Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey Alle members på Psy :)

Endelig fik jeg taget mig sammen til at lave en bruger efter at have misbrugt forummet :twisted: ..

Står og skal til koncert i weekenden og vi er nogle stykker der har købt noget Ecstacy. Har så fået øjnene op for HR og ledt lidt, men syntes ikke jeg kunne finde noget omkring brugen af Perikum i stedet for 5htp. Har nemlig ikke fået skaffet noget 5Htp, men har opdaget min mor har nogle af disse liggende:

http://www.vifab.dk/naturmedicin/alle/V000000062/

Ville hører om det var fornuftigt eller om det på ingen måde kan anbefales :)

Titel:
De kapsler er standard 0,9% hypericin ekstrakt, som om end er bedre end slet intet, men sammen med 5-htp ville det være endnu bedre. En selektiv reuptake hæmmer ville være bedre (altså rigtige SSRI's/antidepressiva). Perikon virker lidt på samme måde, altså som et antidepressiv, selv om virkningen er lidt bredere og kompleks.

Forsøg har vist at der skal relativt høje doser perikon til for at kunne sammenligne effekten med klassiske antidepressiva. Vi snakker ihvertfald 1300 mg, dvs. 4 kapsler, men da man langsomt trapper op i dosis i starten af en behandling og da ingen af jer, går jeg ud fra, lider af klinisk depression ville jeg ikke anbefale at tage mere end 3 kapsler (altså 900 mg). IMO er den anbefalede mængde (1-2 kapsler dgl.) under middel og uden for det terapeutiske område, hvor det giver en virkning.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Pharm skrev:
Forsøg har vist at der skal relativt høje doser perikon til for at kunne sammenligne effekten med klassiske antidepressiva. Vi snakker ihvertfald 1300 mg, dvs. 4 kapsler, men da man langsomt trapper op i dosis i starten af en behandling og da ingen af jer, går jeg ud fra, lider af klinisk depression ville jeg ikke anbefale at tage mere end 3 kapsler (altså 900 mg). IMO er den anbefalede mængde (1-2 kapsler dgl.) under middel og uden for det terapeutiske område, hvor det giver en virkning.

Okay. Det vil sige du mener jeg skal snuppe sådan 3 stykker når jeg kommer hjem inden jeg går i seng ?.
Grunden til jeg ikke bestiller nogle 5htp er at det er så sjældent jeg tager Ecstacy. Tænkte nu jeg havde de her for hånden kunne det jo være de var bedre end ingenting :)

Titel:
Kriss skrev:
Pharm skrev:

Okay. Det vil sige du mener jeg skal snuppe sådan 3 stykker når jeg kommer hjem inden jeg går i seng ?.
Grunden til jeg ikke bestiller nogle 5htp er at det er så sjældent jeg tager Ecstacy. Tænkte nu jeg havde de her for hånden kunne det jo være de var bedre end ingenting :)

Ja det synes jeg ville være en god idé. Til trods for at de måske ikke formindsker evt. skader (som er lidt åndsvagt at omtale, da der næppe er nogen skadevirkning, når du tager det så sjældent) så kan de måske tage noget af nedturen dagen efter. Jeg har selv personlig erfaring med perikon (samme type kapsler) og jeg synes først man kunne mærke en virkning ved at tage min. 4 kapsler om dagen. Man kan også tage dem i kombination med 5-htp, hvilket jeg gjorde (ca. 100 mg om dagen) men det giver bare ret mærkelige drømme og urolig søvn.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Pharm skrev:
Ja det synes jeg ville være en god idé. Til trods for at de måske ikke formindsker evt. skader (som er lidt åndsvagt at omtale, da der næppe er nogen skadevirkning, når du tager det så sjældent) så kan de måske tage noget af nedturen dagen efter. Jeg har selv personlig erfaring med perikon (samme type kapsler) og jeg synes først man kunne mærke en virkning ved at tage min. 4 kapsler om dagen. Man kan også tage dem i kombination med 5-htp, hvilket jeg gjorde (ca. 100 mg om dagen) men det giver bare ret mærkelige drømme og urolig søvn.

Det er nu også mest nedturen jeg tænkte på i det at det kun er 3 gang jeg tager ecstacy :).

Men takker for rådet .

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg var dig ville jeg da helt klart købe noget 5-HTP da det jo nok ikke er sidste gang du skal tage mdma.. Jeg spiser også altid b-vitamin piller og kivier da de indeholder meget c-vitamin.

