Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey - første post på dette geniale forum :D

Jeg er helt ny indenfor 'faget' og har for nylig erhvervet mig en go' klump hash...Mit spørgsmål er nu:

- Kan jeg ryge mit hash i min pibe (som jeg normalvis ryger tobak i), og hvordan? Her tænker jeg på måden det skal forberedes etc.

På forhånd tak

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Lav en slags skål af sølvpapir og put alm. tobak deri. Rist det så, altså med flammen under sølvpapirsskålen, indtil røgen ikke kradser i næsen mere. Rist tobakken rigtig godt igennem, så er det noget behageligere at ryge.
Tag dit hash og smuldr det i små stykker ud på et stykke papir. Læg det derefter i den færdigristede tobak, bland det sammen og rist det en hurtig gang igen.
Stop så pipen og fyr op :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Dingler skrev:
Hey - første post på dette geniale forum :D

Jeg er helt ny indenfor 'faget' og har for nylig erhvervet mig en go' klump hash...Mit spørgsmål er nu:

- Kan jeg ryge mit hash i min pibe (som jeg normalvis ryger tobak i), og hvordan? Her tænker jeg på måden det skal forberedes etc.

På forhånd tak

Håber du ved at man ikke kan ryge hashen rent mm. man bruger en lidt anden metode?

Det skal self blandes op med tobak som shinsou også siger.
Er dog lidt uening i ristningen, jo den er nemmest og derfor bedst for dig som begynder. Men tobakken smager ikke godt hvis den bliver ristet for meget, den må IKKE blive sort! Jeg holder mig til et sted mellem lysebrun og mørkebrun :)

Andre gode måder at ryge hash på:

Bong
Joint
Vaporizer
Tjubang
Jordbong
Frugtbong
Chillum

Og der er flere. Men prøv dem ud, for det er griner at prøve en chillum hvis man kun har røget jays før :P Eller at ryge tjubang f.eks.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Men husk at din pibe vil smage af tjald resten af dens liv :)

Sørg for guds skyld at riste ordentligt når du ryger på pibe... Synes ikke det smager specielt godt. Ville anbefale dig at ryge en joint i stedet, det er nemmere at styre, smager bedre og alt det der

Du kan købe jointpapir i de fleste kiosker, og rigtig mange supermarkeder

I mangel på andet, eller hvis det går helt galt med at rulle en joint, kan du bruge en smøgs filter og papir til at ryge en silent agent, eller en skolejoint på dansk. Godt nok er det en skidt måde at ryge det på, men det er en god begyndermetode, billig og nem, du skal bare sætte et stykke pap formet som en musetrappe i stedet for det alm. filter

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål :)

God ryger under alle omstændigheder, men pas på du ikke bliver for glad for det ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du kan sagtens ryge det på din pibe - Bare rist en smøg og bland den sammen med din klump. Jeg ville helt klart købe en ny pibe at ryge det på, hvis du ikke har lyst til at din pibe skal have hash smag/lugt resten af livet. Du kan også risikere at der er meget nikotin i piben fra alt det tobak du har røget, og du kan få det dårligt hvis du ikke renser den meget grundigt inden du ryger på den.

Mht. at riste en smøg, er den letteste måde nok at lave en skål af sølvpapir, bare sæt et glas på noget sølvpapir og lav skålen rundt om. Så lægger du bare tobakken i skålen og rister det ved at varme op med en ligther nedenunder. Husk at "ryste" skålen, så tobakken ikke ligger stille.

Efter du har ristet tobakken er der 2 muligheder:

1. Du kan "varme mixe" det. At varme mixe vil sige at man blander sit hash sammen med den ristede tobak, også igen varme det vha. skålen. På den måde får man sat sit hash sammen med tobakken. Jeg ville personligt selv aldrig ryge det anderledes. Husk at når det er varmet, hæld det ud på et papir og tryk/pres det hele sammen med fingrene, hvis du "brænder" fingrene er det bare et tegn på at det er varmet ordenligt.

2. Du kan lade være med at "varme mixe" det. Bare bland hash og tobak sammen og ryg.

Jeg mener det er smag og behag hvilken en mulighed man vælger. Du kan vel prøve dig lidt frem.

Lige en sidste kommentar - 1 smøg til 1 gram når man laver mix.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]