Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Siden søgemaskinen er ude af drift, er jeg nødt til at spørge:
Kan man insuflere valium, og dermed få samme effekt som ved oral indtagelse? Mærkbart kraftigere effekt? Ingen effekt?

Har lige spist, og vil ikke falde i søvn før virkningen træder ind. Vil falde i søvn som følge af virkningen! ;)

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
jeg kender nogen der gør det, men jeg kender også en sygeplejerske der siger at det er en dårlig idé.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg synes ikke rigtigt det virker på samme måde. De gange jeg har gjort det har jeg ikke fået det store ud af det ihvertfald. Diazepam virker helt klart bedst oralt imo.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
vis det er dzp tabletter så ville jeg bestemt ikke insulfere dem bindestoffer er ikke fedt i næsen. men ren dzp jo du kan godt sniffe det men det virker ikke stort bedre i næsen da det ikke rigtigt er vandopløsligt er ihvertfald minimalt hvad der bliver optaget af slimhinderne.
jeg har selv dyrket det en del og jeg syntes det er det samme som at indtage det oralt, det virker måske en lille smule hurtigere nasalt men det kan lige så godt være placebo :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg har primært erfaring med Stesolid ifm. diazepam, og jeg har taget det både oralt, analt, IV og insuffleret det. Jeg har ikke bemærket nogen væsentlige forskelle i selve virkningen. Hvis du er alene og vil ha' en ren lammeeffekt, så er IV klart at foretrække, men personligt kunne jeg nu bedst lide at sidde sammen med en eller to andre og stene efter oral indtagelse. Så kan man også redosere, hvilket er svært ved IV, hvor du bare bliver motorisk utæmmelig og går ret hurtigt kold.
Forskellen mellem oral, anal og insufflering har været så minimal, at jeg har foretrukket den nemmeste.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
New Order skrev:
Jeg har primært erfaring med Stesolid ifm. diazepam,

Hvis "ifm" står for det jeg tror det gør, så giver den sætning ikke mening. Men det du mener er vel, at du primært har erfaringer med diazepam i form af Stesolid, right?

Titel:
Dedikeret medlem

Tusind tak for svarene! Jeg tog det oralt, og det virkede fint omend meget, meget subtilt. 25mg that is.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Psyko skrev:
New Order skrev:
Jeg har primært erfaring med Stesolid ifm. diazepam,

Hvis "ifm" står for det jeg tror det gør, så giver den sætning ikke mening. Men det du mener er vel, at du primært har erfaringer med diazepam i form af Stesolid, right?

Jepper.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
Jeg synes man for det herre klasse når man sniffer det, det er dejligt sidde og sippe cola efter 5mg er så'en noget, det virker mere opkvikkene når man sniffer det. Men jeg har hørt det er dårligt for næsen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: _LSD_Heaven_
smoke that shit!!!
valium er altid nice; både oralt og i næsen
men den bedste virkning kommer dog hvis du ryger det!!!
du er godt nok ikk vågen til og nyde det men, nyd den tid du har :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Trip: Jeg vil formode det skal på baseform først, da det meste diazepam svjv er på HCl-form, for at det netop er vandopløselig når det skal indtages peroralt. M.a.o. kan det ikke være specielt effektivt sammenholdt med oral, rektal eller endda nasal indtagelse.

Og burde det her emne ikke :arrow: Syntetiske?

edit: tak for rettelsen hyene.

Senest rettet af xh0r63 22 maj 2006 16:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
dzp kan sagtenes ryges i hcl form og jo det er voldsomt , effektivt:
Melting point: mp 125-126° ilfg. mercks index
og det er faktisk ikke særligt vandopløsligt som det er
Properties: Plates from acetone + petr ether, mp 125-126°. pKa 3.4. Sol in chloroform, DMF, benzene, acetone, alc; slightly sol in water.

derfor snakker man også tit om det kan være en fordel at opløse det i propylen glycol. vis man har det i pulver form.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
xh0r63 skrev:
Trip: Jeg vil formode det skal på baseform først, da det meste diazepam svjv er på HCl-form, for at det netop er vandopløselig når det skal indtages peroralt. M.a.o. kan det ikke være specielt effektivt sammenholdt med oral, rektal eller endda nasal indtagelse.

Diazepam er yderst sjældent som salt-form, da det ikke er et typisk amin som dem i TIHKAL og PIHKAL. Jeg mener at det er ret svært overhovedet at danne hydrochlorid-saltet, omend det kan lade sig gøre.

Men det der er i tabletterne og i rent pulverform, er ikke hydrochloridet eller andre salte.

Titel:
In our memories

Ganske rigtigt er effekten meget voldsommere og langt mere eksplosiv ved "rygning"/vaporisering end ved oral administration. Det betyder dog ikke, at jeg bare vil anbefale folk at ryge diazepam. Jeg har prøvet det en del gange, og i mine øjne virker det som at risikoen for at komme til skade er stærkt øget. For det første bør man under ingen omstændigheder stå op, når man ryger det. Men selv hvis man ligger ned, er effekten meget voldsom - jeg lå f.eks. og gravede ind i min væg, for at komme ud af værelset. "Risikoen" for blackouts lader til at være betydeligt øget, lidt ligesom hvis man blander diazepam (oralt) med alkohol.

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: _LSD_Heaven_
det var såmænd heller ikk fordi jeg opfordrede folk til at ryge valium hver og hver anden dag, men det er den bedste effekt jeg har fået ud af det, og ja chancen for blackout er nok rimelig stor, men "DOWNERS FOR THE WIN!!"

Titel:
In our memories

Trip > Det er ok, at du godt kan lide downers - det kan jeg såmænd også selv, men kan du ikke holde glædesudbrudende lidt for dig selv? Psychedelia's primære sigte er Harm Reduction (skadesreduktion) og i den sammenhæng, er der måske bedre slogans end "downers for the win." Jeg synes, det er vigtigere at understrege de forstærkede bivirkninger ved at ryge diazepam end at skamrose selve rusen.
Hvis vi endelig skal diskutere rusen, så synes jeg faktisk at det diazepam giver en langt mere "smooth" og lækker virkning, når man indtager det. Den eneste rigtige fordel der i mine øjne er ved vaporisering/rygning, er at effekten kommer øjeblikkeligt - det gør det mere velegnet til at dæmpe et angstanfald omend en sådan anvendelse af stoffet næsten er en garanterer misbrugsproblemer.

En sidste advarsel: Bland ikke alkohol og diazepam - og slet ikke hvis I vil ryge diazepamen!!

-Psyko

Titel:
Site Admin

Psyko skrev:
Hvis vi endelig skal diskutere rusen, så synes jeg faktisk at det diazepam giver en langt mere "smooth" og lækker virkning, når man indtager det.

Hæhæ, ja diazepam virker generelt bare bedre hvis man indtager det, end hvis det ligger og flyder på bordet ;-)

MVH
KenIshii

Titel:
In our memories

KenIshii skrev:
Psyko skrev:
Hvis vi endelig skal diskutere rusen, så synes jeg faktisk at det diazepam giver en langt mere "smooth" og lækker virkning, når man indtager det.

Hæhæ, ja diazepam virker generelt bare bedre hvis man indtager det, end hvis det ligger og flyder på bordet ;-)

Jeg skrev faktisk "indtager oralt" til at starte med, men blev i tvivl om hvorvidt det var en pleonasme og slettede derfor ordet "oralt."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]