namaste to oneself as a meditation technique to go deeper inside the heart chakra; when done with someone else, it is also a beautiful, albeit quick, meditation.
(Aadil Palkhivala)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Men er der ingen der kan svare på spørgsmål 3?

Fandt lige denne side.. Ved ikke om de alle er Hindu-hånd-tegn..
link
/IC

Cope: Retter du ikke lige dit link så det ikke smadrer formatteringen af siden? Det kan gøres som ovenfor, klik på "citér" for at se hvordan det er kodet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
[quote="

Hilsen Fanny

Tak skal du have Fanny,du er en sveske.Jeg vågnede op med en svag hukommelse om noget jeg vist havde gjort,og da jeg kom til. Psyk,kunne jeg pludslig se og huske. :oops:
Men for fanden,skægt var det sq.. :D
Hygge..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]