Bart skrev:
Jeg synes du skulle ændre det til "der føler de ikke kan tilfredssstille deres kvinder", da jeg simpelthen ikke tror på at man kan skære alle over en kam på den måde.
Desuden glemmer du i det du skriver at kvinder er forskellige, og at mennesker i det hele taget er forskellige - I den forstand så er der ingen norm for hvem der bliver tilfredsstillet af hvad.
Jeg forsøgte bare at holde det kort. Jeg ved udmærket, at der er nuancer her

Man kunne også have skrevet det som "mænd der føler sig afskåret fra samhørighed med universet og det feminine, og som derfor er skræmte fra vid og sans over kvinder - og som resultat forsøger de at kontrollere, styre og ved regler og magt at styre dette feminine kaos". Igen ... det er ikke videnskab vi taler her eller noget forkromet forsøg på at være præcis

Bart skrev:
For at blive lidt mere konkret, så mener jeg du begår en fejl i at fokusere på det sexuelle; pga dit eget behov for at sætte dig over, og ydmyge den gruppe mennesker jeg intuitivt føler du foragter idet de pisser på værdier du føler skal tilbedes.
Tak for psykoanalysen, men det er nu ikke et eller andet billigt følelsesmæssigt motiv, der motiverer mig her. Jeg føler oprigtigt, at jeg har ret - uanset om sandheden kan gøre ondt.
Bart skrev:
Faktum er jo, at de folk du lige har kategoriseret de undertrykker alt som sådan, ikke kun det sexuelle - men ALT. Det har intet at gøre med de ikke kan tilfredsstille deres kvinder, men nok snarere troen på at de er utilstrækkelige / de ikke kan kontrollere ALT, ergo så må det forbydes og undertrykkes (ofte med den ultimative straf, døden, som følge).
Ikke uenig. Det er bare rent mytisk/esoterisk nemmere at koge det ned til "men who can't fuck"

Men som sagt er din analyse korrekt nok: det er en meget mere fundamental mangel på selvtillid og selvværd, der er roden til problemerne. Sex er blot en magtfuld indgang til emnet, og hvis du er i tvivl om, hvor vigtigt denne gruppe af mennesker selv anser sex for at være, så prøv at læse lidt på kristendommens historie eller kig lidt på nulevende muslimer.
Bart skrev:
Dette er jo, ultimativt, deres egen tragedie. Fordi rent faktisk kan de godt tilfredsstille deres kvinder, de kan håndtere en friere kultur og meget mere... Det ved de bare ikke, ligesom de ikke tror på det pga deres religiøse / sociale indoktrinering.
Ja det er så spørgsmålet