Og nårr ja, appelsinjuice "mums"

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
god idé - spis et par stykker af dem, det er brugt meget som en mild antidepressiv, men personligt tvivler jeg på effekten i de doser - det skulle virke som en mild maoi, men jeg har tidligere drukket store mængder snaps brygget på en pæn bunke perikon, før en bytur med E og speed. maoi og den slags stimulanser kan være en farlig kombination, men har overhovet intet mærket, heller ikke ved snapsen alene..

men stadig lyder det som en god idé... vigtigere er nok at spise godt før og hvis muligt, inden du går i seng (ikke macD mad :x ) - hav nogle mælkedrikke og noget grønt til når du kommer hjem...
god tur:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Visias skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg da helt klart købe noget 5-HTP da det jo nok ikke er sidste gang du skal tage mdma.. Jeg spiser også altid b-vitamin piller og kivier da de indeholder meget c-vitamin.

Du har ganske vist ret i det ikke bliver sidste gang.
Men i det jeg stadigvæk bor hjemme ville min mor nok kigge lidt mærkeligt på mig og spørge hvad jeg skulle bruge dem til ;)..

Kommer aldrig til at tage Mdma hyppigt i det jeg brændte nallerne godt og grundigt på det første gang..

Et par gange om året det er alt så tror hvis jeg blot spiser ordentligt + en omgang vitaminer mon så ikke det er fint..

TATP skrev:
men stadig lyder det som en god idé... vigtigere er nok at spise godt før og hvis muligt, inden du går i seng (ikke macD mad :x ) - hav nogle mælkedrikke og noget grønt til når du kommer hjem...
god tur:)

Skal gøre hvad jeg kan for at have noget sundt og lækkert til når jeg kommer hjem :)..
er helt sikker på det bliver en god tur ;).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
det der 5htp og b-vitamin piller , er det noget man bare kan gå ind i apoteket og købe?

PS. det der med nedtur dagen efter synes jeg aldrig jeg får.. tværtimod, synes jeg at jeg har det dejligt blæst basket rund på taget, det først et par dage efter den kommer den satans depri der..

PPS. vidste faktisk ikke man kunne tage noget imod den mdma nedtur.. andre ting der er gode at smide i munden inden man ligger sig efter turen?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Brug nu jeres fucking øjne!

Vi har en tråd øverst i forummet der hedder Ecstasy (MDMA) Harm Reduction, hvor svarene på de fleste af jeres spørgsmål er at finde!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
hov hov hov hov hov hov hov hov, hov!

hehe okay åbner dem lige ;]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:

Vi har en tråd øverst i forummet der hedder Ecstasy (MDMA) Harm Reduction, hvor svarene på de fleste af jeres spørgsmål er at finde!

Rolig nu :)

Syntes da jeg nok jeg læste det topic før jeg spurgte ;)

Men der stod intet omkring Velzina..

Titel:
Kriss skrev:
Dextrose skrev:

Rolig nu :)

Syntes da jeg nok jeg læste det topic før jeg spurgte ;)

Men der stod intet omkring Velzina..

Men du vidste godt at det var perikon ? :)

Hvis alle bare skal søge og kigge i leksikonet fordi et spørgsmål er blevet besvaret tidligere ender det vel på et tidspunkt med, at der ikke er flere ting at spørge om og så bliver det her bare en slags opslagstavle. Jeg synes også nogle af dem som jeg kan se har været herinde i et stykke tid skulle skrue lidt ned for charmen engang i mellem ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
nej men nu er det her om et emne som der allerede er riglige svar på.., jeg kan godt forstår dex siger som han siger når det er så indlysende.

ARK

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Pharm skrev:
Men du vidste godt at det var perikon ? :)

Ja det står uden på pille"glasset" :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Visias skrev:

Kriss skrev:
Du har ganske vist ret i det ikke bliver sidste gang.
Men i det jeg stadigvæk bor hjemme ville min mor nok kigge lidt mærkeligt på mig og spørge hvad jeg skulle bruge dem til ;)..

Kommer aldrig til at tage Mdma hyppigt i det jeg brændte nallerne godt og grundigt på det første gang..

Et par gange om året det er alt så tror hvis jeg blot spiser ordentligt + en omgang vitaminer mon så ikke det er fint..

Jeg ville nu alligevel købe 5-HTP, ligemeget vor tit jeg brugte mdma. Iøvrigt er det ikke særlig pænt at stjæle fra sin mor :D heller ikke selvom det går til brug af HR ..

Titel:
Altså det kan godt være at 5-HTP kan hjælpe lidt på at genoprette serotoninbalancen efter en tur på MDMA, men sund kost og lidt motion dagen efter kan sagtens gøre den samme forskel. Virker lidt blåøjet at sige: nu tager jeg MDMA og så spiser jeg noget 5-HTP bagefter - så opvejer det ligesom hinanden. Sådan fungerer det altså ikke...

Hvis man er bange for at skade sin hjerne burde man i første omgang slet ikke røre stoffer. Det plejer ihvertfald at være en meget god forudsætning :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]