Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Hej allesammen

Jeg har for nyligt fået udskrevet nogle antidepressive piller, kaldet Efexor - et SNRI-præparat - mod mine tvangstanker.

Det virker temmeligt stimulerende...ja, jeg vil sammenligne det med at tage efedrin m.h.t. hjertebanken m.v. og ofte har jeg haft (meget) svært ved at falde i søvn om aftenen. :?

Den stimulerende (og søvnfremkaldende) effekt aftager efterhånden som man vænner sig til dem....men ligeledes er der ikke rigtigt nogen effekt ved at tage efedrin ??! Jeg ved det ikke er 100% smart, men nu har jeg nydt lidt alkohol i aften og så fik jeg lyst til at prøve lidt efedrin også, så ryger kapslerne sq ind uden den store omtanke....bare uden umiddelbar effekt ?

Lidt info: Jeg er p.t. på 2x75mg Efexor dagligt og skal om et par dage trappe op til 3x75mg dagligt.

Altså - jeg har aldrig haft godt af at tage efedrin, og så kom jeg til at tænke på om det er smart at tage Efexor ? Jeg håber BESTEMT at min psykiater ved hvad han laver!!! :!: :!:

...men er der nogen som har erfaring med disse piller - og deres bivirkninger...??

Indtil videre har de ikke rigtigt haft nogen effekt på mine tvangstanker...ja i nogle dage blev de ligefrem VÆRRE! :x

Mvh. Dark Sky

Edit: Yes Yes, efter at have læst Veritas efedrin-faq, så forstår jeg bedre det hele... :D ...men lidt tankevækkende at en PSYKIATER usdkriver sådan noget...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har du tjekket denne side: http://www.lmk.dk/(cuzqzd450azr5p45t1upg255)/show.aspx

måske var der noget der kan hjælpe dig videre ellers er der jo netdokteren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]