Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 00:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Optimus Prime skrev:
Citat:
Altså, f.eks. engang havde jeg en samtale med den røde drage fra mulan. Det har på ingen måder fået mig til at tro på at den røde drage fra mulan, eksisterer i virkeligheden.

Hvorfor skulle det være anderledes med noget som helst guddommeligt?

Det er der ingen der har svaret mig på endnu?

hehe, hvad regner du med? at man sådan lige kan svare på det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis man stiller et retorisk spørgsmål skal man ikke forvente at få svar, tror jeg...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jo jeg syntes godt jeg kan forvente et svar.

Så jeg gentager mig selv endnu en gang:

Citat:
Altså, f.eks. engang havde jeg en samtale med den røde drage fra mulan. Det har på ingen måder fået mig til at tro på at den røde drage fra mulan, eksisterer i virkeligheden.

Hvorfor skulle det være anderledes med noget som helst guddommeligt?

Hvordan skelner man mellem tilfældige hallucinationer og noget der skulle være guddommeligt?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
Hvordan skelner man mellem tilfældige hallucinationer og noget der skulle være guddommeligt?

Nu har jeg aldrig haft tilfældige hallucinationer, så det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg kan fortælle at jeg aldrig har været i tvivl om hvornår jeg har haft en ægte spirituel oplevelse. Det har været så tydeligt og overbevisende at det har været umuligt at tage fejl af.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
yeti skrev:
Optimus Prime skrev:

Nu har jeg aldrig haft tilfældige hallucinationer, så det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg kan fortælle at jeg aldrig har været i tvivl om hvornår jeg har haft en ægte spirituel oplevelse. Det har været så tydeligt og overbevisende at det har været umuligt at tage fejl af.

Godt sagt, har man været langt nok ude, så er man ikke i tvivl om virkeligheden af ens oplevelse.... :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Psyko skrev:
Angående videoen, så synes jeg at banan-eksemplet er utrolig søgt. Hvad så med tomater, der indeholder de dér små åndsvage kerner, der klæber sig fast til ens tøj, når man skærer tomaten op? De er da ikke skide smarte, hva? Hvis man tror på ideen om en skaber af alting, så må han virkelig have haft en seriøs off-day, da han skabte det lort.

At bananen passer så godt i en abe-hånd er selvfølgelig et bevis for at evolutionen virker! Da alle ved at aber spiser bananer, har banan-palmen og aben udviklet sig sammen, således at bananen passer som fod i hose til hånden :lol:. Det behøver ikke at være et bevis på guds eksistens.

Tomaten benytter sig af et andet trick: Den smager så godt, at man ikke kan holde sig fra den, men sørger for at nogle af frøene klæber til tøjet/pelsen. Når man er gået et stykke væk fra tomatplanten opdager man frøene der klistrer fast til en og man gnider dem af og smider dem på jorden. Smart!

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]