Pharm skrev:
Hvad vil du vise med den tegning? At kroppen kan lave melatonin fra seretonin / tryptofan? Hvad er pointen med det?
Pharm skrev:
Melatonin giver en effekt lidt i stil med serotonin.
Uddyb venligst og sæt en reference på.
Pharm skrev:
Husk på at udløsning af serotonin (f.eks. via MDMA) giver større syntese af melatonin, så noget af virkningen fra MDMA kan også have noget med større produktion af melatonin.
Når du siger "husk på", refererer du til almen viden (f.eks. vand er vådt). "Serotonin (f.eks. via MDMA) giver større syntese af melatonin", er absolut ikke almindelig viden. Derfor bør du smide en reference på og uddybe hvad du mener. Jeg har ikke den fjerneste idé om hvad du mener med det og er i den ende af læser spektret der burde kunne forstå hvad du mener. Umiddelbart vil jeg skyde på at der er ca. 0 folk der får noget ud af hvad du har skrevet.
Pharm skrev:
Jeg tænker bare om på det kan mærkes og i så fald, hvordan. Evt. kan det bruges som boost, ligesom 5-htp kan ?
Kun en måde at finde ud af det på
Jeg hakker lidt på dig med fuldt overlæg - men det er udlukkende fordi jeg kender din skrivestil fra mig selv i mine yngre dage. Du kan en hel masse, men har svært ved at forklare andre dine ideer og differentierer ikke så godt mellem hvad du
ved og hvad du tror du ved.
Det kan der heldigvis rettes op på med lidt øvelse, så du ender med at blive en prima knark guru
Pædagogik regel nummer 1:Hvis man ikke kan forklare andre, med dårligere faglige forudsætninger end en selv, sine ideer, kan man lige så godt lade være med at sige noget. Selvom det kan være fristende at lege "kloge åge" og smide om sig med fine udtryk, får man ikke noget ud af det. Tal helt almindeligt dansk og brug kun fine ord, hvis der er en helt specifik formål med det. Folk skal nok få indtrykket af at du er klog - også uden brug af blær.
Med venlig hilsen
KenIshii