Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 11:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har læst flere triprapporter omkring salvia trips og det lyder ret tiltalende ;) Nu vil jeg så lige høre, der findes flere forskellige salvia produkter:

Salvia divinorum Oaxacan Leaves
Salvia divinorum 5x Extract (standardized)
Salvia divinorum 10x Extract (standardized)

osv..
Kan forstå dem der hedder 5x,10x osv. er mere koncentreret..
Hvis jeg nu skal prøve det, ville i så anbefale at jeg bare købte den øverste jeg har nævnt? eller skal det være noget af det stærkere for at have effekt?
Ellers andre gode ting at vide før jeg begiver mig ud i et salvia trip? :)

På forhånd tak..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
En lille advarsel først: Salvia er IKKE legetøj, ej heller noget som man bare skal indtage uhæmmet. Det er drilsk, mystiskt, wierd og ondt på samme tid

Fordelen ved 5X og de andre ekstrakter er at de er standardiserede så indholdet af aktive stoffer er ca. det samme

Jeg har kun prøvet 5X, og det var kraftigt nok. Jeg vil råde dig til at afprøve bladene først. Du får ingen advarsel eller lign. når effekten slår ind med ekstrakt. Du sidder og holder røgen inde, og SLAM så er du bare i en anden verden. Tit uden at kunne finde udaf hvad der sker. Hav ALTID en tripsitter med

Hvad har du af erfaring indenfor andre stoffer ?

Problemet ved blade er at du skal ryge mere af det for at få effekt, men så er der jo også en lille sikkerhed forbundet med det

Jeg mener jeg røg 1/8 del af et gram første gang på bong med alm. lighter, og det var ret wierd. Hvis du har en vægt kan du jo bare veje en lign. lille dosis af ekstraktet

Titel:
Medlem

jeg ved ikke lige om det stadig er lovligt. men jeg røg det for et par år siden da det var lovligt.
jeg fik ikke den vilde effekt af det men xp3rt har ret Det er drilsk, mystiskt, wierd og ondt på samme tid. (start med bladene)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
hampdyrker skrev:
jeg ved ikke lige om det stadig er lovligt. men jeg røg det for et par år siden da det var lovligt.
jeg fik ikke den vilde effekt af det men xp3rt har ret Det er drilsk, mystiskt, wierd og ondt på samme tid. (start med bladene)

Det blev gjort ulovligt i slutningen af 2004 så hut jeg hvisker

Men det er 10000% et meget meget meget kraftigt psykedelika som jeg har ufatteligt meget respekt for :)

Husk at du skal holde det inde, helst bruge stormlighter og alt det der... I tilfælde af at du ikke vidste det ;)

Jeg ved ikke rigtigt, men når man tror at ens væg er nedaf og man prøver at ligge sig ned på "jorden", tripper man så ? :lol:

Salvia er ikke til at spøge med !

Og ja, start med blade Zebbe

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Okay, nu må vi se hvad det bliver til, har bare gået og leget med tanken :)
Har røget hash i et stykke tid, dog mest bare i weekender, har dog også erfaring med Coke, amf og E.. Har ikke de vilde erfaringer med psykedeliske stoffer i den forstand.. :S

Har dog gået med tanken et stykke tid om at jeg ville udforske den psykedeliske verden :) Spørgsmålet er bare hvordan man gør det mest forsvarligt første gang, efter som i siger er salvia rimelig kraftigt, så ville måske være bedre at prøve med et andet stof først? evt. psilocybin svampe?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey Zebbe og velkommen til :)

Der er mange emner omkring forslag til den første psykedeliske oplevelse her på sitet. Kig dig omkring.. Men ellers så ville jeg klart sige at svampe, LSD eller et 2c-X stof ville være gode til jomfrurejsen. Hvis du endelig vil have fat i Miss Salvia så start op med bladene.

Held og lykke :wink:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for hjælpen allesammen.. Tror jeg ender med svampe i første omgang så, da jeg har nogle kammerater der har prøvet det nogle gange og som jeg vil kunne sidde med under trippet..

