Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Okay..
Nu ved jeg heller ikke det store om kampsport, så det var bare en konstatering :)

Titel:
Junior medlem

hyene skrev:
http://www.krigskunst.dk, min gamle klub der er da lidt info :)

Tak skal du have :)

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Magnum skrev:
Nin-jutsu er et 1000 år gammelt system udviklet af ninjaerne (og nej ingen magi og sådan).

FYI så er det ret tvivlsomt om ninjaer overhovedet har eksisteret, sådan som vi kender dem fra litteratur og film. Det er langt mere sandsynligt at der var tale om en funktion, nærmere end ninja-ordener eller hvad man nu kan kalde dem. De fleste forskere hælder idag til at en ninja var en samurai der udførte snigmord. Altså er der ingen forskel på en ninja og en samurai andet end funktionen. Nogen mener også at der var tale om en funktion der kunne fyldes af andre end samuraier, således at der måske også var bønder der var ninjaer.

Der er ikke mange pålidelige kilder for forskning i ninjaer og ninjutsu. Så det er svært at sige hvad der er rigtigt, men de fleste vil nok sige som jeg har beskrevet ovenfor i dag.I øvrigt har jeg læst flere professorer der forsker i ninjaer, og den slags, at ninja-scolarship udenfor Japan er af MEGET ringe kvalitet.

De kilder man regner for pålidelige er hovedsageligt disse:
bansenshukai, ninpiden og shoninki.
Men de kan ikke bruges til at verificere at de teknikker der kaldes for ninjutsu i dag, er de teknikker man oprindeligt anså for at være teknikker der kunne bruges af ninjaer. Der findes kun langt senere, og dermed upålideligt, materiale omkring hvilke teknikker ninjaer kunne bruge til ubevæbnet kamp.

Læs mere om problemerne med at finde ud af hvad ninjaerne var for nogen, om de eksisterede som vi kender dem, om det der trænes idag kan kaldes for ninjutsu,osv. på denne udmærkede side:

http://ninpo.org/

Den skulle efter sigende være den bedste online informationskilde udenfor Japan.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Nej, ved skam godt at ninjaer som vi kender dem ikke har fandtes nogensinde.
Men mange tak for den yderlige info Dankdawg..

Men det lyder også nogenlunde som det jeg indtil videre har læst

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]