Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg oplever gang på gang, folk der ikke ved hvordan man tager lattergas, så besluttede at skrive en guide til jer. Om man vil følge den eller ej, er op til en selv, men vil man have det fulde udbytte, burde man prøve det bare een gang.

Lad mig beskrive hvordan jeg selv gør det. Jeg fylder en kran med en patron. Kapaciteten af ens lunger. Sidder lidt med kranen i hånden i et par minutter og tømmer hovedet for tanker. Tager nogle dybe indåndinger, hvor jeg puster alt luft ud af lungerne et par gange. Når jeg føler mig parat, puster jeg alt luft ud, og suger stille og roligt gassen ned i lungerne. Forsøger altid at få det hele med. Ligger kranen fra mig, og holder vejret. Venter ca 30 sekunder...

... I det man puster stille og roligt ud, kan man tydeligt mærke sin puls og høre den i øret. Verden bliver noget tunnelsyn-agtigt noget, og går i slowmotion. Man får en hyletone ala tinitus for øret, og den fokusere jeg på. Føler denne tone er universets lyd, og lader den omslutte mig. Jeg er nu ren energi, og større guddommelig oplevelse fåes ikke. Nyder denne følelse lige så længe jeg kan holde fast i den, for derefter at lande lige så stille og roligt.

Selve rusen er kun et minut eller to, men det kan godt tage mig 15-20 minutter at lande ordenligt, og jeg venter somregel mindst 30 minutter før jeg tager en tur igen.

Til folk der er i selskab med en person der tager lattergas, så lad for guds skyld være med at snakke til personen, lige når de har indtaget gassen eller er midt i rusen. Spørgsmål eller kommandoer er meget forvirrende, så vent til personen selv vender tilbage og snakker igen.

Har man først prøvet ovenstående under indflydelse af andre psychedeliske stoffer, gør man det aldrig i ædru tilstand...

- Rylle :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Tak for det :)

Jeg går selv og leger med tanken om at prøve det, så denne guide er oplagt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg må indrømme at guiden er for generelt konkluderende ud fra en subjektiv oplevelsesfære til at jeg kan tage den seriøst. Hvis bare du beskrev selve akten at tage lattergas, og så udelod dine egne tanker omkring hvad det er der opleves, så ville det være fedt.
Ingen grund til at gemme det praktiske i alle dine spekulationer om hvad f.eks.ringelyden etc. er i en guide.

Edit: Samt, at jeg har taget lattergas mange gange alene, selv efter at have prøvet det på psykedelika såsom svampe og LSD.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Det er en udmærket guide. Jeg plejer at praktisere lidt a'la det samme - dog kan jeg ikke dy mig fra at holde kortere pauser. ;)

Og det er aldrig noget problem for mig at suge hele patronen, synes jeg.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
:offtopic: Hvis i ikke har noget at sige så lad helt være.

-rydtet op-

Titel:
Insane psychedelia user!

Saadan en siphonen kan nemt indeholde to kapsler paa een gang.

Titel:
Flueknepper kongen

daffy duck skrev:
Saadan en siphonen kan nemt indeholde to kapsler paa een gang.

Med risiko for at udvikle pneumothorax når man inhalerer det fra siphonen...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Levose AKA Veritas : ku du lige udybe og forklarer din mening lidt mere ?..

eller man kan sige på godt dansk at sipfonen lægger gas vis man blir ved med at lade den dobblet op igen og igen..,det i hvertilfald min oplevelser de gange hvor vi har ladet dem dobblet op istedet for den ene.

Titel:
Flueknepper kongen

ARK skrev:
Levose AKA Veritas : ku du lige udybe og forklarer din mening lidt mere ?..

eller man kan sige på godt dansk at sipfonen lægger gas vis man blir ved med at lade den dobblet op igen og igen..,det i hvertilfald min oplevelser de gange hvor vi har ladet dem dobblet op istedet for den ene.

Pneumothorax er når lungen kollapser efter at have været udsat for gas i for højt tryk (barotrauma) - et tryk jeg tror to patroner i siphonen godt kan forårsage...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
jeg har fint ku suge 2 på 1 gange, det vel os hvor storer ens lunger er.., har du nogen referanser, link´s ,andet der ville ku underbygge det du siger ?

Titel:
Flueknepper kongen

ARK skrev:
jeg har fint ku suge 2 på 1 gange, det vel os hvor storer ens lunger er.., har du nogen referanser, link´s ,andet der ville ku underbygge det du siger ?

Nej, det er ren spekulation.