Må få prøvet det her engang, kan være der kommer en triprapport ud af det også ;)

Titel:
Medlem

Husk stadig på at Salvia er forholdsvist mildt ved sindet, i og med at oplevelsen er så grotesk. Du bliver ikke nødvendigvis konfronteret med meget ubehagelige ting fra din underbevidsthed, men træder praktisk talt ind i en helt anden verden.
Jeg har haft meget skræmmende oplevelser på f.eks. hash, som paranoia og fokusering på negative tanker. Med salvia kan man ligeledes få det ganske ubehageligt, men oplevelsen er (efter min mening) så surrealistisk at man bare sidder bagefter og tænker "WTF?!", mens man har forholdsvist let ved at adskille de to verdener umiddelbart efter trippet (salvia-verden, og den virkelige verden).
Tyngdekraften bliver ganske rigtigt vendt op og ned, man kan møde skræmmende væsener, høre stemmer, og få nogle ubehagelige fysiske oplevelser (ustyrlige grineflip, svedeture, følelse af at blive "skåret i stykker", o.lign.), men efter kort tid er man helt tilbage til virkeligheden, og man opdager meget hurtigt at det man oplevede ikke var virkelighed.

Hav naturligvis umådelig respekt for stoffet, men jeg vil stadig sige at der er forskel på at tage et trip på 10 minutter, hvorefter man er tilbage igen, og så at kaste sig ud i et svampetrip på 8+ timer. Se evt. også wikien ;)

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.ph ... _Divinorum

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Også det jeg har lagt meget mærke til, netop det at trips på svampe osv er meget lange...

Mine erfaringer med hash, amf, coke og E er gode dog, har haft tidspunkter hvor det ikke lige frem har været gode trips eller hvor man er blevet lidt paranoid, men har alligevel aldrig været bange i et trip, har bare taget det som det kom, inderst inde ved man jo det bare er et trip, det har aldrig sådan skræmt mig selvom nogle trips har været dårligere end andre... Men har jo aldrig prøvet et egentligt psykedelisk trip, så ved jo ikke om man kan tænke nogenlunde klart osv..

Men altså, et svampe trip varer jo ret lang tid, men hvis man nu langsomt bygger det op, vil det vel naturligvis ikke virke så slemt, am i right? ;)
Så kan man altid holde når man synes det er nok, og så måske tage lidt mere næste gang, alt efter hvad man nu har lyst til og hvor langt man nu vil ind i drømmeland :)

Under det link til wiki står der også at Salvia giver korte trip, dog meget kraftige, og tror faktisk jeg ville have det meget bedre med at langt, men stille og roligt trip, end et kort og meget vildt trip.. I det mindste første gang man bevæger sig ind i et psykedelisk trip..

Senest rettet af Zebbe 18 apr 2006 17:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
HardcoreWizard skrev:
...men efter kort tid er man helt tilbage til virkeligheden, og man opdager meget hurtigt at det man oplevede ikke var virkelighed.

Det ved jeg nu ikke helt... personligt har jeg det sådan, at jeg virkelig blev i tvivl om hvorvidt min virkelighed er virkelig. Da jeg kom tilbage fra min første oplevelse, tænkte jeg at min "ædru" tilstand ligeså godt kan være en illusion. Jeg havde meget svært ved at skelne mellem trip og virkelighed, for jeg vidste ikke om salvia blot havde præsenteret mig for en anden virkelighed, som jeg kalder for "ædru tilstand".

Det var meget kraftigt indtil jeg gik i seng, og tanken fortsatte i op til 2 uger efter oplevelsen. Jeg har også nogle venner, som har haft samme opfattelse efter trippet.

Man sidder virkelig og tænker "WTF?!!", men samtidig kan man meget let blive i tvivl om, om ens ædru tilstand er virkeligheden eller blot endnu en verden som salvia præsenterer dig for.

Uden at jeg behøver at sige det: Salvia er et af de kraftigste psykedelika i denne verden. Planten vender op og ned på ens opfattelse, og tvinger en til at tænke i alternative tankemønstre - selv i lang tid efter oplevelsen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det første psykedeliske stof jeg tog var salvia og det er jeg kun glad for efter jeg har prøvet svampe. Kunne forestille mig det ikke var så fedt første gang med et trip på 8 timer. 8 timer på svampe er ret lang tid.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

passion skrev:
Det første psykedeliske stof jeg tog var salvia og det er jeg kun glad for efter jeg har prøvet svampe. Kunne forestille mig det ikke var så fedt første gang med et trip på 8 timer. 8 timer på svampe er ret lang tid.

Efter som jeg har forstået er Salvia også et meget kraftigere trip?
Ingen der siger jeg vil helt væk første gang, bare bygge det stille og roligt op så man ikke bliver blæst helt ud i en anden virkelighed :P
Hellere bare starte stille og så have en stille rus og få det bedste og meste ud af det?

Altså Salvia = Kort men kraftig rus?

