Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Sci-fi film.. Hvilke kan du anbefale?

Jeg fik lyst til at lave denne tråd, da jeg læste dette svar G00 i en anden tråd..
G00 skrev:
Kvindestemmen i Infected Mushroom's Bust A Move siger rent faktisk "Alien DNA infected us, about time we infected them" og det er en utrolig plat men samtidig super grineren one-liner fra sci-fi filmen Species, men om det er fra den første eller anden kan jeg ikke lige huske.

Jeg vil selv anbefale "Contact" da den beskriver alt for godt hvordan det er at få en stærk mystisk oplevelse på psykedelika. Ikke at Jodie Foster tager psykedelika, men sidst i filmen tager hun en tur i nogle orme huller, som ligner alt for meget nogle ture jeg har haft med CEV på høje LSA doser.
Senere da hun skal forklare hendes tur, er der næsten kun tvivl tilovers for hendes påstand om at hun rent faktisk fløj gennem universet + meget mere.. Den tvivl der er overfor hendes påstand kan jeg perspektivere til mine egne oplevelser.. Så noget psykologisk selvbekræftende - noget, er der over min facination over filmen.

Er der andre der kan anbefale nogle Sci-fi film? Skriv gerne lidt om indholdet og sårn :wink:

Mvh. IC

Titel:
Admin
Brugeravatar

Ved nu ikke om de er fandens psykedeliske disse film:
12 Monkeys - Kan varmt anbefales!
Brazil - også af Terry Gilliam
Og ved egentlig ikke om de går under kategorien sci-fi eller eventyr, men alle Star Wars filmene er også fede imo.
Abernes Planet filmene er også udmærkede.

Mvh.

/EDIT: Glemte lige Blade Runner og Det Femte Element :)

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Brazil er nu fandens fed, en af de bedste sci-fi film jeg nogensinde har set :) Genial humor, men stadig en dyster stemning. Og der er da lidt psykedelisk over den, manden bliver jo langsomt småsindssyg ;)
Og så er der 2001: A Space Odyssey som da ender meget specielt med en mærkelig hallucination (eller noget).. Ærgerligt at resten af filmen er så dræbende kedelig.

Insane psychedelia user!

Infected Cope skrev:
Jeg vil selv anbefale "Contact" da den beskriver alt for godt hvordan det er at få en stærk mystisk oplevelse på psykedelika. Ikke at Jodie Foster tager psykedelika, men sidst i filmen tager hun en tur i nogle orme huller, som ligner alt for meget nogle ture jeg har haft med CEV på høje LSA doser.
Senere da hun skal forklare hendes tur, er der næsten kun tvivl tilovers for hendes påstand om at hun rent faktisk fløj gennem universet + meget mere.. Den tvivl der er overfor hendes påstand kan jeg perspektivere til mine egne oplevelser.. Så noget psykologisk selvbekræftende - noget, er der over min facination over filmen.

Det ironiske er så bare at bogen som filmen bygger på er skrevet af Carl Sagan (RIP), der var kraftigt imod den slags new age ævl aka. pseudovidenskaben som du kan finde på at hoppe på.

Titel:
Dedikeret medlem

Blade Runner, helt sikkert! En absolut klassiker.
Der er Split Second. Den er ikke helt vildt intellektuel, men ret morsom og den har en lækker stemning.
Og så Dark City. Selv om indledningen er lidt fladpandet (bare spol hen over) så er det en lækker film. Genial ide.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
PI (3,14159265358)

Den skal ses. Ikke forklares.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Donnie Darko.
Ligesom med Pi synes jeg måske, det er lidt en tilsnigelse at klassificere den som sci-fi, men det gør de IMdb, så hermed er den anbefalet som sci-fi.[/url]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Jeg synes Soderbergh's remake af Solaris er helt fantastisk. Jeg vil også anbefale Fire in the Sky som jeg godtnok havde svært ved at finde. Den indeholder nogle crazy abduction scener :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tamara9k skrev:
Jeg synes Soderbergh's remake af Solaris er helt fantastisk. Jeg vil også anbefale Fire in the Sky som jeg godtnok havde svært ved at finde. Den indeholder nogle crazy abduction scener :twisted:

Så vil jeg den grad hellere anbefale Tarkovskys Solaris. Soderbergh er normalt en instruktør, jeg er ret glad for, og håndværket er bestemt i orden. Men den her er simpelthen en om'er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Infected Cope skrev:

Det ironiske er så bare at bogen som filmen bygger på er skrevet af Carl Sagan (RIP), der var kraftigt imod den slags new age ævl aka. pseudovidenskaben som du kan finde på at hoppe på.
Tak for offtopic :roll:

Mht. citater fra Sci-fi film, så kan jeg ikke huske hvilken sang det er de citerer fra Star wars i, men citatet lyder: "I hope you'll enjoy your stay"..

Er der nogen der kan huske hvilken episode det er af star wars filmene?

*New Order* og *Tamara9k*..
Ved i om der er nogen internet forhandlere i DK som sælger de film i snakker om der?

/IC

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

nærkontakt af 3. grad er en klassiker

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
The Matrix - Kendte absolut ingenting til den på præmieren, var bare inviteret med. Snakkede ikke om andet i en månede, og har fået tanker gentagne gange i den retning på trips.
The Animatrix - Fedt med mere baggrundsviden om det univers
Det 5. Element - Super smuk film
Event Horisont - En af de eneste gysere jeg har set flere gange, sammen med...
Alien - Klassikere
Alien vs Predator - Jeg synes den holder
Independence Day - Ret amerikaniseret film, men stadig god
I, Robot - Fedt plot
Blade Runner - Et stykke filmkunst på højt plan. Den film satte standarden for alle fremtidige film (no pun intended)
Diverse Mars film som Red Planet, Total Recall og Mission to Mars, har også deres charme.
Terminator(erne) - God underholdning
Minority Report - God historie
Demolition Man - Så den på præmieren i en fyldt biograf, hvor stemningen var i top. Glemmer jeg aldrig, så den film har en speciel plads i mit hjerte

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om på stående fod. Ved godt et par stykker af dem allerede er nævnt, men ville lige give mit besyv med :)

Har også set en film, der handler om hvordan verden ville se ud, hvis tyskerne havde vundet WW2, men kan ikke lige huske hvad den hedder.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Dark city

13th floor

The Cube

Div. Star treck film og serier (Selv foretrækker jeg next generation, selvom voyager har nogle seje afsnit imellem, og nogle af de gamle Startreck film holder 100%)

The matrix

Alien

E.T

Blade Runner

Existenz

M.I.B

Total Recall

Pitch Black

Dune

Senest rettet af Åndsamøbe 26 apr 2006 00:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Åndsamøbe skrev:
The Cube

Åh, ja.. Den havde jeg helt glemt.
KANON film! Og 2'eren er også skide fed.

Og så mener jeg endda at det er en afgangs film af nogle elever fra en canadisk film skole. Men ikke hæng mig op på det...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
De uundgåelige. Disse film SKAL ses inden man dør:

Alien ( 1-3)
Blade Runner
1984
Planet of The Apes
12 Monkeys
War of The Worlds
2001: A Space Odyssee
Brazil
The Cube (1-3)
Fuckin' Predator! (1'eren er vigtig. 2'eren er so-so)
Event Horizon
Dark City
Invasion of The Body Snatchers
The Thing (mustmustmust!)
They Live
Dune

De valgfrie. Ok popcornfilm, men ikke mere Du kan vælge at se dem inden du dør, men vil du føle dig rigere når Sankt Peter engang spørger? Jeg ved det ikke:

5th Element
Total Recall
Critters
Alien 4
Aliens vs. Predator
Doom
Signs
The Abyss
Pitch Black
Chronicles of Riddick
Red Planet
Minority Report
Johnny Mnemonic
The Arrival

Alle nævnte film er "ægte" sci-fi, så du er garanteret fremtidsgadgets og/eller rumvæsner hvis du ser en af dem. Jeg har udeladt åbenlyse titler som Star Wars, Terminator og The Matrix. Hvis man ikke allerede har set dem kan man sgu lige så godt hænge sig selv.
God fornøjelse!