Da jeg selv tog to patroner på en gang var det meget ubehageligt, op til flere minutter efter, på trods af jeg har større lunger end gennemsnittet (påvist v. spirometri)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Vil det ikke være mest sikkert at få en smule luft ind efter man har suget det lattergas man nu har fået? Altså f.eks. 2/3 lattergas og 1/3 almindelig luft?
Ovenstående er skrevet pga. snak i andre tråde om at hjernen skal have luft og derfor formoder jeg at lungerne lige skal have lidt luft ind efter indhaleringen af gas?
er jeg helt forkert på den?

/IC

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg har læst mig frem til, at man kan få en endnu voldsommere hovedpine hvis N[sub]2[/sub]O ikke indtages sammen med O[sub]2[/sub]. Der er nogle patroner som indeholder begge dele, og det er jo fint nok.

Jeg synes din idé lyder fin, men jeg ved ikke om det er fint nok - for man trækker jo også vejret under oplevelsen, og det hjælper ikke det helt store. Der skal helst være ilt i patronerne.

Correct me if I'm wrong.

Titel:
Medlem

Dettet er ikke noget jeg vil hænges for hvis det er forkert. Men jeg kunne ikke forstille mig at det er mere skadeligt for hjerne at tage 2 patroner end at holde vejert i 1 min. eller 2 som når man er ude og snorkel dykke. Man skal jo bare huske at trække vejerte når man ikke kan holde nO2 i sige længere.

Mvh Tom.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ali skrev:
Jeg har læst mig frem til, at man kan få en endnu voldsommere hovedpine hvis N[sub]2[/sub]O ikke indtages sammen med O[sub]2[/sub]. Der er nogle patroner som indeholder begge dele, og det er jo fint nok.

Jeg synes din idé lyder fin, men jeg ved ikke om det er fint nok - for man trækker jo også vejret under oplevelsen, og det hjælper ikke det helt store. Der skal helst være ilt i patronerne.

Correct me if I'm wrong.

You're wrong. Man kan ikke finde flødeskumspatroner som indeholder både ilt og N[sub]2[/sub]O. Det er heller ikke nødvendigt. Hvis man indtager lattergas fra en trykflaske (f.eks. til medicinsk brug), f.eks. gennem en maske, er det livsvigtigt at man samtidig får blandet med ilt. Der er sket flere dødsfald på den konto. Med en flødeskumskande, derimod, er der kun én lungefuld gas. Hvis man besvimede (hvilket jeg aldrig har oplevet folk gøre, heller ikke ved flere patroner), ville man blot begynde at trække vejret normalt derefter. Man får ikke normalt hovedpine af lattergas. Den ene vejrtrækning man "springer over" er ikke nok til at forårsage iltmangel.
Cope> Jo, det virker fint nok at indtage ~1/3 luft sammen med en inhalation lattergas. På den måde kan man også fylde "det døde rum" i de øvre luftveje ud med normal luft, så der ikke går N[sub]2[/sub]O til spilde med det - plus at man hæver partialtrykket af gassen i lungerne på en ufarlig måde, så den maksimale mængde optages i kroppen.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Hvis man indtager lattergas fra en trykflaske (f.eks. til medicinsk brug), f.eks. gennem en maske, er det livsvigtigt at man samtidig får blandet med ilt. Der er sket flere dødsfald på den konto.

:shock: Vidste sgu ikke det var så farligt at gøre det på den måde. Gælder det også hvis det bare er en slange der sidder fast på dysen, som man bare suger af?

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Imp skrev:
Citat:
Hvis man indtager lattergas fra en trykflaske (f.eks. til medicinsk brug), f.eks. gennem en maske, er det livsvigtigt at man samtidig får blandet med ilt. Der er sket flere dødsfald på den konto.

:shock: Vidste sgu ikke det var så farligt at gøre det på den måde. Gælder det også hvis det bare er en slange der sidder fast på dysen, som man bare suger af?

Det farlige ved det er jo at hvis man får N2Oen igennem en maske, så har man ikke umiddelbart mulighed for at trække O2 samtidigt.. Medmindre man selvfølgelig har koblet O2 til sit maskeanlæg...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Prometheus: Tak for rettelsen, så blev jeg alligevel lidt klogere i dag :)

Titel:
Flueknepper kongen

Tom's skrev:
Dettet er ikke noget jeg vil hænges for hvis det er forkert. Men jeg kunne ikke forstille mig at det er mere skadeligt for hjerne at tage 2 patroner end at holde vejert i 1 min. eller 2 som når man er ude og snorkel dykke. Man skal jo bare huske at trække vejerte når man ikke kan holde nO2 i sige længere.

Mvh Tom.

Man skal lige huske at kroppen ånder når koncentrationen af CO[sub]2[/sub] er for høj - ikke når koncentrationen af O[sub]2[/sub] er for lav. Så man kan godt indånde N[sub]2[/sub]O og tro at alt er fint...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jojo, men igen, så er det jo nok ikke værre end når man holder vejret under en omgang snorkling.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]