Svampe = Lang men mere stille rus? (Kunne forestille mig jeg ikke tog særlig meget første gang så man lige fik følelse for det)

Tror jeg vil føle det mere behageligt at rende og "småtrippe" i længere tid.. Og varigheden afhænger vel også af mængden man indtager..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Zebbe: > Ja jeg synes det er bedre at starte ud med salvia fordi det er en kortere rus. Men du skal stadigvæk vide at salvia er virkelig ikke for sjov.

Men ja du kan godt sige.

Salvia = Kort men kraftig rus
Svampe = Lang men mere stille rus

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Well, må prøve at få fat i noget salvia og en som har prøvet det før... Salvia er dog ikke så udbredt af hvad jeg ved af, så nu må vi se.. Ligemeget hvad jeg beslutter mig for må jeg bare gå stille frem og få det bedste ud af det :)

Bare efter hvad jeg hører folk sige herinde virker salvia som et ret kraftigt stof.. Kan også forstå mange ryger det i bong, men ville vel være smartest at ryge det i joints først? Og hvis man nu skla ryge det i bong, og man køber det som blade, hvor meget vil man så typisk komme i et bongmix? Og vil i ryge det med tjald eller bare tobak og salvia?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

nu kan man vel ikke helt sige at svampe garanterer et roligt trip :?
Det er selvfølgelig lettere at dosere og måske også derfor det bedste at starte med, men at det bliver en søndagstur i skoven med madpakker er absolut ikke sikkert

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig kan man ikke på forhånd sige hvordan et trip bliver ;) Jeg siger bare at jeg personligt hellere ville rende og småtrippe i 4-5 timer, (altså måske bare på 0,75g or so) bare for lige at få føling med hvordan det er..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

det synes jeg lyder fornuftigt, så kan du ligesom få en smagsprøve på psykedeliske, se hvordan du reagerer og så tage det derfra. Der er masser af tid til at prøve en hel masse :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zebbe skrev:
Bare efter hvad jeg hører folk sige herinde virker salvia som et ret kraftigt stof.. Kan også forstå mange ryger det i bong, men ville vel være smartest at ryge det i joints først? Og hvis man nu skla ryge det i bong, og man køber det som blade, hvor meget vil man så typisk komme i et bongmix? Og vil i ryge det med tjald eller bare tobak og salvia?

Jeg har leget med salvia uden at få det store trip ud af det. Jeg røg rene blade (1x) i en lille glaspibe og kunne godt ryge nogen påfyldninger uden at ryge ud i "salvia space". (Ja ja, jeg lover 100% at have en sitter hvis jeg graduerer til bong eller potentierede blade)

Aaaanyway, ryg bladene RENT. Igen tobak eller nikotin er nødvendigt (og næppe ønskeligt). Jeg synes mine tørrede blade var ekstremt milde mod lungerne, selv når jeg sugede noget varmt røg. Mild og sjov mynte smag.

Jeg efterbehandler mine blade omtrent på samme måde som cannabis. Tørrer til crispy - men ikke 100% dehydreret - og så på glas. Lufter så lidt ud i glasset med mellemrum (dog ikke så religiøst som ved cannabis, da tørrede salvia blade har tendens til at være ret så tørre).

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Præcis, jo ikke noget der haster, men har som sagt ikke prøvet det før, så ved jo ikke hvordan jeg reagerer, om jeg synes det er behageligt og sådan, derfor synes jeg det ville virke dumt at ligge ud med et hårdt/kraftigt trip..
Heller ikke fordi jeg bare SKAL være blæst af.. Det er bare for at få fornemmelsen, så man ved hvad man går ind til næste gang :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Zebbe skrev:

Jeg har leget med salvia uden at få det store trip ud af det. Jeg røg rene blade (1x) i en lille glaspibe og kunne godt ryge nogen påfyldninger uden at ryge ud i "salvia space". (Ja ja, jeg lover 100% at have en sitter hvis jeg graduerer til bong eller potentierede blade)

Aaaanyway, ryg bladene RENT. Igen tobak eller nikotin er nødvendigt (og næppe ønskeligt). Jeg synes mine tørrede blade var ekstremt milde mod lungerne, selv når jeg sugede noget varmt røg. Mild og sjov mynte smag.

Jeg efterbehandler mine blade omtrent på samme måde som cannabis. Tørrer til crispy - men ikke 100% dehydreret - og så på glas. Lufter så lidt ud i glasset med mellemrum (dog ikke så religiøst som ved cannabis, da tørrede salvia blade har tendens til at være ret så tørre).

Man kunne jo selvfølgelig som du siger ryge lidt af gangen, efter som jeg har forstået kommer virkningen mere eller mindre mens du har røgen i lungerne og det gør det selvfølgelig nemt at dosere..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]