//Edit: Nå, Åndsamøbe overhalede mig lige indenom. Og ja Cube-serien er vanvittigt fed. Genialt koncept!

Senest rettet af Halifaxxx 26 apr 2006 01:13, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Rylle skrev:
Har også set en film, der handler om hvordan verden ville se ud, hvis tyskerne havde vundet WW2, men kan ikke lige huske hvad den hedder.

Hehe, det er da vist et quote fra en, for forummet, relevant film med Hr. Depp i hovedrollen.

Senest rettet af noname 26 apr 2006 16:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Rylle, tænker du på Fatherland med Rutger Hauer?

http://www.imdb.com/title/tt0109779/

Nogenlunde film, så vidt jeg husker.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fedt topic, for en gangs skyld, Cope!

Jeg vil faktisk også sige "Contact", men af nogle andre grunde end dig. Jeg synes det er nogle utroligt spændende forudsigelser filmen laver omkring hvordan menneskeheden ville reagere, hvis vi en dag blev kontaktet (hvis man altså antager, at Carl Hayden ikke stod bag, sådan som det postuleres af visse personer i filmen.) Hele den religiøse fanatisme, der pludselig når uanede højder, finder jeg utroligt interessant. Og terrorbombningen har jo sine tydelige, uhyggelige pendanter til idag, også selvom årsagerne varierer en del fra dem i filmen. Derudover er jeg også helt pjattet med Hayden, han er simpelthen for vild!

Blade Runner er selvfølgelig en klassiker, men tror den ville have godt af et brush-up - enten en teknisk opkvalificering ala den man har givet til de gamle Star Wars film eller et remake (plz, don't kill me!)

12 Monkeys er fed, ligeledes er Planet of the Apes (jeg har lige købt bokssættet med de fem første film i serien)

Jeg synes faktisk ikke så godt om Donnie Darko, måske er det fordi jeg ikke har kapacitet til at fatte den, men jeg finder den alt for spekulativ og mærkelig. Matrix er derimod for simpel, og selvom det er god underholdning, så trækker jeg lidt på smilebåndet af, hvor meget jeg var oppe at køre over den, da vi så den med højskolens filosofihold.
De to brødre, der har lavet den, fylder desuden altid deres film med kristen symbolik, og det stinker IMHO. Er Neo ikke bare en moderne messias, der skal befri menneskene fra det onde?

-Psyko

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
*New Order* og *Tamara9k*..
Ved i om der er nogen internet forhandlere i DK som sælger de film i snakker om der?

/IC

Donnie Darko kan du få hos DVDoo for en 50'er. Solaris, altså den første filmatisering, ved jeg ikke lige med, men prøv Google. Jeg kan ikke forestille mig, den ikke skulle kunne fås nemt. Det er en af de væsentligste filmklassikere overhovedet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Rumstation Jupiter aka Outland

Fed film med drugz i outta space. Beskidt og dyster.

Med Sean Connery.

Zardoz 1974

Igen med Sean Connery. Meget mærkelig dystopisk sci-fi med et kæmpe flyvende og talende metalhoved og udødelige der keder sig. Sjov og underholdende.

Logan's run 1976

I samme boldgade som Zardoz, bare mere clean, men stadig meget dystopisk osv.

Galaxy Quest

Hyggelig film, der faktisk er ret tro mod sci-fi genren.

Enemy Mine

Mange år siden jeg har set den, men husker den som en ok oplevelse. Venskab mellem menneske og alien. Totalt vildt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]