Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 21:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
BBC dokumentar.

Er der nogen af jer der har set den?

Indtil videre fokuserer dokumentaren på hvad der vill ske hvis stoffer var legale. Og der er en masse politioverhoveder og andre folk der siger at den eneste måde at få stoffer ned på et fornuftig brug og niveau er at legaliserer dem.

Dvs. alle stoffer pånær Heroin og Coke er helt legalt, og kan købes af enhver (over 18 tror jeg, ligesom øl måske). Hvor Heroin og Coke kun kan fås på recept af en læge.

Det er en ret fed dokumentar, selvom situationerne fra selve dokumentaren er fiktionelle så er selve grundene og spørgsmålene helt real, og forholder sig til vores virkelighed.

Jeg quoter:

Francis Wilkinson - Former Chief Constable skrev:
In 30 years serving as a police officer, in every rank, constable and chief constable I've dealt with drugs in one way or another. And as the problem has gotten bigger, more unmanageable, it becomes clearer and clearer, that the only way to deal with it is by legalisation.

Danny Kushlik - Director, Transform Drug Policy Foundation skrev:
Legalising and regulating drugs is the only way to collapse the illegal marked ... And to reclaim the marked back from the gangsters.

Nu har jeg kun quotet de gode citater, der er også nay-sayers. F.eks. en customs official der forklarer at hvis de stoffer der er illegale idag bliver legale så vil der være et forhøjet forbrug af dem, og konsekvenserne vil være katastrofale.

I får lige en fra en Professor:

Toxicology Expert skrev:
Legalising drugs is madness, you going to get more people using drugs, less people able to work, and more people suffering as a consequence.

Danny Kushlik - Director, Transform Drug Policy Foundation skrev:
We need to legalise drugs precisely because they're dangerous, not because they're safe. Putting drugs back into the hands of government, enables us to put healthwarnings on ingredientslistings, enables people to find out what these drugs do. Banning them hands their control over to organized criminals who aren't interested in safety effects to humans what so ever.

8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har set den, en udemærket dokumentar.. ka anbefales til alle der ik har set den;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg var også positivt overrasket... Et rigtig godt ramt scenarie, og god dokumentar.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Ja jeg kunne også rigtig godt lide den.

Selvom nogle af situationerne er lidt ekstreme.
I hvert fald den med E'en i club'en.

Var det ikke meningen med legalisering at man kan kontrollere alle stofferne og få det rene stof i de rigtige mængder til god pris, så man køber fra en certifikeret sælger.

Kan ikke forstår hvordan 3 piger skulle have fået noget underligt stof så :? Club'en have jo dens egen sælger? Og sælger-bar som jeg så det.? :?

Titel:
Medlem

Selvom plottet kan virke lidt søgt i den synes jeg også at den er rigtig god! Det er rigtigt at nogle af tingene virker lidt urealistiske, men filmen har et ret professionelt præg, og der bliver formidlet en masse gode holdninger!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
IMO Ikke et must, men det er da en udemærket film. Fine argumenter både pro's og con's.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]