lunatiC skrev:
Hey de gange jeg har haft mig et syre trip, har jeg aldrig kigget mig i spejlet efter store pupiler! får man enlig det?
Kort svar: Ja, det gør man.
Langt svar: Langt de fleste stoffer påvirker det sympatiske nervesystem, som bl.a. står for reguleringen af pupillernes størrelse. Når dette system bliver udsat for en øget aktivitet, vil det resultere i at pupillerne udviddes. Psykedelika er bestemt ikke en undtagelse.
lunatiC skrev:
for vil sku ikke kigge mig i spejlet er bange for hvad jeg ser, man har jo hørt så mange historier.
At se dobbeltgængermotivet (spejlbilledet, ens skygge, etc) under et trip er noget af det mest fascinerende overhovedet. Stå foran spejlet og lad dig flyde med, lige meget hvor groteskt dine omgivelser (og dig selv) vil ændre sig.
Foran et spejl er det bedste helt klart at kigge sig selv dybt inde i øjnene, og ikke flytte blikket. Strukturen og farven af dit udseende, din krop og dine omgivelser vil simpelthen eskalere i universelle dimensioner, hvis du gør det rigtigt, og hvis rusen er kraftig nok. Det er min erfaring, at man virkelig kan komme på meget dybe rejser ind i sindet, hvis man forstår at give slip og ikke blive skræmt af det.
En anden mindst ligeså fascinerende ting, er at sidde ved siden af en ven, og kigge hinanden dybt i øjnene - det er vanvittigt så mange ting der kan ske, igen med den rette teknik og dosis. For at gøre det hele endnu mere intenst, kan i lade f.eks. jeres pegefingre røre ved hinanden - jeg fornemmer tit en visuel, telepatisk kontakt, men absolut også en fysisk kontakt pga. fingrene.
Give it a try... i det mindste med en lavdosis, og byg derefter op.
Men som hyene siger: Hold dig væk, hvis du har det dårligt og ikke kan håndtere trippet på den rigtige måde.