Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 02:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hvorfor er denne kombitation så farlig? jeg har søgt på erowid.org og der står følgende "Same danger as opiates, also can dangerously exacerbate the dehydration that MDMA normally causes. Not recommended. Alcohol is habit-forming for some users." http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_faq.shtml Er der nogen der kan uddybe hvorfor det er farligt hvis man altså selvfølgelig drikker extra meget vand da alkohol er vanddrivende?

Titel:
Insane psychedelia user!

Problemet er ikke for meget vand, problemet er for lidt. Både alkohol og MDMA virker vanddrivende, og alkohol har en slem tendens til at kamuflere ens krops signaler (vi har vel alle prøvet at hoppe ind i en væg, vælte på en cykel eller lignende i slemt beruset tilstand, og taget det med et grin, i stedet for at tude som en tøs, som man ville have gjort hvis man var ædru). Som du kan se her, vil dehydrering blandt andet forøge kropstemperaturen og din puls, der jo er to ting MDMA i sig selv kan inducere.

Det var den overfladiske forklaring.

Titel:
Junior medlem

Jeg mener at grunden til at det er en dårlig idé at blande alkohol og kix er fordi, at alkohol virker sløvende på ens krop, mens kix virker opkvikkende på ens krop.
Dette er jo modsætninger, derfor kan man let få en alkoholforgiftning når man er blæst på kix, fordi man ikke mærker alkoholen i kroppen, og tror derfor muligvis ikk man er fuld, så derfor drikker man bare videre...

Er ikk sikker, men mener det har noget med det at gøre....

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jo, Pinkie, det er rigtigt nok. Det der kan ske er at man kan drikke meget mere end normalt når man er påvirket af et kraftigt opkvikkende stof som fx. MDMA, og når den stimulerende virkning af MDMA'en så fortager sig, begynder alkoholen i kroppen at virke kraftigere, og man kan derfor få en alkoholforgiftning.

Jeg kan dog forestille mig at faren er større med amfetamin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg vil nu ikke mene, MDMA i sig selv er opkvikkende - der kan dog ofte forekomme amfetamin i ecstasypiller, hvilket naturligvis er.

Men tilbage til sagen; alkohol er ekstremt vanddrivende, man pisser jo konstant, og MDMA opheder kroppen, og man behøver væske - det hænger så ikke længere sammen, hvis man blander begge ting.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg bliver nu rimelig opkvikket (og aeaeae) når jeg indtager MDMA.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
xh0r63 skrev:
Jeg bliver nu rimelig opkvikket (og aeaeae) når jeg indtager MDMA.

Vi ses... ALDRIG!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]